I.v.m. hevige pijnklachten in buik ben ik tijdens vakantie in buitenland (binnen Europa) naar plaatselijke huisarts gegaan. Die vertrouwde het niet en stuurde me door naae de gyn. Deze heeft echo gemaakt en leek iets zorgwekkends te zien, waarna hij inwendig gekeken heeft met eendenbek. Gelukkig maakt de baby het goed en komt pijn van elders. Alleen nu maak ik me enorm veel zorgen. Kan een eendenbek geen kwaad voor de baby? Wekt het geen weeën op? Gaat mijn baarmoedermond er niet van open staan. Ik maak me zoveel zorgen! Vanwege taalbarrière kon ik weinig vragen stellen. Ik schrok zo van wat hij zei, dat ik het onderzoek maar over me heen liet komen. Ik baal daar zo van! Kan iemand me geruststellen? 😓
Met een eendenbek kunnen ze alleen binnenin je vagina kijken, en dus niet bij je baarmoeder of iets dergelijks. Ze kunnen alleen je baarmoedermond eventueel zien zitten maar verder dan dat gaat een eendenbek ook niet. Ga er maar vanuit dat de baby hier echt niets van heeft gemerkt. Die zit goed beschermd in het vruchtwater.
Nee hoor, kan echt geen kwaad! Ze 'krikken' het gedeelte ervoor gewoon open zodat ze alles goed kunnen zien en erbij kunnen. verder dan bijvoorbeeld een inwendige echo komt dat ding niet, dus lekker weer in je bubbel kruipen en genieten van je zwangerschap. Hopelijk zijn je biikklachren inmiddels wel over.
Nee hoor, zoals gezegd, ze 'krikken' (hahahaha) er alleen je vagina een beetje mee open, niet je baarmoedermond