groeiecho met 30 weken??

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door maryam27, 10 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maryam27

maryam27 Bekend lid

31 jan 2010
    531
    0
    0
    hi dames,

ik a.s. donderdag een groeiecho. Dit schijnt standaard te zijn.

Wat kan ik ervan verwachten? is het net als met de 20 weken echo uitgebreid kijken?

2. jettje

jettje Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.541
    0
    0
    zv-er
    Hoi hoi,

Ik had met ong. 32 weken een groeiecho.
    Er wordt wel uitgebreid gekeken maar niet zoals bij
    de 20 weken echo. Ze gaan het kindje weer opmeten.
    En het ligt er natuurlijk aan of de kleine wil mee werken
    of niet. Wil hij/zij dat niet dan duurt de echo wel wat
    langer.
    Ik vond het weer heel leuk om de kleine te zien.
    Ik genoot er echt weer van :D

Groetjesss Jetje

3. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    ik heb vanaf de 20 weken al 4 groeiecho's gehad. de laatste was met 30 weken. mijn ervaring is dat ze alles gewoon weer opmeten. zn dijbeentje, hoofdje, buikje, vruchtwater enz. gewoon even alles weer doorchecken en meten. alleen nam bij mij de een er wel meer tijd voor als de ander. de een was met 10 min klaar en de ander met 20 min dus ik denk dat dat ook aan de arts ligt
    succes!
    groetjes

4. Rosanna04

Rosanna04 Bekend lid

22 jan 2008
    518
    0
    16
    Randstad
    Hoi hoi,
    ik krijg ook een groeiecho op 20 aug, dan ben ik 31.3 weken.
    Daarna wordt hij nog een keer herhaalt met 37 w.
    Bij onze verloskundige is het geen standaard echo maar omdat mijn eerste erg groot was zonder aanwijsbare reden checken ze het nu extra.
    Laat je even weten hoe het was en hoe groot je kindje donderdag is? Ben benieuwd!

Groetjes,
    Rosanna

5. maryam27

maryam27 Bekend lid

31 jan 2010
    531
    0
    0
    nou deze groeiecho stond al een tijdje, 2 weken terug bij de vk, heeft ze aan mijn buik zitten voelen en toen zei ze dus dat die iets groter is, maar niet veel.
    toen we eenmaal weer aan tafel zaten zei ze dat ze om de 2 weken een groeiecho wil, en dat ik meteen na de echo een 32 weken echoafspraak moet maken. ik weet niet of ik mij nu zorgen moet maken of niet???
    met de 20 weken echo, liep die kleine van mij 4 dagen voor. Dus dat is eigenlijk wel normaal toch?
    of heb ik nou een te grote baby??? het maalt maar door in mijn hoofd.

6. Rosanna04

Rosanna04 Bekend lid

22 jan 2008
    518
    0
    16
    Randstad
    pas vanaf 3 weken voor of achterlopen is het zorgelijk geloof ik.
    Misschien vermoedt ze een groot kindje.
    Ik heb ook een groot kind gekregen zonder dat daar aanleiding voor was, geen zwangerschapssuiker oid.
    Als je er wakker van ligt kun je het haar wel vragen toch waarom ze je zo streng onder controle wil met groeiecho's?
    Het is wel fijn dat je weet waar je aan toe bent, toen ik volledig uit mijn -doos- klapte, bleef de vk maar roepen, niet aanstellen het is een klein kindje (ze schatte het op 5 pond en toen deden ze nog niet aan groeiecho's) en toen bleek Isa dus 9 pond te zijn.
    Ik weet het nu liever van tevoren ;)

7. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    ik heb vrijdag een groeiecho met 31,2 weken. Met mijn 20-wekenecho liep mijn beeb 2 weken voor, dus ben ook erg benieuwd hoe het er nu voor staat.

8. maryam27

maryam27 Bekend lid

31 jan 2010
    531
    0
    0

zoooo 4,5 kilo zeg...dat is een flinke dame zeg! was dat met 42 weken of wel eerder? vaak is dat als je overtijd bent, want dan krijgen ze alleen nog maar babyvet.

ja, ik heb morgen en afspraak en dan vraag ik het wel.

9. maryam27

maryam27 Bekend lid

31 jan 2010
    531
    0
    0

spannend zeg!
    nou laat het ons wel even weten:D

10. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    ik zou me inderdaad niet te druk maken om een paar dagen. ons kindje loopt ong. 3 weken voor! voor de rest helemaal gezond hoor, alleen gewoon heel erg groot

succes
    groetjes

11. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Ik heb nooit een groeiecho gehad. Dus wellicht is het standaard in bepaalde omstandigheden?
    Noor was wel maar 2910gr en 49cm bij een zw.schap van 41.1. Dus ben blij dat ik zo over tijd liep.

12. muisje1

muisje1 Lid

9 mrt 2007
    96
    0
    0
    Een groeiecho is niet standaard. Alleen als een VK vermoed dat het kindje te klein of te groot is dan sturen ze je door voor een groeiecho. Ook bijvoorbeeld als je vorige kindje een kleintje was zoals bij mij. Mijn dochter was 2380 gram bij de geboorte. Ik kreeg een hoge bloeddruk en er werd toen ook een echo gemaakt. Nu ik weer zwanger ben moet ik zo rond de 28wk en 32wk een groeiecho laten maken.
    Ze meten dan alleen alles op volgens mij. Ze gaan niet uitgebreid naar afwijkingen zoeken zoals bij de 20wk echo.

13. Rosanna04

Rosanna04 Bekend lid

22 jan 2008
    518
    0
    16
    Randstad
    Ja dat was met 42 weken, ik ben spontaan bevallen op de ochtend dat ik zou worden ingeleid.
    Isa was heel overdragen, vruchtwater zwart, nagels van 1cm, en aan haar knietjes en handjes harde huidschillen omdat ze uitgedroogd was, geen huidsmeer nergens.
    Ze is ook opgenomen geweest vanwege een infectie, 8 dagen infuus en verkeerde bloedsuikerwaarden.

Hoe is het vandaag gegaan :)?

14. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Onze oudste was 8,5 pond bij 40 wk2 dg.
    Bij deze baby schatten twee van de drie vk's hem groot.
    Toen hebben we zeker omdat tweede kindjes nog wel eens groter kunnen zijn een groeiecho aangevraagd.
    Deze blijkt kleiner te zijn dan zijn broer op de echo gezien.
    Maargoed ben nu een dag overtijd dus als deze blijft zitten tot 42 weken dan kan het best nog wel eens een flinke baby zijn...

Groeiecho is dus voor de zekerheid. Bij ons werd alles gecontroleerd, ook de hoeveelheid vruchtwater.
    Omdat die ruim was volgens de echo moesten we een week later naar de gyn voor een echo van het vruchtwater. Toen bleek het vruchtwater gewoon normaal.

15. maryam27

maryam27 Bekend lid

31 jan 2010
    531
    0
    0
    nou ik ben geweest hoor dames....en het klopt inderdaad, die kleine van ons loopt 1,6 week voor...dus bijna 2 weken.
    Alles was goed met die kleine, maar hij loopt gewoon voor. Ik moet over 2 weken weer terug komen voor een groeiecho.

Ik weet niet wat ik moet denken, ben een beetje overrompeld, en maak me toch zorgen.

De mensen die een te zware baby hadden, bevallen die nou ook eerder?

16. Rosanna04

Rosanna04 Bekend lid

22 jan 2008
    518
    0
    16
    Randstad
    hmm ik beviel met 42 weken, niet echt wat je wil horen denk ik.
    Ik had wel het voordeel dat ik niet wist dat ze zo groot was.
    Weet jij hoeveel je beeb op dit moment weegt?
    Ik krijg volgende week vrijdag een groeiecho dan kunnen we mooi vergelijken.
    Maak je iig geen zorgen, sommigen vrouwen persen 1,5 uur op een 6 ponder, anderen (zoals ik) persen er in 10 minuten een 9 ponder uit. Zwaar kind betekent niet automatisch een hele heftige bevalling. Gelukkig maar he :) wel blijven genieten!

17. maryam27

maryam27 Bekend lid

31 jan 2010
    531
    0
    0
    ze gaf aan dat die nu 1700 gram woog.

ik maak me geen zorgen meer;), tenminste minder dan. Heb ook het een en ander gegoogled. Nu is de hoop maar dat die over 2 weken gewoon zo blijft en niet nog verder in groei is, dus dat ik niet te horen krijg hij is 3 weken verder ofzo....dankjewel meid voor je steun:D

18. Rosanna04

Rosanna04 Bekend lid

22 jan 2008
    518
    0
    16
    Randstad
    ja precies...over 2 weken moet ie niet ineens 7 pond zijn :$.
    Het zal wel loslopen en anders hebben we het oeroude gezegd nog: er is er nog nooit 1 blijven zitten :D:p.
    Als ik het geschatte gewicht weet volgende week dan post ik het even, wie weet zit ik al boven de 2 kilo ;).
    Groetjes,
    Rosanna

19. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Ook hier de groeiecho achter de rug, onze beeb loopt 3 tot 4 weken voor, behoorlijk dus!!!

Ben doorgestuurd naar de gyn voor nog een groeiecho over anderhalve week.
    Als daar ook deze voorsprong uit komt, wordt het zowiezo eerder gehaald ivm mijn b.i.
    De beeb ligt ook nog in stuit en door zijn grootte erg weinig ruimte om te draaien, dus moet rekening houden met een evt. keizersnede omdat ik ook weer ivm mijn bekken geen stuitbevalling mag doen!

20. maryam27

maryam27 Bekend lid

31 jan 2010
    531
    0
    0
    hahah ik zie nu pas dat wij even ver zijn joh;)
    ben benieuwd hoe je echo loopt meid...laat ht in iedergeval even weten, hoe het met jullie gaat...
    groetjes

Deel Deze Pagina