op de inwendige echo alleen een vruchtzakje te zien

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door flower1988, 23 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flower1988

flower1988 Nieuw lid

23 jun 2012
    2
    0
    0
    NULL
    Lochem
    Hallo allemaal,

wat fijn om weer terug te zijn op zw-pagina.

dit keer helaas weer met heel veel onzekerheid.

25-05-2012 heb ik voor het eerst positief getest, dit streepje was heel onduidelijk en verdween ook weer.
    29-05-2012 heb ik weer getest deze was overduidelijk waarop ik deze zelfde dag een digitale test heb gedaan.
    deze gaf aan zwanger 2-3 (dat wil zeggen 4-5 weken)
    een week later (ik dacht alweer 2 weken verder te zijn) heb ik weer een digitale test gedaan.
    ook die gaf aan 2-3 ( 4 tot 5 weken zwanger)
    in principe zou de eerste digitale test dus met 4 weken kunnen zijn en de 2e met 5 weken waardoor er weer dezelfde uitslag was.

ik dacht nou dan doe ik een week later nog een test dan zou er 3+ moeten staan wat dus wil zeggen dat ik dan meer dan 5 weken moet zijn.
    zo gezegd zo gedaan. vorige week vrijdag heb ik dan weer een digitale test gekocht en ja hoor dat kwam te staan 3+
    hcg hormoon is dus netjes gestegen (volgens de test)

afgelopen woensdag mocht ik dan eindelijk voor mijn eerste echo gaan en als ik de digitale test moet geloven dan zou ik toen dus +_ 6,5 a 7 weken zwanger moeten zijn.

helaas kunnen we niet uitgaan van mijn laatste ongesteldheid omdat ik in februari 2011 een miskraam + curretage heb gehad en ik pas 07-04-2012 weer voor het eerst ongesteld ben geworden.
    maarja als ik uitga van een cyclus van 28 dagen dan kom ik ook uit op 7 weken zwangerschap.

nu dus de echo woensdag, vol spanning en vol onzekerheid ga ik in de stoel liggen.
    ik kan het scherm niet zien en de gyn kijkt naar het scherm met een serieus gezicht, ook zie ik mijn vriend kijken en ook hij kijkt heel raar.
    eindelijk draait ze het scherm naar me toe en laat zien waar mijn baarmoeder zit. ze verteld me dat ze een holte in mijn baarmoeder zit wat er inderdaad op wijst dat ik zwanger ben. ze vergroot het en verteld dat ze verder niks kan zien. hier was ik al zo ontzettend bang voor.
    ze zet het beeld stop en verteld mij dat het kan zijn dat ik nog maar heel pril ben of dat dit duid op een miskraam.
    ik kleed me aan en vraag aan haar of ze een bloedtest kan laten doen, met in mijn achterhoofd dat ze dan kan zien of de waardes goed zijn en of het een week later netjes gestegen is.
    ze verteld mij dan dat dat 2 weken duurd, dus net zo lang als dat ik terug moet komen dat dat dus geen nut heeft aangezien ze wil dat ik over 2 weken terug kom.
    ze zegt dat ik me geen zorgen moet maken en dat het dus best nog kan wezen dat ik korter zwanger ben.

onderweg terug naar huis vertel ik mijn vriend dat ik het raar vind dat ze dat tunneltje niet heeft opgemeten, daaraan kan je toch ook zien hoe groot en bij welke week dat hoord?
    ook vind ik het een raar verhaal van het hcg hormoon en thuis stoort ik me dus direct op het internet waar ik toch echt lees dat je de uitslag de volgende dag al kan hebben.

nu ben ik dus weer niks wijzer en heeft ze in mijn ogen ook niks gedaan om verder te kijken.
    4juli moet ik terug naar het ziekenhuis, dat voeld als een jaar wachten.
    ik word gek van de onzekerheid maar lees op internet verhalen dat het best kan zijn dat je nog niks ziet, en er is natuurlijk ook wel een kans dat ik wat korter zwanger ben, maar die digitale testen dan?

zijn er meer mensen die met een digitale test hebben getest? die aangaf dat ze verder waren dan het uiteindelijk was,
    en stel dat ik korter zwanger ben dan was ik er wel heel vroeg bij met de zwangerschaps test, ook daar lees ik veel verschillende verhalen over de ene zegt je kan niet zo vroeg testen met 1a2 weken zwangerschap en de ander test al binnen een week.
    daar word je dus ook niks wijzer van.

zijn er hier meer lotgenoten die een inwendige echo hadden met 6 a 7 weken en niks konden zien, terwijl ze een paar weken later wel wat konden zien?:(:(

ik ben zo onzeker:(

2. kleintje84

kleintje84 Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.910
    0
    0
    Verzorgende i.g.
    Beverwijk
    Ik had positief getest en mocht gelijk naar de h.a. voor een echo omdat ik een week hiervoor nog aan de antibiotica zat ivm een ontsteking van mijn eierstokken/eileiers/baarmoedermond.

Op de echo was helemaal niks te zien, en de h.a. vertelde me dat het of nog te pril was, of een m.k. zou worden.

Gelijk daarna een digitale gehaald, en die gaf heel mooi 3+ aan.
    Ik moest ook 2 weken wachten voor een nieuwe echo.
    Wat duurde die 2 weken lang zeg.
    Doodsbang en nerveus, kreeg ik 2 weken later die echo.
    Ik voelde me heel erg zwanger, maar was toch bang.
    Weer kon hij me geen zekerheid geven, omdat er nauwelijks iets was te zien. Hij zag wel een heel klein vruchtzakje, maar verder niets. dus of de termijn klopte niet, of het zat fout.

Helaas kon de h.a. geen inwendige echo maken, want dan kun je het toch echt veel beter zien. Heb gelijk thuis de v.k. gebeld, me situatie uitgelegd, en gevraagd om een inwendige echo.

Een week later kon ik al terecht, en daar zagen we een mooi vruchtje van 8 weken oud :)

Dus even terug gerekend, was ik bij de huisarts, de allereerste keer, nog maar 5 weken zwanger, en de afspraak erna maar 7 weken zwanger. De apparatuur van de h.a. was gewoon niet goed genoeg om dit prille al te kunnen zien.

Nu alweer 29 + weken zwanger van een prachtige dochter.
    Geef dus de moed niet op !

Ik zal voor je duimen, dat het bij jou net zo mooi afloopt,
    als bij mij :)

3. kleintje84

kleintje84 Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.910
    0
    0
    Verzorgende i.g.
    Beverwijk
    Ik teste dus positief met 5 weken zwangerschap (kruidvat)
    en ook met de digitale. Die gaf toen 3+ aan.

4. jackystory

jackystory Fanatiek lid

10 feb 2012
    1.156
    1
    0
    speen koorden maken
    Amsterdam
    wat vervelend, ik kan er niet zelf over mee praten.
    maar bij mijn moeder was de eerste 3 maanden niks te zien.
    mijn zusje lag verstopt, en ze is naar 3 ziekenhuizen gegaan.
    na 4 maanden zagen ze een heel mooi goed gevormt kindje liggen.
    dus misschien speelt jou kleine verstoppetje.
    het kan;) sterkte.
    ik hoop dat je snel meer duiderlijkheid heb.

groetjess

5. flower1988

flower1988 Nieuw lid

23 jun 2012
    2
    0
    0
    NULL
    Lochem
    @ kleintje84 - gelukkig dat alles bij jou goed zit, ik zie dat je al 29,5 weken bent. gefeliciteer.
    ik hoop ook echt dat mijn echo volgende week een klein wondertje toverd. en tot die tijd nagel bijten ;)

@ Jackystory jeetje, na 4 maanden je wondertje pas zien, wat zal dat een enorme spanning zijn geweest voor jou moeder zeg.
    ik hoop dat dat me nooit zal overkomen, ik vind weer 2 weken wachten al zo lang duren,
    maar ik hoop indd dat mijn kleine wonder te zien is volgende week.
    ik slaap erg slecht en kom de dag moeilijk door, alles is zo onzeker :(

toch ga ik maar eens proberen te slapen, want mijn wonder van bijna 7 moet morgen weer naar school :)

sweet dreams!!

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

25-5 de eerste positieve test, die weer verdwijnt en dan 4 dagen later een echte positieve test, zou betekenen dat je op dat moment op z'n vroegst 3-3,5 week zwanger bent geweest, (de termijn die de CB-test aangeeft is gebaseerd op gemiddelden en daarmee totaal niet betrouwbaar). Je zou dan afgelopen woensdag 6,5 week moeten zijn geweest.
    Het gebeurt soms, dat er dan nog niets zichtbaar is, maar kan ook evengoed betekenen dat het wel echt mis is.
    Ik vind wel dat de gyn je erg lang laat wachten: deze week opnieuw een echo had ook gekund. En dat je 2 weken moet wachten op uitslag van HCG-prikken is je reinste onzin: dat resultaat is -als je 's ochtends prikt- gewoon dezelfde dag nog bekend hoor...
    Ik denk niet dat je erg veel zou hebben aan die uitslag: HCG kan qua hoogte nogal enorm variƫren per zwangerschap en zou je nog weinig wijzer maken.
    Jammer dat je zo lang moet wachten nu. Aan de andere kant: als je volgende week nog steeds geen kloppend hartje hebt, weet je dan tenminste wel in 1 keer zeker dat het fout zit, of dus dat het wel goed is.
    Hopelijk dat laatste! Sterkte met wachten!

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dit komt, met de tegenwoordige kwaliteit aan echo's nauwelijks meer voor. Dat bovendien bij TS wel een vruchtzakje zichtbaar was, maar dat die er nog leeg uitzag, betekent bovendien dat de baarmoeder verder goed in beeld is geweest. Van verstoppen is bij TS dus geen sprake, lijkt me :(

8. Matonneke

Matonneke Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.087
    0
    36
    Hier ga ik even op in haken hoor.... :)
    Ik ben bij mijn jongste zoon voor een termijn echo geweest. Deze ervaren echo-dame kon zien dat er een bevruchting was geweest, maar kon nog geen vrucht zien. Ik mocht met een week terug komen dan moest er meer te zien zijn.
    Een hele lange week later lig ik ook met een behoorlijk benauwend gevoel op de bank te wachten op de echo met mijn ogen dicht.
    Toen ik ze open deed en naar het scherm keek zag ik een kleine baby van 13+5 wkn. Terwijl die week ervoor niks te zien was!!!!
    OEPS een complete baby van bijna 13 weken gemist dus.

Het kan dus zeker!!!

Gefeliciteerd met je zwangerschap. Als jij nu te zenuwachtig word ga je gewoon bellen en zeggen dat de stress je teveel word. Het is jouw lichaam en zij zijn er om jou te begeleiden. Mijn motto is altijd kennis is macht. Als het nu goed of fout zit dat kun je maar beter zo snel mogelijk weten!!!!!

Succes!!!!!!!!:)

9. Matonneke

Matonneke Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.087
    0
    36
    Oja ik ben pas 25 dus het is niet eeuwen geleden dat ik zwanger was van mijn zoon ;) (de echo werd ook gemaakt in het ziekenhuis met prima materiaal)

10. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Jeetje Flower, wat een spanning. Hcg prikken kan ook via de huisarts maar is pas zinvol als je het minstens twee keer laat prikken met een paar dagen ertussen. Van de stijging, of juist niet, kun je zeker wel iets afleiden.

Maar volgende week weer een echo is een veel beter idee. Twee weken wachten is nergens voor nodig. Als je vorige week 6 weken was dan moet je volgende week zeker een hartje kunnen zien.

Ik heb inderdaad vaker gelezen dat er complete vruchtjes worden gemist. Dat kan vrij makkelijk als je een gekantelde baarmoeder hebt, dan lijkt de vruchtzak leeg maar dat komt door de hoek waarmee je kijkt.

Toch is de kans natuurlijk ook aanwezig dat het niet goed zit, maar dat weet je zelf als geen ander. Ik hoop voor jou dat je volgende week een prachtige echo hebt. Als je gyn niet meewerkt, kun je ook naar een echobureau.

Sterkte met afwachten, dagen duren weken, weet ik uit ervaring.

11. kleintje84

kleintje84 Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.910
    0
    0
    Verzorgende i.g.
    Beverwijk
    Hoe is het nu flower ?
    Heb je al een echo gehad ?

Deel Deze Pagina