Echo 10 weken kindje hoe groot?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by dorito, Jun 23, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dorito

dorito Bekend lid

Nov 10, 2005
    868
    0
    0
    Hoi Mirjam en Japke,

Vanochtend een 10 weken echo gehad. Was echt super samen met manlief, die was helemaal ontroerd dat je al armpjes en beentjes en hoofdje zag. En bewegen dat hij deed! Zo raar dat het in je groeit.

Nu had de gynaecoloog de embryo ook opgemeten en bij de eerste meting komt daar 29.7 mm uit en de tweede 30.7 mm. Jammer genoeg ben ik vergeten te vragen wat de uitgerekende datum is en ik kan hem nu niet meer bereiken. Het staat ook niet op de echoprintjes. Ik wilde het toch even aan jullie vragen met hoe veel weken dat overeenkomt, want ik dacht namelijk dat ik 10 weken ben (ik weet wanneer mijn eisprong van mijn laatste cyclus is geweest; de gynaecoloog zei ook de vorige keer dat dat die datum is geweest), maar als ik dan in de boekjes kijk bij 10 weken zou hij al 4.5 cm moeten zijn.

Alles zag er goed uit, maar maak me toch een beetje zorgen of dat dan geen vertraging in de groei is.

Alvast zo bedankt en echt super dat jullie dit voor ons doen. Je helpt ons er zo mee (en het rustige gevoel).

Groetjes en alvast een goed weekend.

2. dorito

dorito Bekend lid

Nov 10, 2005
    868
    0
    0
    Hoi Mirjam,

Ik heb toch nog even verder op internet gekeken omdat ik mij een beetje ongerust maakte. Klopt het dat het verschil met de zwangerbladen is dat daar de totale lengte instaat en dat op de echo de kop stuit lengte wordt gemeten? Dan ben ik weer gerustgesteld.

Kun jij zien wat mijn uitgerekende datum is als het vandaag tussen de 29.7 en 30.7 mm is?

Dank je wel.

Dorito

3. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Dorito,

het is inderdaad zo dat bij een echo gemeten wordt van kruin tot stuit en in boekjes en tijdschriften staat van kruin tot teen, dat verklaart het verschil.
    Ik heb helaas geen tabel thuis waar ik op kan zien hoe ver je zwanger bent. Op mijn werk kan ik het zo zien in de computer maar daar ben ik volgende week weer. Dus je kunt net zo goed maandag even bellen, dan weet je het ook!

Mirjam

4. dorito

dorito Bekend lid

Nov 10, 2005
    868
    0
    0
    ok, dank je wel voor je antwoord. goed weekend! geniet van het zonnetje.

Share This Page