Heeft er iemand ervaringen met de combinatie hiervan? Ik werd vandaag nogal overvallen omdat ondanks 3x per dag 750 mg aldomet mijn bloeddruk weer redelijk hoog was. Krijg er nu dus nog eens 3x per dag 100 mg labetamol bovenop! Heeft dit invloed op de zwangerschap/ baby ? Het is zo veel in totaal 12 pillen op een dag en moet nog min 4 weken.. Zie ook enorm op tegen de eventuele bijwerkingen.. mijn lichaam was net wat gewend aan de aldomet
Oh nee toch meis, moest net aan je denken en toen las ik dit.. Wat ontzettend klote. Geen ervaring, wel een dikke knuffel..
Geen ervaring, wel sterkte gewenst. Hier kan ik het nog af met 250 drie keer per dag. Hoe voel je je verder?
Lief van Je! Baal er ook wel van lees nu net in de bijsluiter dat de arts de baby moet controleren op Suf zijn Ademhalingsproblemen Weinig glucose Langzame hartslag Lage bloeddruk Ga dus woensdag wel het eea navragen want vind dit niet zo tof Gelukkig blijven mijn bloedwaarden keurig en blijft mijn urine schoon maar die punten zitten me erg dwars .. Hoe gaat het met jou? We hebben al een hele termijn behaald maar het zou fijn zijn als er nog 4 weken bij mogen
Aan het begin toen ze heel snel gingen ophogen voelde ik me erg beroerd, kwam echt de bank niet meer af en mijn concentratie was 0.0 niks drong meer door. Na een week of 3 begon ik me beter te voelen of ik raakte gewend aan het stoned zijn voelen dat kan ook haha. Nu dus die labetamol erbij. Heb er vanmiddag 1 gehad en neem er straks dus weer een.. tot nu toe alleen slaperig.. Hopelijk kun jij het nog heel lang op 3x 250 doen!
Ik heb alleen ervaring met Labetalol, zowel in pilvorm (3 x per dag 400mg) als via infuus. Mijn dochtertje is wel opgenomen na de geboorte. Zowel vanwege de termijn (35+5) maar ook de Labetalol die toch bij haar terecht is gekomen. Helaas was haar bloeddruk steeds te laag, ze reageerde dus wel degelijk op de labetalol. Ze heeft uiteindelijk via het infuus (en uiteindelijk via een navellijn) Dopamine gekregen om haar bloeddruk omhoog te helpen. Er werd wel verteld dat ze dit niet heel vaak zien. Maar voor zover ik weet zal een kindje altijd ter observatie aan de monitor moeten als de moeder Labetalol heeft gebruikt in de zwangerschap.
@bozoe jeetje heftig zeg! Hebben ze van te voren verteld hoe lang ze de baby aan de monitor willen hebben ? Zie dat je nu weer zwanger bent, gefeliciteerd en hopelijk blijft deze ellende je dit keer bespaard.
Na 48 uur zou de medicatie uit het lichaam zijn zeiden ze. Bij haar duurde het veel langer maar dat had waarschijnlijk een andere reden. Als jouw kindje a-terme geboren wordt en het goed doet denk ik 24 uur aan de monitor. Maar pin mij er niet op vast. Dankjewel! Ik gebruik nog steeds labetalol, gelukkig in lage dosis dus hopelijk valt het dit keer mee en blijft alle ellende achterwege. Had je voor je zwangerschap al een hoge bloeddruk?
Niet dat ik weet, gaan we na deze zwangerschap wel in de gaten houden gezien dit de 3e zwangerschap met een hoge bloeddruk en het elke zwangerschap wat heftiger word. Mag ik vragen waarom je labetalol slikt en geen aldomet?
Heftig zeg! Ik had voor mijn zwangerschap juist een lage bloeddruk maar na de pre-eclampsie is 'ie nog steeds te hoog. Eerlijk gezegd geen idee waarom Labetalol. Ik ben hier tijdens de zwangerschap opgezet en na die tijd geprobeerd af te bouwen maar hij bleef te hoog. Is Aldomet veiliger/beter? Klopt het trouwens dat je met Aldomet geen borstvoeding mag geven? Dat mocht met Labetalol wel (zodra ik van het infuus af kon en overging op pilvorm).
@Mariah Geen idee maar ze zullen je niks geven wat niet mag. Die dingen waar ze op moeten letten had ik ook omdat ik slaappillen had. Soms moet het gewoon om de baby binnen te houden. Vertrouw op je artsen ze zullen je echt niks geven wat enorm schade aanricht. Maar je mag altijd je vragen stellen aan de arts natuurlijk. Gewoon doen!! Jij slikt inderdaad wel veel meid. Allesvoor de kleine. Ik kan het gelukkig nog af met 3 keer 250mg. Sterkte
Ik heb met aldomet borstvoeding gegeven. Volgens mij mag het gewoon. Er is niks over gezegd iig Ik heb normaal ook hoge bloeddruk maar slik hydrochloortiazide normaal. Nu in de zwangerschap en erna ook even aldomet
Pfoe dat is nog al niet wat zeg.. Goed dat je het na gaat vragen morgen, daar zijn ze immers voor en hopelijk kan het je een beetje gerust stellen. Pff wat een zwangerschap vol zorgen voor jou.. Hier gaat het wel goed. Vorige week bij de controle zei ze dat ze dacht dat ik 2-3 weken vol wel volhoud, dus ik zit er wel een beetje op te wachten/op alles te letten.. Maar verder qua kwalen enzo valt het allemaal wel mee. Nog vier weken voor ons allebei teken ik voor!
He bah jij ondertussen ook aan de medicatie blijft hij wel mooi stabiel met 3x 250? Ik hoop dat je het met deze dossering uit kan zingen. Hoe voel jij je verder?
Pgoe ook spannend dus! Heb je nu wekelijks controle? Ik let ook op alles toch omdat ik mijn vliezen niet vertrouw hematoom is op 6 cm letterlijk en figuurlijk blijven hangen Lig nu met zware koppijn op de bank.. zou eigenlijk moeten bellen maar ik zie overal zo tegenop Link die hoofdpijn eerder aan de hoeveelheid zooi in mijn lichaam. Voel me alsof ik een paar flessen drank op heb
Ik kreeg helaas een spoedkeizersnede dus was niet meteen bij bij mijn dochter. Duurde wel even voor ik haar kon zien. 2,5 uur geloof ik. Maar dit had niks met medicatie te maken. Mijn man is wel de hele tijd bij de kleine gebleven. Ik zou gewoon even al je vragen stellen aan de gyn. Dan weet je waar je aan toe bent
Hup bellen! Hoe vervelend ook... ik heb ook 2 weken lang klappende koppijn gehad en moest ook meerdere keren langs. Maar beter teveel dan te weinig. Geen risico lopen hoor. Weet hoe het is helaas. Nogmaals sterkte Ja inmiddels aan de medicatie. Hij wisselt nog wel maar een stuk lager en soms zelfs aan de lage kant. Maar soms ook weer wat hoger. Net op het grens geval zeg maar... verder heb ik nog steeds veel klachten maar niet altijd bloeddruk gerelateerd. Moet wel vaak xtra langskomen om te laten checken. Het is wat allemaal he?
Uiteindelijk in slaap gevallen.. vannacht nog steeds die stekende pijn , nu meer doffe pijn op de achtergrond. Heeft geen zin meer om te bellen heb 14.00 een afspraak staan. Vind dat wel een gedoe, bellen langskomen etc ziekenhuis is 30 min rijden en heb 2 meisjes v bijna 5 en 1.5. Man werkt 6 avonden per week op dit moment