Echodense darm nav 20 wkn echo

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Tabbey, 10 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tabbey

    Tabbey Fanatiek lid

    2 mei 2013
    1.497
    849
    113
    NULL
    NULL
    Wij hebben vandaag 20weken echo (SEO) gehad en aan het einde van de echo vertelde de echoscopiste dat de darmen witter waren op de echo dan zou moeten, ze vermoed echodense darmen en daarom zijn we doorgestuurd naar Erasmus ziekenhuis waar we over 1,5 week opnieuw controle hebben en mochten zij wederom echodense darmen constateren wordt er een vwp geadviseerd...
    Zijn er meiden hier die dit ook hebben meegemaakt?
     
  2. littleme1980

    littleme1980 Actief lid

    29 okt 2009
    162
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi! Heb hetzelfde meegemaakt.
    We hebben toen een aantal dagen in spanning gezeten omdat we niet meteen terecht konden in Maastricht vanwege de feestdagen. Uiteindelijk hebben ze geen echodense darmen gevonden in Maastricht dus we waren erg opgelucht. Dus geen vervolgonderzoeken meer gehad.
     
  3. Meris

    Meris Fanatiek lid

    14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Bij mij hetzelfde als bij littleme1980. In het Erasmus vonden ze de darmen ook iets lichter maar niet schrikbarend. Je krijgt ook een zeer uitgebreide echo en werkelijk alles wordt nogmaals nagekeken zoals bij de 20 weken echo, maar dan uitgebreider. Omdat er daaruit geen bijzonderheden naar voren kwamen hoefden wij niet verder te onderzoeken.
    Ik hoop dat dit bij jou ook het geval is! Succes en sterkte!
     
  4. nonnie123

    nonnie123 Lid

    2 feb 2016
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij was dat ook te zien op de 20 weken echo.
    ben toen doorgestuurd voor een uitgebreide echo ze zagen het nog steeds. daarna bloedprikken voor bepaalde infecties en taaislijm ziekte die uitslagen waren goed. Nu over 4.5 week weer een echo hopen dat de darmen niet meer zo wit zijn.
    Hoor het wel vaak dat mensen dat zien op de echo het kan ook niks zijn.

    Sterkte met het afwachten!!
     
  5. Tabbey

    Tabbey Fanatiek lid

    2 mei 2013
    1.497
    849
    113
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties, fijn om te horen dat het vaak loos alarm lijkt te zijn.
    @ Nonnie, is bij jullie ook besproken om vwp te laten uitvoeren? Daar hadden ze het namelijk bij ons meteen over en niet om bloed te laten prikken.
     
  6. ennass

    ennass Actief lid

    17 apr 2015
    227
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook echodense darmpjes!
    Ik heb er een tijdje geleden ook een topic over geopend en daar staat ons hele verhaal in..

    Kortom; 14 weken spanning, tranen en een hoop onzekerheid voor niets!
     
  7. ennass

    ennass Actief lid

    17 apr 2015
    227
    1
    0
    NULL
    NULL
  8. Meris

    Meris Fanatiek lid

    14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    En al bijna uitgerekend ennass, spannend!!
     
  9. nonnie123

    nonnie123 Lid

    2 feb 2016
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja daar had hij het ook over bij ons. Maar ik heb meteen gezegd dat ik dat liever niet wou. Dus waar voor we konden bloed prikken hebben we toen maar meteen gedaan.
    Zou je dat wel willen vwp?

    Hoop voor jullie dat bij de volgende echo de darmen goed zijn!
     
  10. Tabbey

    Tabbey Fanatiek lid

    2 mei 2013
    1.497
    849
    113
    NULL
    NULL
    @ Ennas, bedankt voor het delen van jouw topic, heb het helemaal doorgelezen. Wat ontzettend fijn dat na al die weken toch alles goed blijkt te zijn met jullie kindje. Vandaag uitgerekende datum zie ik!

    @ Nonnie, wij willen liever geen vwp laten doen. De vk had het hier wel meteen over, maar als het niet echt nodig is willen we dit dus liever niet. We wachten eerst af wat Rotterdam volgende week ziet en adviseert mbt mogelijke gevolgen van de wittere darmen.

    Wat het extra lastig maakt is dat mijn schoonzusje 1,5 maand geleden ook vwp heeft gehad (ook nav van 20weken echo, maar andere reden) en daar is uiteindelijk een chromosale afwijking gevonden die zo ernstig was dat zij besloten hebben de zwangerschap af te laten breken.
    Overigens probeer ik zoveel mogelijk van m'n eigen gevoel uit te blijven gaan en dat geeft aan dat het allemaal goed zit, maar de gebeurtenissen van de afgelopen 2 maanden maken het er niet makkelijker op.
     
  11. nonnie123

    nonnie123 Lid

    2 feb 2016
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja eerst maar rustig afwachten hoe het er volgende week dan uitziet. zal vast wel lastig zijn je maakt je er toch druk om.

    Oh jeetje wat heftig.. dan zit dat ook nog wel in je hoofd!
    Maar naast de darmen was alles zo als het hoort te zijn toch?
     
  12. ennass

    ennass Actief lid

    17 apr 2015
    227
    1
    0
    NULL
    NULL
    Nou! Ben benieuwd wanneer meneertje van zich laat horen!
     
  13. ennass

    ennass Actief lid

    17 apr 2015
    227
    1
    0
    NULL
    NULL

    Meis, volg echt je hart!!
    Wij hebben zo veel tranen gelaten om achteraf helemaal niets!

    Toen alles goed was vertelde mijn arts ook dat ze zelde zien dat het niet goed is. Probeer je daar echt aan vast te houden! Het is zo onwijs zonde van je zwangerschap als je als die tijd in spanning moet zitten

    Echodense darmpjes is 1 van de vaagste softmarkers aldus mijn arts..
     
  14. ennass

    ennass Actief lid

    17 apr 2015
    227
    1
    0
    NULL
    NULL
    & mocht er echt was mis zijn vinden ze bijna altijd nog andere softmarkers!
     
  15. Meris

    Meris Fanatiek lid

    14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Hou je ons op de hoogte Ennas. Mooie verhalen over je kerngezonde mannetje 💙😍
     
  16. ennass

    ennass Actief lid

    17 apr 2015
    227
    1
    0
    NULL
    NULL
    Zal ik doen! Als meneertje nog zin krijgt om zijn oude vertrouwde plekje te verlaten haha
     
  17. Tabbey

    Tabbey Fanatiek lid

    2 mei 2013
    1.497
    849
    113
    NULL
    NULL
    Hey meiden,
    We zijn net terug uit het ziekenhuis. In Rotterdam zagen ze geen echodense darmen, wat een opluchting! Ze snapte wel dat verloskundige en echoscopiste het vermoeden hadden, maar ze vond de darmen veel te licht om het te beoordelen als echodens (dan moest het echt net zo wit zijn als het bot). Ze hadden met 20 weken echo ook nog een wit plekje boven bij de maag gezien. Dat zat er nog steeds en was wel echt wit, alleen verwachte de arts hier ook niets ernstigs van. Voor de zekerheid wordt het vanmiddag nog wel in overleg besproken en moet ik bloed laten prikken om infectieziekten uit te sluiten. Waarschijnlijk krijg ik later nog een extra echo, maar dat kan waarschijnlijk bij eigen ziekenhuis.
    Wij waren in ieder geval ontzettend opgelucht en hebben zelfs een 3d fotootje mee gehad :D.

    @ Ennass, hoe gaat het met jou?
     
  18. Marloes1977

    3 mrt 2016
    48
    0
    0
    In de zorg
    Overijssel
    Wat fijn zeg!!! :)
     

Deel Deze Pagina