Wanneer krijg je nu eigenlijk de eerste echo

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door saartje32, 21 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. saartje32

saartje32 Actief lid

29 okt 2007
    287
    0
    0
    Mijn NOD is nog niet, maar ik zat me ineens iets af te vragen. Wanneer krijg je eigenlijk je eerste echo?

Ik heb wel eens gehoord dat je pas vroeg je eerste echo krijgt als je zegt dat je niet precies weet wanneer je kind verwekt is. Maar als je het heb over het aantal weken dat je zwanger bent, dan tel je altijd vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie. Dus dan hoef je toch ook niet te weten wanneer het kind verwekt is om te weten hoelang je zwanger bent...
    Voor het geval mijn ongi weg blijft en ik naar de huisarts ga, dan wil ik toch wel weten welk verhaal ik moet houden om zo snel mogelijk een echo te krijgen :)

2. Marieketjes

Marieketjes Actief lid

11 dec 2007
    128
    1
    0
    Als je zwanger bent word je door je huisarts doorverwezen naar een verloskundige. Deze zal na een intake-gesprek meteen een afspraak maken voor een eerste echo. Wanneer deze precies zal zijn is verschillend. Ikzelf heb mijn eerste echo gehad bij 10 weken, maar ik lees hier ook wel over vrouwen die bij 7 weken al een echo hebben gehad. Het zal in ieder geval voor de 12de week zijn. Het verhaal over dat het alleen wordt gedaan wanneer je niet precies weet hoe lang je zwanger bent, is achterhaald.

3. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    hoi ikzelf heb mijn echo gehad met precies 9 weken.
    ik zou willen aanraden om zeker deze periode aan te houden. omdat, als je te vroeg gaat, rond 5 of 6 weken nog niet erg veel te zien is en al zeker geen hartje te horen is. het is echt prachtig om het hartje te horen!

4. Denise787

Denise787 Bekend lid

20 apr 2008
    630
    0
    0
    Ik heb m'n eerste echo gehad met 6 weken, omdat ik niet precies wist wanneer hij verwekt was.

5. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom je de eerste echo zo snel mogelijk wil...? Tuurlijk is het allemaal heel spannend en wil je je kindje zo snel mogelijk bewonderen, maar als je wacht tot een week of 9 à 11 kan je veel meer zien. En anders moet je ook nog superlang wachten op je tweede echo, die je pas rond de 20 weken krijgt.

Ik kreeg mijn echo in ieder geval met 10 weken en 2 dagen pas, ook al wist ik niet hoe lang ik zwanger was.

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik vind het ook wat apart....om te liegen over de verwekking.
    Met 12 wk heb je een veel mooiere echo dan met 6 a 7 wk.
    Ook is een echo zo vroeg nog wat onzekerder...na de 12 wk heb je veel meer kans dat het goed blijft gaan.

Tevens verplaats ik je topic naar onderzoeken en echo's.

Nou eerst je NOD maar eens afwachten ;)

7. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Ik zal mijn eerste echo krijgen met exact 10 weken (volgens mijn berekening van mn vermoedelijk ei). had het liever wat vroeger gehad, maar ja.. Niets aan te doen ;)

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ow, deze vraag is inderdaad al erg vaak gesteld (nu ik hem verplaatst heb zie ik het).
    Ik doe deze vast dicht.
    Elmo

Deel Deze Pagina