Vandaag heb ik om tien voor tien een afspraak bij de gyn om de uitslag te bespreken van de comibnatie test die 1 op 158 was. Ik heb al aangegeven geen punctie te willen en mijn vk zegt dat ik eerst een uitgebreiden echo krijg en als daar niks raars op te zien is dat ik dan die uitslag van mijn bloed moet proberen te vergeten. De nekplooi was goed 2,5 en het kindje deed het ook goed op de laatste echo. Was een voorbeeldig kindje hoor ik elke x en het is puur mijn bloed die tot deze uitslag komt. Ben erg benieuwd en toch ook best nerveus want ben nog nooit bij een gyn geweest.
Hoi, Nou ik weet allemaal niet meer wat ik er van moet denken de gyn snapte niks van de uitslag van de combitest dat was het eerste al. Toen kreeg ik een uitgebruide echo en alles was perfect ukje deed het goed en bewoog mooi etc. Toen ging ze het een en ander doornemen met me en ik zeg nou alles ziet er goed uit ik wil geen punctie oh oh zegt ze. Aan het eind van het verhaal zegt ze ineens maar oh de kleine is te klein ik zo oh hoe kan dat 1 week geleden was het mooi op schema en niks aan de hand ja zegt ze dat ukje te klein in wel een reden voor een punctie hoor. Zeg tegen der weet het niet hoor ze zegt je kan de afspraak altijd maken dan kun je er nog over na denken en wil je niet kun je hem altijd nog afzeggen maar let op de kleine is te klein veel te klein was een beetje met stomheid geslagen en daarna meteen mijn verloskundige gebeld en het verhaal uitgelegd. Had een echo foto mee gekregen waar alleen alle metingen en uitslagen op stonden en die komen op 14 weken en 2 dagen en 1 op 14 weken en 1 dag. Ze zegt er is niks aan de hand hoor is allemaal heel normaal en ik zeg tegen der ja wat moet ik nu geloven want wordt er behoorlijk onzerker van en weet het even niet meer. Ppppfff de gyn die ik heb gehad was echt zo druk en gespannen dat ik dat zelf ook helemaal werd. Nu wacht ik het af en ga volgende week naar de vk om alles een even goed door te nemen. Nou ben alleen maar onzeker geworden door alles.
maar die uitslagen op echo is toch helemaal niet klein? zo ver ik weet lopen die uitslagen mooi mee met jouw termijn hoor. mijn VK zegt altijd dat er pas sprake is van te klein als er meer dan een week verschil zit tussen jouw termijn en wat echo aangeeft. Slordig hoor dat ze dan verder geen tijd heeft. Was de gyn er wel bij met der hoofd? en verder.. de echo dus wel allemaal goed? ook neusbotje etc aanwezig? dan zou ik nu relaxen !
De uk is dus 2-3 dagen te klein ???? Nou, ik vind het een rare echoscopiste want die dagen vallen nog mee hoor! Dat kunnen ook kleine meetfoutjes zijn. 1 mm te ver naar binnen gemeten kan al een aantal verschil uitmaken! Ik zou vragen om een second opinion!
Hoi, Ja heb mijn vk net gepsproken en die ging ook contact opnemen met de gyn. Verteld wat er allemaal gebeurt was en hoe en dat ik het idee had dat ik persee een punctie van der moest doen. Alles was helemaal oke met de kleine deed het echt goed blaasje werd tijdens de echo geleegd en de maag alles zag er goed uit. Ook is gekeken naar extra vocht in de hersentjes en dat was ook niet het geval gewoon perfect allemaal. Neusbotje kon ze niet zien kleine werkte niet mee en lag verkeerd om verder draaide we wat maar niet genoeg om dat te kunnen zien. Vk vond het ook echt niet leuk dat het zo gegaan was en zei meid geniet er lekker van verder en maak je geen zorgen.