Vandaag hele mooie 4d echo gehad hij zei ze is wel aan grote kant je ligt een week voor. Nu weegt ze 844 gram. wie heeft dit ook? Dit is tog goed?
Het hoeft zeker geen probleem te zijn. Heb je wel laten testen of je zwangerschapsdiabetes hebt? Die babytjes zijn meestal wel wat zwaarder. Wat niet wil zeggen dat dat bij jou het geval is. Maar ik zou het toch controleren.
Ik heb ook met 29 weken te horen gekregen dat mn kindje te groot was maar vorige week met 32 weken liep hij gewoon weer op schema.. hij kan ook net een groeispeurtje hebben gehad.. een weekje is ook nog binnen de norm dus zou me er geen zorgen om maken
Hier ook met 30 weken alles in perfecte maten behalve de romp, die liep bijna 2 weken voor met groei... met echo met 36 weken was dit weer helemaal bij, gewoon een groeispurt dus! Ook kan je uitgerekende datum niet helemaal kloppen... Ik werd ook 3 dagen terug gezet met 10 weken en loop nu steeds een paar dagen voor met groei op elke echo... Niks om je zorgen om te maken dus denk ik! Liefs.
Een week is prima! Bij mijn oudste liep het buikje op een gegeven moment 4 weken voor en de rest 3 weken! Nu had ik dus wel zwangerschapsdiabetes
Bij ons zei de echoscopiste bij de liggingsecho's: "Ik zeg liever nooit tegen ouders of hun kind voor- of achterloopt. Maar omdat u (=mijn man) wiskundeleraar bent, durf ik het wel aan." Ik weet al niet eens meer of hij toen iets voor of achter liep, trouwens. Ze gaan uit van gemiddeldes. En hoe wordt een gemiddelde berekend: door een heleboel getallen bij elkaar op te tellen en dan te delen. Dus bij het berekenen van dat gemiddelde, waren er vast wel een paar baby's die op dat moment precies zo groot waren. Maar ook een heleboel die wat groter of kleiner waren. En dan kun je ook nog te maken hebben met kleine meetfoutjes. Eén of twee weken verschil zegt echt helemaal niks. Ook een groter verschil hoeft niks spannend te betekenen. De eerste drie maanden loopt de groei van elk embryo min of meer gelijk. Daarom wordt dan de termijnecho gedaan. Later kan dit niet echt nauwkeurig meer. Want na dat eerste trimester gaan de baby's zich allemaal anders ontwikkelen. Dat kan soms iets medisch zijn, maar vaak is het ook gewoon aanleg. Je hebt nu eenmaal baby's die bij de geboorte krap 6 pond wegen en je hebt ze ook van 8 of 9 pond, zonder dat dit iets zegt over de gezondheid van het kind of de moeder.
Bij ons werd met de 20 weken echo ontdekt dat het kindje erg groot was. Liep 3 weken voor. Dit is in de rest van de zwangerschap alleen maar groter geworden. Met 36 weken laatste echo en metingen kwamen uit op 41 weken. Er werd besloten om in te leiden met 38 weken. Echter ben ik met 37.4 weken bevallen met een spoedkeizersnede. Kindje woog 4250 gram. Idd veel te groot voor 37 weken. Ik had geen zwangerschapsdiabetes. Moet wel zeggen we hebben met 27 weken een pret / 3 echo laten maken en die echoscopiste zei dat het kindje een kleine week Voor liep op groei... week ervoor en erna echo in zh en daar werd gezegd 4 weken. Dus ik vertrouw die metingen van de pretecho's eerlijk gezegd niet zo
Bij mij loopt de baby 3 weken voor. Ben nu 27 weken zwanger, maar hij loopt al qua gewicht etc op 30 weken. Hij weegt al 1300 gram. Ik ga morgen testen op zwangerschaps diabetes, maar het hoeft natuurlijk niet zo te zijn. Succes meid!
+/- 2 wkn tov gemiddeld is ook nog gewoon normaal, heb ik altijd begrepen. Je hebt nu eenmaal grotere en kleinere mensen en dus ook baby's... Het zijn de extremen die eventueel reden tot zorg zouden kunnen zijn. Mijn oudste liep 4-5 wkn voor, mijn middelste en jongste 2-3 wkn. Bij geboorte waren ze p95, p97 en p90. Gewoon groot dus .
Hier het hoofd en de benen echt PRECIES op schema en de buik 2 weken voor haha. Gaat idd om gemiddeldes.
1 week voor liggen is volkomen normaal, 'aan de grote kant' zou ik zelf niet zeggen. Je kindje is iets groter dan gemiddeld maar daarbij blijft het ook. Eenmaal je kindje weken voorligt, dan pas kan je spreken over een grote baby. Ons zoontje woog op 25 weken 1 kg en daar is nooit iets van gezegd