Ik heb met vlagen last van mijn onderrug en de onderkant van mijn voeten. Die rug komt vooral opzetten als ik te lang sta. Ik heb vooral last van mijn voeten als ik 's ochtends opsta (niet dagelijks) Ze voelen alsof ik lang op hoge hakken heb gelopen. Vk adviseerde om fysio te gaan doen maar ik vraag me af of je hier echt baat bij hebt in mijn situatie.. Hoor graag ervaringen!
ik heb ook steeds rugpijn, en bekkenpijn. Ik loop bij een osteopaat waar ik erg tevreden over ben. Hij taped mijn rug elke week in wat de boel wat ondersteund.
Ik zou zeggen ga een keertje. Ik heb zelf dan bekkeninstabiliteit en ik heb er enorme baat bij. Ja ik heb helaas nog steeds dan pijn, maar dat komt door alles wat er bij mij omheen hangt mbt m'n bi. Maar aan t begin bv van de ze had ik enorme last van m'n nek, die hebben ze los gemasseerd en kon toen weer vooruit. Wie weet kunnen ze ook je rug losser masseren waardoor je bv weer iets anders op je voeten staat waardoor je daar geen last van hebt. Of ze doen iets anders natuurlijk 😉, ik ben zelf geen fysio. Ik weet niet hoe ver je bent, maar als je nog wat weken te gaan hebt, zou ik gaan. Je hebt kans dat je pijn erger wordt.
ik heb last van zwangerschapsischias, en ga nu ook na de fysio..ik kan echt het verschil merken hoor als ze alles even goed los masseert.. Ik zou het gewoon een keer proberen als ik jou was...kan echt geen kwaad hoor, en een vk zegt het niet voor niets.
Ik ben dan wel voor mijn bekken naar een fysiotherapeute geweest, maar het heeft echt geholpen! Doordat je lichaam anders belast wordt door de zwangerschap, gaan spieren dingen van elkaar overnemen om te compenseren legde zij mij uit. Die spieren zijn daar eigenlijk ook niet op berekend en die kunnen dan wat hulp gebruiken door los gemasseerd te worden of om oefeningen te doen om het anders te belasten. Ik heb nu eigenlijk amper meer pijn vergeleken met wat het was! Niet helemaal over, maar dat was ook niet te verwachten, ik ben natuurlijk nog steeds zwanger
Ik heb er ook baat bij voor mn bekken. Geeft ook last van mn onderrug, daar heb ik dan oefeningen voor gekregen en ze masseert het los. Krijg tips voor houding en beweging om minder last te hebben. Ik vind het vrij wonderlijk hoe ze toch steeds precies kan voelen/zien waar het probleem zit. Zolang ik zwanger ben zal ik wel last blijven houden, maar kom wel elke keer weer soepeler bij de fysio vandaan dan daarvoor en heb dan weer tijdje minder last. Zou het een keer proberen inderdaad!
Bij mij heeft het in mijn vorige zwangerschap zeker geholp. (wel ook de oefeningen gedaan en de tip op gevolgd), maar ik merkte zeker verschil met 25 weken was ik er 'erger' aan toe dan met 30.
Ik zou beginnen met andere schoenen dragen en kijken of het eventueel al helpt als je warmere makkelijk zittende kleding draagt. En experimenteren met andere stoelen. Vaak is het een houdingskwestie en daar kun je zelf best veel aan doen als je lleine dingetkes probeert.