Zoals ik het begrepen heb bestaat de combinatietest uit de nekplooi-meting en een bloedonderzoek waarbij naar de waardes van beta-hCG en Papp-A gekeken worden. En dan is er nog een lijstje factoren, zoals: - de termijn van het kindje op basis van de CRL - de leeftijd van de moeder - het gewicht van de moeder - eventuele medicatie (zoals insuline) - IVF of ICSI Ik heb geprobeerd uit te zoeken wat de weging is van al deze elementen, maar dat kan ik niet vinden. Kan wellicht iemand van jullie mij vertellen welke kans er nog is op een slechte uitslag als de nekplooi-meting op zichzelf goed is?
Er is een topic aangemaakt "hormonen beinvloeden combinatietest" een paar weken geleden. Wellicht vind je daar iets. Ik had een prachtig dunne nekplooi, maar lage bloedwaardes, dus slechte score. Ik wacht nu op het resultaat van de nipt.
Hier ook prachtige nekplooi...super afwijkende bloedwaarden, mozaïek trisomie in placenta (zeldzaam hoor, kindje normale chromosomen)...dus nekplooi zegt echt niet alles, maar is wel een goed teken als het goed zit!