Omdat ik vanaf Februari in Duitsland woon en werk, wordt het voor mij erg lastig mijn 20-weken-echo gewoon door mijn eigen echoscopiste uit te laten voeren. Dit omdat ik niet meteen nadat ik net 2 weekjes ben begonnen met mijn baan een dag vrij wil/kan vragen. Woon dan namelijk, met de trein, 5 uur van NL vandaan. Ik zou een echo op een doordeweekse dag dus nooit kunnen halen. Ik vroeg me af of er speciale echo bureaus bestaan in Nederland die in het weekend echo's maken? Ik wil perse in Nederland deze 20wk echo laten doen, omdat hij hier uitgebreid is en verzekerd wordt. In Duitsland moet je voor zo'n echo naar een speciaal bureau en dat kost veel geld. Hoop dat iemand me kan helpen!
Ik weet het niet uit ervaring maar op de site van echocentrum utrecht staat dat ze weekendtoeslag hebben....dus zullen zeook wel open zijn in het weekend. www.echobureau-utrecht.nl weet niet of dat te doen is voor je?
Je kan bij echo praktijk drechtsteden in het weekend echo's doen. Even de link zoeken...gevonden: Echopraktijk Drechtsteden Zoals je kunt zien komt er 10,- weekendtoeslag bij.
Ehhhh pretecho bureau's zijn toch heel wat anders dan een medische echo met 20 weken! Tuurlijk kijken ze ook naar bep dingen en heb je vaak een kundige echoscopiste (zoals bij drechtsteden), maar als ik bedenk hoe expliciet bij de 20 weken echo het kindje bekeken (op afwijkingen) en opgemeten wordt denk ik dat je daarvoor echt niet bij een pretecho bureau 100% op het juiste adres bent. Mirre
Toch is dat niet altijd zo. Bij mijn verloskundige zat een echo-bureau in het gebouw en zij deed zowel pret-echo's als medische echo's voor de verloskundige. Dus je moet even goed informeren of hun ook een opleiding hebben gehad om een 20 weken echo te kunnen maken. Dat kan namelijk wel...
Dat klopt ja In capelle ad IJssel zit idd ook zo'n bureau die zowel voor plezier als medische echo's maakt, maar denk dat je idd wel van tevoren moet informeren hoe of wat... Mirre