uitgerekende datum verzet na 2de echo

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Von86, 14 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Von86

Von86 Lid

8 jul 2012
    80
    0
    6
    Verpleegkundige
    Hallo dames,

Ik ben vandaag even tussendoor naar de verloskundige geweest, omdat ik wat bloedverlies had, en het niet helemaal vertrouwde.
    Gelukkig was alles goed met de kleine!

Maar nu mijn vraag:
    Ik heb mijn eerste echo gehad op 31 Oktober. ik was toen 7 weken en 4 dagen, vandaag dus weer echo gehad om te kijken of alles in orde was, maar vandaag bleek ik 9 weken en 1 dag te zijn aan de grote van het kindje te zien, ipv 9 weken en 4 dagen. 3 dagen korter dus, opzich niet erg hoor, maar ik vraag me af, kan dat in de eerste weken dat dat blijft schuiven? ik heb over 2 weken de 12 weken echo, dan ben ik 11 weken ong.

heeft iemand hier ervaring mee?

2. freck

freck Actief lid

15 jul 2012
    235
    0
    0
    Ja dat kan... bij mij zeiden ze ook eerst dat ik een week korter zwanger was... kon het zelf toen niet geloven omdat het haast niet kon (in de week dat ik dan 'bevrucht' zou zijn geraakt hebben we niet geklust!)
    Toen later toch weer wat naar voren gezet, en bij de 12 weken echo hebben ze het al met al weer een week naar voren geschoven. Toen klopte de uitgerekende datum ook met wat ik zelf al dacht...
    Denk dat ze het de eerste keren gewoon niet helemaal precies kunnen meten omdat het nog zo klein is....

3. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Met 12 weken zei de echo dat ik 3 dagen langer zwanger zou zijn, met 21 weken zei de echo weer 3 dagen korter?
    En tussendoor was er nog `1 dag verschil.

Ik hou nu de 3 dagen langer maar aan, had dat ook op mijn werk verteld en brief ingeleverd.

4. missiej

missiej Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.232
    0
    36
    NULL
    NULL
    hier ook destijds regelmatig "verschoven" hoe verder de zwangerschap vorderde hoe minder ver ik zou zijn... tot slot beweerde ze dat mijn dochter ruim 3 weken achter liep... ahum... met 39 wk bevallen van een 8 ponder :O ... in het begin schommelde het steeds met paar dagen... hier werd gewoon eerste meting aangehouden als datum...

5. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Toen ik 5w3d dacht ze te zijn 1e echo, volgens de echo was ik 5w0d. Vanaf die dag gerekend zou ik met 7w2d weer een echo hebben. Op dat moment was ik volgens de echo echter 7w0d (In totaal dus al 5 dagen terug gezet). Vanaf toen verder gerekend met 9w4d termijnecho gehad en toen werd ik weer 2 dagen verder gezet, op 9w6d. Kan dus prima hoor, dat het wat schuift.

6. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Volgens mij zetten ze je naar voor cq. achter tot en met de 12e week... Ik dacht dat kindjes tot de 16e week een ongeveer "gelijkwaardige" groei hebben en daarna afwijkingen aftreden. In het ziekenhuis zijn ze bij mij uitgegaan van datum van de 12-weken echo en is het daarna niet meer aangepast. 12 weken echo verschilde overigens met de eerste echo maar dus aangepast ahv 12-weken echo!

7. LBlue

LBlue Bekend lid

10 jan 2012
    764
    0
    0
    Vanaf de termijnecho zal de uitgerekende datum niet meer veranderd worden, daarvoor kan het nog wel eens verschuiven. Het ligt ook een beetje aan hoe de kleine ligt, of ze de meting optimaal kunnen uitvoeren. Dus idd normaal

8. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Ja dat kan zeker. Het is echt mm werk en dat scheeld meteen dagen.

Ik had bij mijn dochter iedere week een echo vanaf de 5 weken, bij de zelfde gyn met dezelfde apparatuur en dochterlief presteerde het om de ene meting 7+2, de week er op 8+5 en weer precies een week later 9+1 te zijn. Kortom, in die 2 weken gewoon normaal gegroeid maar de metingen zullen wel net afgeweken hebben.

Met 11-12 weken kunnen ze het meest nouwkeurig meten en daar hangt dan ook meestal je termijn van af. Bij mijn dochter hielden ze de eerste dag laatste menstruatie aan mits dit minder dan een week met de echo scheelde. Tegenwoordig houden ze vaker de echo echt aan.

9. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Hier scheelt het ook iedere echo een paar daagjes!
    Geen zorgen dus..gefeliciteerd!!!

10. langpootje

langpootje Actief lid

31 okt 2012
    164
    0
    0
    hier verschoof het ook steeds.
    eerste echo 2 dagen korter,, bij de tweede echo 3 dagen korter en bij de 12 weken echo opeens weer 4 dagen erbij dus heb nu weer 4 dagen kado gekregen omdat ze van de termijn echo uit gaan wat betreft zwangerschaps duur.

11. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.148
    3
    38
    Drenthe
    Bij mij verschoof het ook en had ineens 3 datums de vk zei 24 januari, de echoscopist zei 31 januari en een andere echoscopist zei 2 februari... Nu hebben we het gelijk gehouden op 31 januari, maar op de pretecho lag het ietsje voor op groei, 5 dagen dus had het misschien toch 24 januari moeten zijn? Het had sowieso erg lange benen, maar ze had gekeken naar de omvang van het buikje en het hoofdje... Ik vind het zelf ook nog steeds vaag hoor, maar ik houd gewoon 31 aan..

Ik zal gewoon de datum van je 12 weken echo aanhouden straks, dat doe ik ook

12. Von86

Von86 Lid

8 jul 2012
    80
    0
    6
    Verpleegkundige
    ok! Bedankt voor jullie reacties, gelukkig dus niet de enige! ben benieuwd wat het de 28ste zal zijn!

13. moppie1992

moppie1992 Actief lid

21 jan 2012
    369
    112
    43
    Vrouw
    Bij ons kijke ze pas met 12 weke naar de uitgerekende datum maar het kan me zus is toen ook wel is paar dage voor of achteruit gezet bij mij.zijde ze pas met 12 weke de uitgerekende datum enzo ik.ben op 5-5-2013 uitgeteld

14. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Bij ons in het ziekenhuis kijken bepalen ze met de termijnecho tussen de 10 en 12 weken de definitieve uitgerekende datum. Daarna veranderen ze die niet meer omdat ze vanaf de 12 weken of iets later hun eigen lijn gaan volgen. Ze hebben met 32 weken wel gezegd dat het kindje 2 dagen voor loopt maar de uitgerekende datum verandert daar niet meer mee.

Het is allemaal nog zo klein en een mm kan alweer een paar dagen verschil geven.

Gelukkig bleek alles goed met de kleine!

15. kimmmmberly

kimmmmberly Bekend lid

9 mrt 2011
    894
    0
    0
    leeuwarden
    bij de 2de echo bleek ik bijna 2 weken verder te zijn dan dat de vk eerst dacht!! dus kan zeker schuiven hoor..

Deel Deze Pagina