Echodense darmen

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door ennass, 28 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Vandaag ook dit nieuws gehoord met de 20-weken echo. Pfffff niet stressen zei de echoscopiste nog...
    Ik word waarschijnlijk vandaag gebeld door het Erasmus.

2. ennass

ennass Actief lid

17 apr 2015
    227
    1
    0
    NULL
    NULL
    Sorry ik lees je berichtje nu pas!

Hoe is het verder?
    Onze echoscopist deed idd ook alsof het 'niets' is..

Wij moeten 8 januari terug naar het ziekenhuis voor een echo ik ben dan 32 weken

3. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Pffff dat is wel lang wachten zeg.

Ons knulletje is vandaag uitgebreid bekeken op de GUO in her Erasmus en alles zag er heel goed uit.
    Ook vond zij de witte darmen ontzettend meevallen. Ze herkende wel wat mijn eigen echoscopiste gezien heeft. Er waren idd een paar plekjes die wat lichter waren.
    Maar niks om ongerust over te zijn en verdere testen of onderzoeken zijn dan ook niet nodig.
    We zijn zo ontzettend opgelucht!!

Ik ben benieuwd naar jouw echo met 32 weken. Wil je een update plaatsen?

4. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Hier ook echodense darmen. En groeiachterstand maar 6 weken later geen echodense darmen meer.

5. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    En de groeiachterstand, is die ook wat bijgetrokken?
    Is dit van je huidige zwangerschap of van je kindje dat al geboren is?

6. ennass

ennass Actief lid

17 apr 2015
    227
    1
    0
    NULL
    NULL
    Vrijdag de echo gehad,
    Er waren nog wat plekjes wit dus helaas nog niet helemaal weg. Verder geen andere 'afwijkingen'
    Bab groeit goed, (ligt 1,5 week voor op 'schema')

Vind het wel super irritant dat niemand meer info kan/wil geven..
    Als die professionele afstand 😡

Wij moeten met 34 weken weer terug maar overwegen over te stappen naar het Erasmus ipv albert s.
    We horen daar veel positieve reacties over

7. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Oh wat naar zeg.... Nog steeds wat onzekerheid dus. Doen ze verder helemaal geen uitspraken?
    Ik moest sowieso naar een universitair medisch ziekenhuis. Is het Albert dat ook?

8. dezelfde

dezelfde Actief lid

25 aug 2014
    112
    0
    16
    Bij mijn 20 weken echo werden ook echodense darmen gezien, die ook nog eens opgezet waren. Een academisch (kinder)ziekenhuis kan ik wel aanraden, daar zit veel kennis en stel dat er na de geboorte toch iets aan de hand is, dan is je kindje daar ook meteen in goede handen!
    Sterkte met alle extra zorgen, ik weet helaas hoe het voelt... Hopelijk komt alles gewoon goed bij jullie!

Helaas hier minder goed nieuws, want na de geboorte bleek zoon inderdaad een flinke darmafwijking te hebben. Wel operabel, en verder is hij wel gezond, maar toch chronisch en niet fijn.

9. Dimisto

Dimisto Actief lid

24 sep 2012
    247
    0
    0
    genieten van me meisje
    Groningen
    Wou net een topic hierover starten, zag ik dat die al bestond!

vanmiddag m'n 20 weken echo gehad, allés was goed, behalve dus ook echodense darmen.

Ik zit enorm in dubio, de gynaecoloog zei dat ze zelf dacht dat het niets was, omdat er verder geen afwijkingen of iets gevonden is.. en ik evt ook nog met 34 weken de punctie kan laten uitvoeren, ivm betere kansen buiten bm .. ik ben veelste bang dat het misgaat.

Ik zelf heb net een griepje gehad en heb nog een fikse verkoudheid,
    inmiddels wel laten prikken op infectieziekten en ik denk dat ik vraag om een tweede echo over een week ofzo.

Bah wat voel ik me rot zeg!

voor de woorden, hoeft niets te zijn, kan wel ...

10. ennass

ennass Actief lid

17 apr 2015
    227
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wat een rotgevoel he!
    Wij waren die avond ook zo van slag!
    Inmiddels 12 weken verder en nog een klap wijzer!

Bij ons ook totaal geen andere 'afwijkingen'
    Goed neusbotje, lange benen (die heb ik zelf ook) en geen hartafwijking

Het is zo vaag allemaal niemand kan iets duidelijks zeggen :(

Alleen maar hopen op het beste

11. Dimisto

Dimisto Actief lid

24 sep 2012
    247
    0
    0
    genieten van me meisje
    Groningen
    Oh jeetje, zelfde als mij dus! pff al 12 weken niets wijzer dus?

Ik heb maandag een uitgebreide echo, en dan afspraak maken om te kijken of ik of mijn partner drager is, dan kan evt misschien taaislijm uitgesloten worden. Dat zou al enorm opluchten, vooral voor zijn verdere ontwikkeling lijkt me dat prettig!

12. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Sorry vd late reactie kom niet zo vaak in dit sub forum omdat ik niet zwanger ben. Het is dus van onze dochter van 21 maanden. Groeiachterstand is niet bijgetrokken geboren met 44cm en 2460gr. Toen ze anderhalf was hebben we de gehoord dat ze een chromosoomafwijking heeft en dat dit de groeiachterstand verklaard.

13. ennass

ennass Actief lid

17 apr 2015
    227
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier even de afloop van ons verhaal;
    Met 30 weken terug geweest naar het ziekenhuis
    Darmpjes waren tegen onze hoop in helaas nog echodens
    Afgelopen week met 34+4 weken terug geweest en daar kregen we het prachtige nieuws; darmpjes zijn zoals ze horen! Geen wit plekje meer te zien!!!
    Ook nogmaals ons kindje in 4D mogen bewonderen om te kijken of er eventueel afwijkingen zijn die kunnen wijzen op down maar de gyn zei dat dit absoluut niet het geval is!
    Wij kruipen de laatste weekjes nog even helemaal terug op onze blauwe wolk!!

Meiden die het zelfde mee maken, laat je niet gek maken em vertrouw op je eigen gevoel!
    Dit is zo zonde geweest van onze zwangerschap!

14. mae26

mae26 Actief lid

25 nov 2014
    159
    4
    18
    Wat fijn nieuws Ennass!!
    Geniet nog van de laatste weken!

15. Loetjoe

Loetjoe Actief lid

30 aug 2010
    325
    0
    0
    juf BO
    Groningen
    Hier ook echodense darmen. Ik ben drager van taaislijm, maar mijn man gelukkig niet. Dit kunnen we nu wegstrepen. Verder nog even afwachten.

Deel Deze Pagina