Hoi dames, Ik had vanmorgen al een topic geopend over hoe om te gaan met onzekerheid en hoe daarmee om te gaan. Nu had ik vanmiddag een intake voor de prenatale screening. Eerst een gesprekje en dan ook maar even kijken met de echo ondanks dat het nog te vroeg is voor de nekplooimeting. Alles qua termijn klopt gelukkig en het hartje ook! Wat een opluchting. Alleen ligt er een heel vochtschild rondom het kindje(zie echo, het is vanaf de rug genomen) Nu vroeg ik mij af wie dit eerder heeft gezien of meegemaakt. De echoscopiste kon mij vertellen dat dit niet hoort en waarschijnlijk een chromosoomafwijking is. er is een heel klein kansje dat het nog uit zichzelf wegtrekt. Na wat googlen word ik niet veel wijzer dus dacht laat ik hem maar hierop plaatsen misschien weten jullie er meer van? Ik heb wel gelijk bloed laten prikken en krijg dinsdag de echte nekplooimeting, dan meet ze hem ook op... maar een week gaat nu wel heeeeeel lang duren ben ik bang.
Hier ook geen ervaring, maar ook sterkte met de onzekerheid vanaf hier.. Hopelijk is alles goed en trekt het vocht snel weg
Hè meis wat naar.... welk vochtschild rondom het kindje bedoel jij? Ik zie rondom het kindje de vliezen heel goed...
Het kindje ligt met de rug naar je toe, en het hoofdje aan de rechterkant. Daaroverheen loopt tot aan het kontje een vochtschil zei de echoscopiste... Waar zie jij de vliezen dan?
De foto ligt op zijn kant. Aan de onderkant en de beide zijkanten zie ik duidelijk de vliezen met daarin vruchtwater. Als dat de schil is die de echoscopist bedoeld .... ik ben geen verloskundige maar heb net zo'n foto als jij de gyn vond het mooi dat de vliezen zo in beeld kwamen. Natuurlijk zeg ik niet dat de echoscopist er naast zit dit hoop ik natuurlijk wel en mogelijk kan jij hier hoop uit putten.
Ik heb echt geen idee dames! het klinkt wel logisch/aannemelijk idd... Het geeft me wel iets hoop idd maar heb zo graag de "zekerheid" dat het niks is
je moet maar is google op 10 weken echo en dan vruchtzak , dan zie je dit beeld veel meer. ik weet dat ook nik niet zeker kan zegen dat dit een vruchtzak is maar ergens lijkt het er wel op
Ik word nooit wijs van een echo maar wil je wel sterkte wensen, hopelijk valt het allemaal mee. En als tip; stop met google'n dat maakt je alleen maar onzeker omdat je daar vaak alleen maar negatieve verhalen tegen kom.
Ja ik stop ook met google... hoop dat ik hier nog wat antwoorden krijg en anders word het een lange week wachten... thnx voor de sterkte wensen!
Hier wel ervaring, en ook hetzelfde echobeeld. Als je wil, PB ik je even. In ieder geval heel veel sterkte met afwachten. De onzekerheid is slopend.
Ons kindje heeft een nekplooi van 7.1 mm. Hebben ze gemeten hoe groot de nekplooi is? Zit het vocht alleen aan de achterkant van de nek? Ik zal even een foto toevoegen van onze nekplooi van de zijkant genomen. Wij hebben al diverse onderzoeken gehad. Vlokkentest en array onderzoek chromosomen en is tot nu toe niks uit gekomen. Ze gaan nu verder zoeken naar erfelijkheid, dna en met 16 weken een medische echo om te kijken naar het hartje en andere organen. Het hoeft niks te zijn. Bij ons maken ze zich zorgen omdat die ook bijna of geen maag en blaasinhoud heeft en maar een slagader in de navelstreng. Ik zal even afwachten tot je wat meer info of een betere echo krijgt. Het is allemaal heel erg vervelend die onzekerheid en het afwachten. Maar probeer toch positief te blijven ook voor je kindje. Heel veel sterkte hoop dat het allemaal meevalt!
Hoeft niet. Het kan ook vocht/bloed zijn van hematoom bij aanleg of bij innestelling. Hou rekening mee dat het kan uitkomen dus je krijgt bloedveries. Vk is niet zo echt goed in medische echos je kan beter het in zh doen bij arts. Gewoon afwachten voor onderzoeken meer kan je ook niets doen..
Het afwachten en de onzekerheid maken het eigenlijk gewoon heel lastig. Het liefst zou je gewoon de zekerheid hebben wat er aan de hand is of niet, daar kan je wat mee. En daar kunnen ook de keuzes op gebasseerd worden. Nu zit ik eigenlijk alleen maar in angst De echo is bij de gyn gemaakt, dus denk dat ze het niet heel erg fout kunnen zien maar ergens heb ik nog een sprankeltje hoop... Nog 7 dagen wachten totdat we wat weten
Het afwachten en de onzekerheid maken het eigenlijk gewoon heel lastig. Het liefst zou je gewoon de zekerheid hebben wat er aan de hand is of niet, daar kan je wat mee. En daar kunnen ook de keuzes op gebasseerd worden. Nu zit ik eigenlijk alleen maar in angst De echo is bij de gyn gemaakt, dus denk dat ze het niet heel erg fout kunnen zien maar ergens heb ik nog een sprankeltje hoop... Nog 7 dagen wachten totdat we wat weten