Nog een vraagje over harde buiken

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by spotlight, Aug 6, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. spotlight

spotlight Actief lid

Mar 18, 2008
    437
    0
    0
    Beste verloskundigen,

Nadat ik gisteravond gemeenschap met mijn man heb gehad, heb ik last van harde buiken. Daarbij heb ik last van mijn rug, alleen zodra de harde buik weg is, is de rugpijn nog licht aanwezig maar verdwijnt uiteindelijk ook. Ik ben sinds gisteren ziekgemeld op mijn werk (heeft hier verder niets mee te maken) en doe verder niets inspannends. Merk dat zolang ik zit niet veel last heb, maar zodra ik bijv. naar het toilet ben geweest, ik weer een samentrekking in mijn buik heb. Het is nu (in tegenstelling tot gisteravond) alleen wel zo dat niet mijn gehele buik hard wordt, maar alleens mijn onderbuik. Ga morgen voor de zekerheid wat urine naar de huisarts brengen. Wat kan dit zijn?

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Door de gemeenschap en door de ontlasting word je baarmoeder geprikkeld en dit kan voor een wat zeurend gevoel onder in de buik zorgen. Op het moment dat je blaas vol is drukt dat je baarmoeder iets omhoog na het plassen zakt de baarmoeder weer en ook dat kan de klacht veroorzaken.
    goed dat je je urine laat controleren want een blaasontsteking kan deze klachten ook veroorzaken!

Imke

3. spotlight

spotlight Actief lid

Mar 18, 2008
    437
    0
    0
    Het was in ieder geval geen blaasontsteking! Bedankt voor je antwoord

Share This Page