Hoi dames! Met hoeveel weken kun je al een echo doen voor geslachtsbepaling? Ik wil het zo vroeg mogelijk doen! In welke week kan ik het beste deze echo inplannen?
Ik had hem ook zo vroeg als verrassing voor mn man... Echter hadden ze het eerst fout..pas later was het echt goed zichtbaar. Ik zou persoonlijk dus nog even wachten
Mijn verloskundige wilde 't niet eerder dan met 20 weken echo, dit omdat daarvoor 't niet altijd hélemaal zeker is (sowieso nooit, maar daarvoor helemaal niet) omdat, een meisje in 't begin ook iets heeft dat op een piemeltje lijkt wat zeg maar nog moet 'weg groeien', en dat is met 20 weken vaak goed weg. Anders kan je te horen krijgen dat je een jongetje hebt, terwijl 't later toch een meisje blijkt te zijn! Maaaaar... dat wil niet zeggen dat 't niet kan, want ik hoor vaak genoeg dat 't met 14 weken wel kan!
Ik zou gewoon wachten tot 20 weken. Bij 15/16 weken is het mogelijk een beetje zichtbaar, maar vaak niet overduidelijk. Lees regelmatig dat er twijfel is over geslacht. Waarom dan niet even wachten tot echt zekerheid is bij 20 weken. Geen twijfel en geeft rust. Bij mij in ieder geval.
Nee bij 20 weken is het geslacht goed te zien, eerder kan soms minder goed te zien zijn en fouten opleveren.
Ik doe hem met 17 weken.... Vind het altijd prettig het toch iets eerder te weten + dat je dan bij de 20 weken extra bevestiging hebt... En al 3 weken eerder starten met kamertje, namen, en kleertjes
Hier met 17 weken goed kunnen zien dat het een meisje is en met de 20 weken werd dit nogmaals bevestigd. Ik persoonlijk zou het niet te vroeg doen omdat je inderdaad vaak leest dat er twijfels zijn.
16 weken is de vroegste mogelijkheid (officieel dan want bij pretecho's wordt het vaak eerder gedaan maar dan hebben ze het vaak fout). Toch is er tot de 20 weken VEEL onduidelijkheid en daarin komen de meeste fouten voor dus advies is altijd te wachten tot 20 weken.
Met 15,6 bij drs papa in Amsterdam. !00% zekerheid dat t een dochter was. En ja dat klopte bij 20 wkn nog steeds. Hij had overigens veel mooiere en duidelijkere beelden dan de echoscopiste bij mijn eigen vk.
Ik denk vooral dat het afhangt van de apparatuur die gebruikt wordt. Ik heb mooie duidelijke potty shots van 15 weken gezien, en mijn eigen vage met 16 weken (zie topic).
Wij hebben met 15weken balzak je en piemeltje gezien. Eerst werd gekeken waar de navelstreng zat om geen verwarring te krijgen. 3 verschillende verloskundigen die ik de foto liet zien zeiden ook kon wat goed te zien al echt een jongen.