Steeds verder voor op groei

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door mariekebr1, 13 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mariekebr1

mariekebr1 Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.361
    0
    36
    Gisteren heb ik een groeiecho gehad. De metingen zijn:
    Fl (bovenbeenlengte) 5,59 cm 29w4d
    BPD (afstand oor naar oor) 7,79 cm 29w3d
    AC (buikomtrek) 25,8 cm 29w5d
    HC (hoofdomtrek) 27,8 cm 29w4d
    Geschat gewicht 1468. Dit kan +/- 142 gram daaronder of daarboven liggen.
    Gemiddeld is dit dus normaal bij een zwangerschapsduur van ong. 29w4d. Echter ben ik 27w5d zwanger op het moment van de meting. De baby loopt iedere meting verder voor op groei. Kan dit gevolgen hebben qua wanneer de baby komt? Dat ze eerder zullen gaan inleiden? Want ik kom zo op tussen de 8 a 9 pond uit als ik 40 weken zwanger ben.
    Wie o wie weet dit of heeft ervaring hiermee?

2. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    wanneer hebben ze de termijn echo gedaan, hoe ver was je toen volgens je lm?

3. Yukl

Yukl Niet meer actief

Dat ligt aan je vk/gyn en aan jou. Hoe breed zijn je heupen bijvoorbeeld en is je vk/gyn makkelijk met inleiden of juist niet?

Mijn zoontje was een 8 ponder (bevallen met 38w5d) en die had volgens de vk niet groter moeten zijn icm mijn lichaamsbouw. Dus als tijdens een volgende zwangerschap het er op lijkt dat ik weer een groot kind ga baren en ik loop tegen de 40 weken aan, ga ik sowieso zelf al aan de bel trekken. Ik ga het risico niet lopen met 42 weken een 10 ponder te baren...

4. nicolioo

nicolioo Bekend lid

1 dec 2008
    901
    0
    0
    Bij ons precies hetzelfde, ik liet met 18 weken een pretecho maken en bleek een goede 20 weken echo te zijn achteraf hahaha .
    Onze beeb loopt ruim 2 weken voor en nu nog steeds.
    Het is totaal geen probleem zolang er niet ineens een enorme groeispurt komt of je bijvoorbeeld suiker hebt.

Mij gaan ze waarschijnlijk niet tot 42 weken laten doorlopen.

5. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ons smurfje heeft ook altijd 2 weken voor op groei gelopen. Hoe het nu is, geen idee. De gyn krijgt de kleine nog maar moeilijk in beeld. Maar ik gok erop dat hij nog steeds twee weken voorloopt.
    Eindgewicht met 40 weken werd in ieder geval geschat op zo'n 3800 gram. Ik denk dat ik er wel wat overheen ga, aangezien ik nu al 2 dagen overtijd ben. Er is nog nooit gesproken over inleiden en eerlijk gezegd zou ik dat ook niet willen

Maar mijn zusje die vrij slank is heeft een kindje op de wereld gezet van 4600 gram. En zonder VK, want het ging zo rap dat ze op de badkamervloer bevallen is van mijn neefje.

Ik zou je er niet al te druk om maken. Als je gyn of vk verwacht dat je baby echt te groot wordt voor je dan zullen ze vast tijdig ingrijpen.

6. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Als het je eerste kindje is, dan zullen ze het in de gaten houden maar niet zo snel ingrijpen....tenslotte weet nog niemand of jij een kindje (hoe groot dan ook!) wel of neit kan baren en wanneer het zich aankondigt!

Bij mijn 1e werd het ook groter geschat en toen ze bij 40w+2d zich aankondigde, bleek de ontsluiting niet op te schieten en na een dag aan de wee-opwekkers bleek ze niet te passen en werd het een ks. Mijn dochter was 4700 gram en te groot voor MIJN bekken.
    Bij de 2e zwangerschap werd het extra in de gaten gehouden d.m.v. groeiecho's en toen het geboortegewicht bij 40 weken weer geschat werd boven de 4,5 kilo, is besloten tot een geplande keizersnee bij 38 weken. Onze 2e dochter woog bij haar geboorte 3910 gram bij 38w+3d.

7. mariekebr1

mariekebr1 Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.361
    0
    36
    met 9 weken. en toen liep hij 5 dagen voor. Was net niet genoeg om de termijn bij te stellen.

8. mariekebr1

mariekebr1 Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.361
    0
    36
    leuk om jullie ervaringen te lezen. ik ben erg benieuwd hoe de groei doorzet dan! het ligt dus heel erg aan je vk of gyn. wat ze ermee doen. Vind het wel spannend hoor hoe het gaat lopen.

9. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
    Hoi,

Bij mijn tweede kreeg ik groeiecho's omdat mijn buik echt enorm was.
    Ik ben vanwege die groei ingeleid met 38 weken en mijn moppie woog 4785 gram!:$

Deze zwangerschap was ik weer in de gaten gehouden maar omdat mijn dochter zo groot was zouden ze me niet inleiden omdat die bevalling probleemloos is verlopen.
    Met 40 weken ben ik alsnog ingeleid maar dit vanwege uitputtingsgevaar omdat ik heel veel voorweeen had.
    Mijn zoontje woog 4734 gram dus minder als mijn dochter maar nog aardig aan de maat.
    Maar maar 7 min. uitdrijving dus gewicht zegt niet zoveel hoor.

Ze houden je wel in de gaten en als je het niet vertrouwd dan moet je gewoon op je strepen gaan staan.

Succes

10. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    eerste was 4065, maar ik was als ik niet was bevallen in geleid, vanwege dat mijn bekken gebroken zijn in het verleden. En ik moest ingeknipt worden en de vaccuum pomp kwam er aan te pas, niet vanwege mijn bekken, maar mijn vagina was te klein hihi. Twwede in de gaten gehpouden,maar die was 2960 en de derde als ik niet op tijd was bevallen dan was ik ook ingeleid, vanwege dat deze ook groot zou worden en ik dat er waarschijnlijk niet uit zal krijgen. Ook heb ik bij de tweede toch nog een bekkenonderzoek gehad (pijnlijk hoor!!) Bij de derde ben ik een week eerder bevallen en gelukkig wa zij maar 3290, maar dat ook omdat ik maar twee aders in de navelstreng had.

11. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Er mag 2 weken verschil zijn met de uitgerekende datum. Dus dit is nog binnen de marges. Je kindje zal dan wel iets groter zijn dan gemiddeld met 40 weken. IHA is geen reden om eerder in te grijpen.

12. Marilene

Marilene Actief lid

17 nov 2006
    336
    0
    0
    docent
    Hoi!

Hier ook een grotebabymaker! Mijn zoontje liep vanaf de 20-weken echo voor op de groei, met 33 weken meette hij al boven 40 weken.
    Inleiden doen ze eigenlijk niet, alleen als je lichaam eraan toe is en er misschien ander dingen spelen zoals bij mij toen. Ik had toen hevige bekkeninstabiliteit en de zwaarte van de baby maakte de pijn alleen maar erger. Dus ze zouden inleiden zodra het kon. Ik kreeg vanaf week 37 inwendige onderzoeken.

Met 38 weken braken spontaan mijn vliezen en 15 uur daarna werd met zoontje na 2 uur persen met de vacuumpomp op de wereld 'getrokken' Dat had niets met de grootte te maken, maar ik heb gewoon nooit persweeen gehad, heel bizar. Hij woog 9 (4525) pond en was 56 cm lang. Hij werd trouwens op 11 pond geschat met 38 weken, was de dag ervoor op controle geweest. Ik mocht trouwens gewoon thuis bevallen, maar ik voelde me daar niet prettig bij. Gelukkig maar achteraf.

Nu word ik ook weer extra in de gaten gehouden. Het zit een beetje in de familie. Mijn zus is pas bevallen van een zoon (40.4 weken) die ruim 10 pond woog en ook 56 cm lang was. Bevalling ging bij haar heel snel, binnen 5 uur was hij er. Haar eerste was met 38.2 weken ook 9 pond, binnen 10 uur geboren, 20 minuten persen.

Weet je, wij zijn allemaal lang in de familie. Mijn broer is bijna 2 meter. Mijn gyn zei, ze meten een gewicht adhv een bovenbeen, buikje en hoofdje. Lange bovenbenen hoeven niet perse 100 kilo bijvoorbeeld te betekenen.

Hou het goed in de gaten en als je mag best vragen om een inwendig onderzoek of te strippen. Maar niet iedere vk of gyn is daar even snel mee of happig op!

Maak je niet al te druk. Geniet er maar lekker van, grote baby's kunnen zichzelf vaak wat sneller warm houden en hebben meestal wat minder voedingen nodig (meestal, hier tenminste wel bij neefjes en eigen zoontje)

xMarilene

13. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

6 mei 2008
    2.068
    0
    0
    Die kleine van mij liep ook telkens voor op de groei, en op het eind zelfs bijna 2 weken.

3 x raden hoe groot en zwaar hij was toen hij geboren was ..

2640 gram en 47 cm !!!!!!!

Dat hadden ze zeker niet verwacht nav de echo's :)
    Hij had wel lange beentjes (die meting was altijd het grootst), maar slungelbeentjes (dun) .. en nu .. 5 jaar later is het nog steeds een iel manneke :):)
    Babyvet heeft hij nooit gehad, maar qua gewicht en lengte groeide hij na zijn geboorte als kool ..
    Als je hem ziet zou je niet zeggen dat hij ruim 20 kilo is :):)

14. Esthers

Esthers Bekend lid

7 jul 2009
    541
    1
    16
    zorgkundige
    Flevoland
    Ik denk dat je je er niet al te veel druk over hoeft te maken en blijf je er wel mee zitten vraag de gyn. of de vk om raad.
    Vandaag heb ik mijn echo gehad en ons kindje is erg klein
    zie foto´s van de groeicurver [​IMG]
    Ze vertelde dat ze misschien nog extra groei echo´s gaan maken.Om het in de gaten te houden.Misschien dat je hier naar kan vragen?Het ligt er natuurlijk ook wel eenbeetje aan of jullie zelf lang zijn.Wij zijn allerbij niet extreem lang trouwens ook niet kort.Maar ik heb al 1 dochter op de wereld gezet die ook erg klein was!Ik was zelf ook klein bij de geboorte.

Deel Deze Pagina