echodense darmen wel of niet vruchtwaterpunctie?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door mien1, 11 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mien1

mien1 Actief lid

20 jan 2011
    333
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Wij zijn 2 keer bij ons in de buurt voor de 20 weken echo geweesr 2 keer lag het kindje niet goed konden ze het niet goed zien ze zagen alleen wel witte darmen dus werden we doorgestuurd naar rotterdam.
    Daar zijn we vanmiddag geweest alles was goed behalve die darmpjes dus wel echodense darmen nu moesten we allebij bloed prikken om te kijken of we drager zijn van taaislijmziekte en of een ik infectie heb gehad.
    Nu vroeg ze ook of we een vruchtwaterpunctie willen daar zijn we nog niet echt over uit.
    In het begin van de zwangerschap hebben we de nekplooi meting en de combinatie test niet gedaan.
    Ik heb ook gelezen dat het vaak ook niks is die witte darmpjes.
    Misschien iemand die in het zelfde situatie heeft gezeten?

2. Sas1983

Sas1983 Actief lid

6 dec 2011
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    BIj mij wilde de gyn in het WKZ bij de 20 weken echo ook gelijk even een vruchtwater punctie doen. Niet i.v.m. de darmen maar vanwege een groeiachterstand i.c.m. een witte stip bij het hartje.
    Volgens hem kon dit duiden op evt down. Wij hadden bewust geen nekplooimeting en combi test gedaan. Een negatieve uitslag zou voor ons geen reden zijn om de zwangerschap af te breken.
    We hebben dus de vruchtwater punctie ook afgeslagen. Waarom risico nemen op een miskraam als het kindje er verder gezond uitziet?
    Vraag jezelf goed af of een uitslag van de vwp voor jullie een toegevoegde waarde heeft. En daarnaast of het ook voor de kleine van belang kan zijn.
    Succes met het maken van de keuze.
    Overgens waren 2 weken later alle afwijkingen verdwenen.

Deel Deze Pagina