echobureau DCP in amsterdam

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by spooky, Dec 12, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. spooky

spooky Bekend lid

Mar 15, 2006
    934
    0
    0
    krommenie
    ik was vandaag bij de vk en we hadden het over de 20 weken echo en ze vroeg of ik al een afspraak had staan maar door een fout van een andere vk was dat niet zo, toen belde ze meteen het ziekenhuis om een afspraak te maken maar die zat vol (het kan tot en met 24 weken en ik ben nu 22 weken) maar ze kreeg het nummer van een echobureau en die had wel plek en ik mag volgende week dinsdag al komen.
    de vk zei dat dit veel beter was omdat ze meer tijd hebben dan in het ziekenhuis en ze leggen meer uit en je kan het ook op dvd laten zetten, wat ook wel belangrijk is dat het gewoon vergoed wordt door de verzekering :D
    in de folder staat dat het 20 tot 30 minuten duurt. het zit in oud west.
    (sorr voor het lange verhaal)

is hier iemand die daar al is geweest?

2. arielle

arielle Actief lid

Jun 27, 2006
    355
    0
    0
    Hoi ik ben er geweest voor de 20 weken echo.
    Ze hebben een website www.prenataal.com daar staat meer informatie op en kun je ook een vraag stellen als je wilt.
    Ik heb inderdaad een dvd meegekregen (5 euro) en het duurde ongeveer een kwartier bij mij.
    Er was alleen niet in iedere kamer een apparaat waar je dvd-opnames kon maken dus dat moet je als je daar binnenstapt wel even zeggen dan moet je misschien even wachten tot die kamer vrij is maar het kan dus wel.
    Ze namen inderdaad uitgebreid de tijd en je kon ook alles gewoon vragen en dan lieten ze dat zien.
    Hoop dat het bij jou ook goed is allemaal!
    Groetjes Arielle

3. spooky

spooky Bekend lid

Mar 15, 2006
    934
    0
    0
    krommenie
    dankjewel :D
    ben blij dat ik hier heen ga ik had mijn eerste echo in het ziekenhuis en daar deden ze heel kortaf dat vond ik wel jammer.
    lijkt me ook leuk om het op dvd te hebben kan je het later nog bekijken.
    ik gaan er wel vanuit dat het goed gaat maar ben toch zenuwachtig :confused: gelukkig hoef ik niet zo lang te wachten.

4. arielle

arielle Actief lid

Jun 27, 2006
    355
    0
    0
    Ja in het ziekenhuis heb ik ook meerder echo's gehad maar daar is gewoon wat minder tijd om zo uitgebreid te kijken.
    Die dvd hebben we idd later nog vaak bekeken, en het is ook wel leuk om te bewaren en later nog eens terug te zien.
    Logisch dat je een klein beetje zenuwachtig bent, dat was ik ook. Het blijft toch spannend of je wonder helemaal compleet is toch?!
    Geniet ervan als je daar bent want het is zo wie zo hartstikke leuk om je kindje zo te bekijken.
    Groetjes Arielle

5. Messie

Messie Actief lid

Sep 1, 2006
    202
    0
    0
    Hoi!

Nou ik denk dat je er inderdaad goed aan doet want wij hebben afgelopen maandag in het ziekenhuis in Alkmaar een 20 weken echo gehad en dat viel een beetje tegen. Laat ik voorop stellen dat we heel blij zijn dat ons kindje gezond lijkt te zijn maar voor de rest was er weinig tijd.
    We moesten eerst al ruim een uur wachten omdat het spreekuur uitgelopen was. En toen zijn we zelf maar krap een kwartier binnen geweest. Ik wilde graag het geslacht weten en had me daar net als over de gezondheid het hele weekend best zenuwachtig voor gevoeld. Nou dat was dus niet makkelijk te zien dus werd ik afgeblaft (zo voelde het) met 'dan moet je maar een pretecho laten maken'... Nouja nogmaals we zijn erg blij dat alles goed was maar de volgende keer (baby) maak ik geen 20 weken afspraak meer in het ziekenhuis!
    Heel veel succes bij jullie echo!
    Groetjes Messie

6. spooky

spooky Bekend lid

Mar 15, 2006
    934
    0
    0
    krommenie
    ik heb vandaag de echo gehad en alles is goed met de kleine en het is een meisje!
    we wilde het thuis nog ff zien maar er staat niks op de dvd :confused: :(
    we hebben meteen gebeld maar er was niemand meer dus we bellen morgen meteen weer.
    het was wel erg leuk om de kleine te zien en om te horen dat alles goed is.

7. janice

janice Actief lid

May 14, 2006
    420
    0
    0
    Wij mogen vrijdag. Gezien de vorige keer ga ik ervan uit dat het niet te kort is. Het zal wel van het ziekenhuis afhangen of je kort of lang bezig bent. bij de nekplooimeting (voor de combinatietest) heb ik zeker 20 minuten binnen gezeten. Ze nam rustig de tijd om alles te laten zien (en besprak ook wat wat was). Toen ik werd gebeld voor de uitslag van de combinatietest, vroeg ik naar de 20 weken echo, en toen heeft zij mij meteen doorverbonden om een afspraak te maken, omdat het heel druk is. En het kon eigenlijk niet meer voor de kerst, maar omdat dat toch leuker is voor ons, kunnen we voor het eigenlijk spreekuur.

8. spooky

spooky Bekend lid

Mar 15, 2006
    934
    0
    0
    krommenie
    mijn vriend heeft net gebeld en ze kunnen er niks meer aan doen. we kunnen wel een 3d echo daar laten doen en dan is de dvd gratis maar voor mij hoeft dat niet straks staat het er weer niet op. ik laat liever een 3d echo ergens anders maken.

Share This Page