Hey dames. Ik heb even een vraagje. Volgende week vrijdag krijg ik een inwendige echo om te kijken of de lengte van mijn baarmoederhals in orde is. Dit ivm het wegnemen van een stukje baarmoederhals vanwege een pap 3a begin vorig jaar. Nu ben ik me even aan het inlezen omdat ik voorbereid wil zijn mocht het nodig blijken te zijn. Hebben jullie daar ervaring mee? Hoe lang is de ziekenhuisopname, de herstelperiode etc. Alle info is welkom. Ik hoop uiteraad dat ik het niet nodig blijk te hebben, maar in geval van... alles voor het goede doel en een gezonde voldragen zwangerschap. Thanks voor jullie info.
In het prematurendeel van het forum is een heel topic over preventieve cerclages. Ik denk dat je daar je info wel kunt vinden. Heel veel succes in de zwangerschap!
Ik heb een cerclage. Ik heb hem omdat mijn bmmond open ging staan en dus daardoor het kindje verloor. Heb hem gekregen met bijna 13 weken zwangerschap. Hoe het bij mij is gegaan. Ik moest met op de dag zelf smorgens om 9 melden in het ziekenhuis ( ik moest tussendoor omdat het een spoedoperatie was, erg laat achter de zwangerschap gekomen} Ik heb op de Ok een ruggeprik gekegen. Snel voelde ik niks en toen begon de gyn. je voelt een soort druk op je bm ( vond ik heel erg raar want dat hoor je niet te voelen) Behandeling duurde denk ik 30 minuten. Vind ik een beetje moeilijk inschatten omdat er bij mij ook gekeken werd of het spiraaltje verwijderd kon worden. Ik moest na de behandeling nog een nachtje blijven in verband met kans op weeën. Kreeg ook weeenremmers. Daardoor geen weeen gehad. Rond 12 de volgende dag was ik weer thuis en moest ik me heel rustig houden. Na een tijdje gaat het drukkende gevoel weg en voel je die niet meer. Hoe het er uit halen gaat weer ik nog niet daar moet ik nog 4 weekjes op wachten.
Ik heb ook een bandje, nu al voor de 3de keer. Bij een preventieve cerclage, ging het hier in een notendop als volgt: - opname daghospitaal 's morgens vroeg, infuus prikken (vnl. preventief) - kleine ruggenprik (vind ik nog het lastigste deel van de hele procedure) - 25min ok en je voelt inderdaad vooral druk en getrek rondom de baarmoeder - 45min wachten op ontwaakzaal tot je tenen weer bewegen - 3u strikt liggen, dan gaan plassen gewoon op de wc en als dat lukt, ontslag (namiddag zelfde dag) - vlak voor ontslag uiteraard verwijderen infuus, en ook het verband wat ze in je stoppen na de ingreep wordt eruit getrokken Advies voor thuis: dagje zoveel mogelijk platliggen, vervolgens heel kalmaan tot het bloeden stopt (kan 1 tot zelfs 2 weken duren, stopte bij mij steeds de 2de dag al). Wees ook welkom op "preventieve cerclage", hier hebben we (bijna) allemaal een bandje en praten we over onze ervaringen hiermee, steunen elkaar...: http://www.zwangerschapspagina.nl/prematuur/302805-preventieve-cerclage-deel-2-a-292.html
Bij de ruggeprik mag je duwen en trekken gewoon voelen, het mag echter geen pijn doen. Vergelijkbaar bij verdoving van de tansarts...je voelt dat er iets gaande is...echter doet het geen pijn
Weet ik. Ik vond dat drukkende gevoel gewoon heel fout. Deed verder ook geen pijn ofzo. Ik weet niet hoe ik dat uit moet leggen. Denk dat het meer ongi gevoel was ofzo eb dat is gewoon niet iets wat je wil voelen als je zwanger bent. Anders kan ik het niet uitleggen. Voor mij voelde het raar/fout. Grappig ook om een andere ervating te lezen. Ik heb geen catherer gehad en ook moest ik een nacht blijven. Maar dat is misschien ook wel omdat ik net weer ewn gevalletje apart ben. Spiraaltje zit ook nog in mijn bm en heb extra kans op infectie..
Thanks voor jullie reacties ladies. Als ik echt het traject inmoet eind volgende week kom ik zeker in die andere groep meekletsen.
Nou dames, vrijdag controle gehad en wat blijkt ik heb me vooniets zorgen gemaakt. Baarmoederhals is netjes 4.2cm dus bandje is niet nodig.! Thanks voor jullie reacties en allemaal toi toi met de zwangerschappen