Hallo iedereen. Ik zit ergens mee en ik kan er mijn vinger niet op leggen. Sinds mijn miskraam in de lente waren mijn cyclussen ong. 27-31 dagen. Mijn laatste menstruatie begon (met spotting op 19 en 20-09) op 22-09. Op 18-10 (dag 27) had ik een positieve test in handen. Volgens elke normaal rekensom zou ik met die startdatum en een cyclus van gemiddeld 29 dagen een uitgerekende datum van 30-06-2021 hebben. Bij een tweede echo (9 weken) bleek mijn spruit al zover te zijn dat ze de uitgerekende datum op de 26e te zetten. Bij de termijn echo (rond de 11/12 weken) schatten ze zelf de uitgerekende datum op 21-06-2021?! Dat zou dus betekenen dat de conceptie op maandag 28-09 moet zijn geweest. Dat is nog geen week na de de eerste dag van mijn laatste menstruatie, dat is toch onmogelijk? Kan het zijn dat de verloskundige verkeerd heeft opgemeten? Kan zij er een week naast zitten? Heeft iemand dit ook wel eens gehad? Ik vind het gewoon een erg verhaal..
Dat kan prima een week erna Maar kan okk dat ze 3/4 dagen ervoor zitten. Bij mijn kinderen weet ik echt dat ze 3-4dagen te vroeg altijd zitten icm dagen waneer we sex hadden maar ook gebruik van ovulatietesten. IK heb dan ook erg grote babys. maar waarom heb je daar in paniek over? Ik zou zeggen hoe vroeger hoe beter Ik heb nog twee weken tot keizersnede maar ik zou willen dat het morgen al was
Ze meten de baby en aan de hand van de mm/cms krijg je een datum. Die kan bij het begin nogal verschuiven. Zo was ik eerst uitgerekend begin januari (terwijl mijn eigen berekening 1e kerstdag zei) en bij de tweede keer meten was het 28 dec en met de termijn echo op 25 december gezet. Vorige week een groei echo gehad en gemeten op 23 dec dus kan allemaal nog veranderen
Paniek is een groot woord, al kan ik me haast niet herinneren da Paniek is een groot woord, en 3/4 dagen valt wel mee. In mijn geval is het 9 dagen eerder, ruim een week. Dus moet m’n eisprong ook een week eerder zijn geweest. Maar een eisprong begin tweede week, meer dan een week voor een ‘gemiddelde’ eisprong, kan toch niet? Het is ook omdat ik me moeilijk kan herinneren dat we seks hebben gehad dat weekend. Zal wel moeten nu, anders is het een kerstwonder
23 december is nog altijd ‘maar’ 2 dagen verschil met de door jou uitgerekende datum. Ik zit op 9 dagen verschil. Ik vind het zo bijzonder veel.
Ik was eerst met de eerste echo op 1 januari gezet. Uiteindelijk met 12 weken op 25 december. Dus, dat scheelt ook meer dan een week
Ik ben bij mijn 2 oudste beide keren 1 week vooruit gezet terwijl het vrijwel onmogelijk is. Ik genoot van die cadeautjes. Dan was ik weer een week verder op weg. Niet druk om maken maar lekker genieten.
Hier werd de datum aangehouden van de eerste termijnecho. Daarna wisselde het enorm want hij was gewoon groot dus schoof de datum ook steeds verder door. Maar de.officiële datum niet: die bleef.(en omdat de ovulatie 100 procent zeker was qua dag, klopte dat ook)
Als je eisprong toch iets eerder was, in combinatie met een vroege innesteling, kan het best wat verschil maken hoor!
9 dagen Eerder dan je denkt kan ook prima als je eisprong Eerder was.. Ik was zwanger van late miskraam eisprong was op dag 7 terwijl ik altijd echt dag 12-15 heb..
Kan prima. De middelste hier was met een onverwachte vroege eisprong op dag 9. Terwijl dat normaal ook dat 14 was. Dan heb je al 5 dagen en als je dan ook nog een vroege innesteling had(zoals ik) dan heb je 9 dagen te pakken.
Mijn uitgerekende datum geloof ik ook niet echt (ik denk ook iets van een week verschil minimaal). Ik denk da maar misschien toch net een meetfoutje. Volgens mij niet erg hoor!
hier zette ze me stug twee weken terug terwijl ik echt wel wist wanneer mn man zn verjaardagscadeautje was...(fluit fluit fluit) dochter werd perfect op tijd geboren, exact 9 maanden na de verjaardag van mn man. Op de vk telling op 38+1. Geen donshaartje te bekennen en een volle bos met donker bruin tegen zwart aan haar. (inmiddels nu asblond net als mijn huidige kleur, ik was vroeger platina blond van mezelf). Uitgerekende datum staat nu op 18-8, dat wordt vanzelf 2-9. Ik wordt steevast 2 weken teruggezet alle 3 de keren al geweest, daarna verschuift t ongetwijfeld weer 2-3 dagen.
Ik had zelf het idee dat ik eerder uitgerekend was, twee tot drie weken zelfs. Toen mijn zoontje werd geboren, een dag voor de uitgerekende datum, had hij enorme schilfers. Volgens de verloskundigen zagen ze dit alleen bij kindjes die twee tot drie weken over tijd waren. Hahaha. Achteraf blij met deze te late berekening, want anders had ik ingeleid moeten worden en nu mocht alles zorgeloos thuis.
Bij mijn middelste werd ik 6 dagen vooruit gezet wat qua timing eisprong en sex echt, maar dan ook echt onmogelijk was. Ik tempte namelijk en deed ovulatietesten. Weet dus zeker op welk moment mijn eisprong was en alleen sex gehad in de 3 dagen voor eisprong. Nou zei de gyn me dat ze van die eerste fase van bevruchting tot innesteling maar heel weinig afweten. Het ene vruchtje heeft een hele snelle start met celdeling, de andere juist een langzamere. Waardoor dat komt en hoe dat precies gaat weten ze dus niet. Jouw kindje heeft gewoon een hele snelle start gehad. Dus heeft niet met de timing te maken maar echt met die eerste celdelingen.
Ik ben deze zwangerschap in totaal een week vooruitgezet, terwijl ik door ovulatietesten wist wanneer mn eisprong was geweest. Met huidige uitgerekende datum had ik nog geen positieve zwangerschapstest op 14 dpo. Vond het eigenlijk alleen maar een goed teken. Bij de eerste was ik met eerste echo bijna week teruggezet, dat gaf wel stress om uiteindelijk met termijnecho weer op de datum uit te komen die ik zelf vanaf begin dacht. Lekker genieten van goede zwangerschap
Ik snap je helemaal ik ben op 31 dec gezet terwijl ik met 40 weken boven op de eerste dag van mijn laatste menstruatie uitkom op 28 dec. En ja het zijn maar 3 dagen en dat vind ik al rot, dus begrijp je heel goed. Vooral nu op het einde en ik over mijn uitgerekende datum ben worden die 3 dagen opeens wel heel veel pfff
Ik ben ook te ver vooruit gezet met de termijn echo. We volgenden de eisprong met echos dus het kon ook gewoon ECHT NIET. Maar prima, minder lang zwanger enzo dan Het enige waar ik (in vergelijking bij mijn andere zwangerschap met goed geschatte termijn echo) tegenaan liep was dat de guo (medische 20weken echo) niet goed te doen was met 19+1 (dus kies voor een datum meer richting 20w+), en dat ik werd ingeleid bij 37w. Als ik mijn 2 37w babys naast elkaar leg dan was deze idd een stuk randprematuurder (terwijl er betere buikomstandigheden waren).