Echobeeld hulp

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Anne10, 10 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anne10

    Anne10 Lid

    10 dec 2020
    43
    0
    6
    Hi dames,
    Ik heb laatst een echo gehad in verband met buikklachten, en vroeg me af of een van jullie toevallig weet wat dit is. Ik heb er zelf vrij weinig verstand van haha! Ik dacht zelf aan de blaas + baarmoeder + eierstok?!?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Anne10

    Anne10 Lid

    10 dec 2020
    43
    0
    6
    sorry, dit is de foto:
     

    Bijgevoegde bestanden:

  3. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Lijkt me dat je dat vertelt is??
    Ik denk een cyste in de baarmoeder.
     
  4. Anne10

    Anne10 Lid

    10 dec 2020
    43
    0
    6
    Werd verteld dat er niks geks te zien was dus weet niet of het dan een cyste is.. Of is dat niet erg om te hebben?
     
  5. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Er zit mi 'iets' in je baarmoeder hij heeft een bijzondere vorm ook.
    Wie heeft deze echo gemaakt? Eerstehulp of gynaecoloog?
    Cyste hoeft niet erg te zijn.
     
  6. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.116
    15.624
    113
    Vrouw
    Zeker dat ze enkel aar moeder, eierstok en blaas deden?
    Lijkt wat op een nier echo.
     
  7. Anne10

    Anne10 Lid

    10 dec 2020
    43
    0
    6
    Nee ik zei ook al, heb er totaal geen verstand van en dacht zelf daaraan maar wist het niet zeker. Vandaar dat ik het hier vroeg! gezien vele op dit platform mega veel echo’s gehad hebben al ;)
     
  8. Anne10

    Anne10 Lid

    10 dec 2020
    43
    0
    6
    Wat voor vorm heeft een baarmoeder normaal gesproken dan? (als er niks in zit)
     
  9. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Een lege baarmoeder is op een inwendige echo zichtbaar als een grijze platte pannenkoek, of eigenlijk twee pannenkoeken op elkaar. Als je in de tweede helft van je cyclus zit of vlak voor je eisprong kun je daartussen een streepje baarmoederslijmvlies zien (vaak opgebouwd uit meerdere lagen). Dit is ook grijzig.
     
  10. Anne10

    Anne10 Lid

    10 dec 2020
    43
    0
    6
    Ah oke, bedankt! Maar ik had geen inwendige echo, maar een echo via de buik. Weet je dan ook hoe het eruit ziet toevallig?
     
  11. Anne10

    Anne10 Lid

    10 dec 2020
    43
    0
    6
    Ik zie jou trouwens vaak voorbij komen op dit platform, dus volgens mij heb jij er veel verstand van (ook gezien je hele reis naar het krijgen van een dochtertje! :)) dus wilde vragen of jij weet tot wanneer Hcg te meten is in urine & in bloed..?! Ik heb ook twee echo’s gehad omdat ik dacht zwanger te zijn, een rond 8 weken en een rond 17 als het zo zou zijn, maar beiden niks te zien. is het dan 100% uitgesloten? Ik hoor t graag van je!
     
  12. Anne10

    Anne10 Lid

    10 dec 2020
    43
    0
    6
    (beide uitwendig overigens!)^
     
  13. Lm2

    Lm2 Niet meer actief

    De hele zwangerschap en zelfs nog na de bevalling.

    Als er op een echo met vermoedelijk 17 weken geen kindje te zien is ben je 1000% niet zwanger.
     
    YellowEyes vindt dit leuk.
  14. Anne10

    Anne10 Lid

    10 dec 2020
    43
    0
    6
    Oke! Toch raar dat je dan soms van die verhalen hoort van ‘i didn’t know i was pregnant’, en dat bloedtesten op hcg negatief blijven en ze uiteindelijk bevallen zonder het te weten XD
     
  15. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.411
    3.964
    113
    noord holland
    Ik hoor weleens verhalen over bevallen zonder te weten zwanger te zijn. Maar nooit dat ze een bloedtest hebben gedaan.
     
    Sado vindt dit leuk.
  16. YellowEyes

    YellowEyes Fanatiek lid

    28 nov 2017
    1.863
    2.324
    113
    Vrouw
    De meeste vrouwen hebben in die gevallen dan te vroeg getest. Vriendin van mij kwam erachter met 34 weken dat ze (ongepland) zwanger was (twee weken later bevallen van een kerngezonde dochter), deed toen een test en die was knalpositief. Ze had rond haar NOD destijds (dus rond 3/4 weken zwangerschap) een zwangerschapstest gedaan en die was toen negatief. Blijkbaar was haar eisprong toen later geweest dus logisch dat haar test toen dus ook nog negatief was.
     
  17. Anne10

    Anne10 Lid

    10 dec 2020
    43
    0
    6
    Ah, oke! Ja ik hoor het idd vaker, ook dat urine testen negatief zijn en zelfs ook later in de zwangerschap, toch raar...
    Maar een bloedtest liegt dus niet? Ook niet als je al verder gevorderd bent?
    Bedankt voor jullie reacties overigens ;)
     
  18. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.111
    113
    Vrouw
    Bloedtest is accuraat. Of je nou 6 weken bent of 40 weken
     
    YellowEyes vindt dit leuk.
  19. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.828
    14.157
    113
    Veel daarvan weten t ook nog voor elkaar te krijgen om gewoon vloeiingen te krijgen, wel minder maar toch voldoende om door te gaan als. Mn moeder had t ook 3-4 maanden, maakte t ook lekker verwarrend.
     
    YellowEyes vindt dit leuk.
  20. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    HCG is gedurende de hele zwangerschap in je bloed zichtbaar. Zonder aanwezigheid van HCG kan een kindje niet groeien. Het is vanaf ongeveer een week na de bevruchting in je bloed te meten. Als je HCG-waarde beneden de 5 zit, ben je niet zwanger. Zeker niet als er daarna opnieuw getest is. Het zou om de dag moeten verdubbelen als je zwanger bent. Op een echo is een kindje zeker te zien, ook uitwendig. Bij een prille zwangerschap is het echobeeld inwendig duidelijker. Maar vanaf een week of 8-10 kan het uitwendig goed bekeken worden, ook als je een zwaarder postuur hebt met een vollere buik. Een bloedtest kan niet liegen.

    Vrouwen die niet wisten dat ze zwanger waren, hebben over het algemeen niet getest of veel te vroeg getest. Het gaat in dat geval nooit om bloedtesten, maar om urinetesten. Een vriendin van mij kwam er pas met 13 weken achter dat ze zwanger was. Ze had duidelijke zwangerschapssymptomen en had ook getest, maar blijkbaar te vroeg in de zwangerschap, want haar urinetest was negatief. Ze heeft daarna niet opnieuw getest, maar haar klachten en extreme misselijkheid bleven. Toen is ze met die klachten naar de huisarts gegaan voor verder onderzoek, bleek ze toch zwanger te zijn en op de echo bleek ze al 13 weken in verwachting. In haar geval was een nieuwe latere urinetest wel positief gebleken.

    Als je bloedtesten aangeven dat je niet zwanger bent en er is op twee echo's helemaal niks te zien, dan ben je helaas echt niet zwanger. Met minimaal 17 weken zou je een kindje ongeveer moeten beginnen te voelen en je buik zal ook zichtbaar worden. Maar beweging in je darmen kan ook verward worden met babyschopjes, dat kan precies hetzelfde voelen. En een dikkere buik kan ook komen door constipatie, vocht vasthouden, gewichtstoename, enz.
     

Deel Deze Pagina