Hallo, Vorige week Woensdag had ik een afspraak staan in het ziekenhuis voor mijn eerste echo. Ik zou dan volgens mijn berekening 8 weken zijn. Na lang zoeken was er tijdens de echo alleen een leeg vruchtzakje te zien. De gyneacoloog vertelde me dat ik er van uit moest gaan dat het een miskraam zou worden maar wou dit nog niet volledig uitsluiten en gaf mij als tip om naar mijn eigen ziekenhuis te gaan, mocht het fout gaan en heb ik direct hulp nodig dat ik eventueel daar terecht kan. (ik heb de eerste echo in een ander ziekenhuis laten maken ivm mijn medische geschiedenis en al mijn gegevens daar al bekend waren). Ook vertelde die me dat ik er eigenlijk niet vanuit moest gaan dat er de volgende keer wel wat te zien zou zijn. De kans was 'nihil'. Na een super lang weekend vol verdriet, angst en spanning heb ik er lang over na moeten denken maar had ik al een keuze gemaakt met hoe ik de miskraam wou aanpakken. Gisteren aangekomen in het ander ziekenhuis kreeg ik weer een echo om het te controleren. Ik had de gyneacoloog mijn verhaal uitgelegd en zij vertelde me dat ik er inderdaad van uit moest gaan dat het vruchtzakje nog steeds leeg zou zijn. Tijdens de echo werd er meteen (maar ook echt meteen) een vruchtje gevonden en werd deze op 6.5 gemeten, maar helaas zonder hartje. Het scheelt dat ik in de stoel lag en er niet vanaf kon vallen maar ik snapte er helemaal niks meer van. Woensdag heeft de gyneacoloog er zo lang over gedaan om wat te vinden (Het vruchtzakje zag die meteen) en gisteren vond ze hem vrijwel direct. Daarnaast waren mijn partner en ik het er beide mee eens dat we de beelden van woensdag een stuk duidelijker vonden dan die van gisteren. Nu kon de gyneacoloog geen duidelijke verklaring geven waarom we Woensdag niks hebben kunnen zien. 'Het kan misschien aan het apparatuur liggen' vertelde ze nog. Maar als ik eerlijk mag zijn lijkt me dat heel sterk. Als het vruchtje gisteren bijna niet te zien zou zijn had ik het nog wel geloofd maar hij sprong zowat van het scherm af...... Ik ben hartstikke onzeker nu en ik moet nog steeds uitgaan van een miskraam maar zoals jullie het raden moet ik inderdaad nog een week extra wachten. Ben ik dan uiteindelijk toch korter zwanger dan ik had gedacht? Kan het echt aan het apparatuur liggen? Mijn hoofd zit met zoveel vragen en niemand kan ze voor me op het moment beantwoorden. 3 Juli was de eerste dag van mijn laatste menstruatie. Ik weet niet wanneer mijn eisprong was maar ik gok tussen de 12 en 17 juli. Ik testte op 25 Juli nog negatief en op 27 Juli was het testje positief, maar wel ontzettend licht. Pas op 30 Juli had ik een duidelijkere streep. Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties en wat jullie hiervan vinden.
Kan best een late innesteling zijn en vroege positieve zwangerschapstest. Ik testte met 3 weken positief. Hoe zwaar ook zou ik het toch nog even afwachten. Over een week zou er echt een hartje moeten kloppen. Denk dat je nu preciea op die grens zit. Wel heeeeel raar dat ze op de eerste echo geen vruchtje zagen, ik vind de foto heel duidelijk!
Uitgaande van 30 juli 10 dpo (duidelijke test met een vroege innesteling). Dan was je op 3 augustus 4 weken zwanger. Dan zou je gisteren dus bijna 9 weken zwanger moeten zijn en zie ik het niet hoopvol in helaas. Korter zwanger is gewoon niet mogelijk, sorry Als je nu pas 6+5 weken bent, had je max 3 weken geleden voor het eerst positief moeten testen. Jij testte ruim 5 weken geleden al positief.
Dus volgens jou berekening werd ik op 6 Juli zwanger. Ik heb mijn menstruatie bijgehouden en ben tot 10 Juli ongesteld geweest. Normaal wacht ik dan nog een dag extra met seks ivm misschien nog wat oud bloedverlies. Dan ben ik alweer bijna een week verder en zit ik op 12 Juli. Bedankt voor het antwoorden, ik zie het ook somber in maar ik snap gewoon niet dat er Woensdag gewoon niks te zien was ...
Bij mijn missed abortion zag men alleen een lege vruchtzak , echt nul vruchtje of dooierzakje. S’avonds coor een second opinion bij een ander, overduidelijk wel een dooierzakje en vruchtje maar geen hartje. Ik zou me er oo voorbereiden dat het mis is als ik jou was, de kans dat er echt drie weken verschil zit is nihil, hoe sneu ook
Wat je kunt doen is bloed laten prikken. Deed ik ook, twee dagen na elkaar, en toen bleek het hcg te zakken en wist ik direct waar ik aan toe was
Nee... volgens mijn berekening raakte je uiterlijk rond 20 juli zwanger. Dus rond 20 juli was je 2 weken zwanger. Vandaag zijn we 6 weken en 4 dagen verder en dus zou je 8 weken en 4 dagen zwanger zijn.
Maar als het vruchtje er nog is, of zelfs alleen de vruchtzak, dan zakt het hcg vaak niet maar stijgt door omdat het lichaam denkt nog zwanger te zijn Een missed abortion dus
In mijn geval daalde het. Het was dus direct duidelijk, en twee weken later op De echo zat de hele bende er nog, was doorgegroeid naar formaat 7 weken, en pas bij 11,5 weken kwam het er uit. Maar het hcg daalde van 8750 naar 71nogwat. Was heel “ fijn” want toen wist ik echt zeker dat ik geen valse hoop meer hoefde te koesteren, en dat het idd een missed abortion betrof
Toen ik ruim 9 weken moest zijn had ik ook een vruchtje van 6,5 week. Zelfs met kloppend hartje. Week later bloed verlies. Opnieuw echo en was niets gegroeid en geen kloppend hartje meer. T is ook niet vanzelf los gekomen. Ik zou er van uit gaan dat het echt mis is. Sorry.
Van of het mis is heb ik geen verstand. Maar bij mijn missed abortion kon de verloskundige met moeite 1 embryo vinden dat niet goed was en een paar dagen later zagen ze in het ziekenhuis moeiteloos 2 embryo's. Die allebei niet goed waren maar toch. Dat verschil vond ik ook opvallend.
Helaas geen hoopvolle ervaring. Laatste mk bij 6.1 geen vruchtje, althans heel mini waardoor ze dacht nog geen 5 weken. Week er op echo bij 7 weken en vruchtje gegroeid en even groot als het moest zijn maar geen hartje. Dat werd uiteindelijk een mk. Uiteraard zijn er wonderen maar al zou je 30 juli heel vroeg positief getest hebben, dan nog zou je nu ruim 7 weken moeten zin en echt dat er dan een hartje te zien moet zijn. Sterkte.
Toen ik dacht 9w te zijn van mijn dochter bleek ik op de echo ook maar 6,6w veel (wel kloppend hartje) later ben ik weer nog meer dan een week verder gezet! Baby heeft gewoon een “slechte start” gehad maar nadien het wel weer ingehaald inmiddels heb ik hier een meisje van 4 rondlopen
Fijn om te horen! Ik hoop dat er bij mij ook nog een wonder gebeurd maar ik schat mijn kansen gewoon echt minimaal in. De gyneacoloog bij wie ik vorige week mijn echo had heeft nog contact met me opgezocht en wist niet wat die hoorde. Zijn enige conclusie was dat het vruchtje toch nog gegroeid was .. Hij vond het in ieder geval vrij apart. We moeten toch wachten tot Maandag, meer kan ik helaas niet .. .
Sorry... misschien ben ik dom of denk ik te veel na , hoe zijn jou cyclussen altijd helemaal het zelfde?! En heeft de zwangerschaps test misschien gereageerd op je lh piek? En ben je dus wel korter zwanger... ik denk mee het is wel apart zo en snap dat dit onwerkelijk voor je is.
Mijn cyclus is inderdaad vrij onregelmatig en ik snap er nog steeds niks van. Maar nog maar 3 dagen wachten en dan weet ik meer...
Oh jeetje wat vervelend Ik heb hetzelfde meegemaakt, ik zou volgens eigen berekening 8w3d moeten zijn maar er was na heel lang zoeken geen vruchtje te zien. Alleen een lege vruchtzak en een dooierzakje, ze meette de vruchtzak op 8w2d. Uiteindelijk moest ik die week erna in het ziekenhuis nogmaals een echo maken en daar zagen we ineens een vruchtje van 6,5/7 weken die geen kloppend hartje had. Ik denk dat dat aan de apparatuur ligt, dat ik het bij de ene wel kan zien en de ander niet. Gynaecoloog bevestigde dat het niet goed was en vervolgens cytotec meegekregen die ik thuis meteen heb ingebracht. Ik snap hoe je je voelt, ik was ook heel onzeker en voelde me verschrikkelijk verdrietig. Ik wil je adviseren, hoe stom het ook is, om ervan uit te gaan dat het niet goed zit, dit heb ik ook gedaan.. dat gaf mij veel meer "rust". Mocht ik je ergens mee kunnen helpen of je hebt nog vragen, mag je me altijd een berichtje sturen. Heel veel sterkte!
Hier ook gehad, met 6 weken bijna niks te zien, met 7 weken dooierzakje zonder vruchtje en toen cytotec meegekregen en gebruikt. Toen 2 weken later terugkomen zagen ze ineens wel een embryo zitten. Uiteindelijk ging het alsnog mis (waar ik al vanuitging na het gebruik van cytotec etc) maar was er goed ziek van, wat als ze gewoon nog een weekje hadden gewacht? Heb zelfs een brief gekregen van de arts in opleiding die beoordeeld had dat het een windei was. Wacht het maandag even af.
Ik ben liever eerlijk met je, ik vrees dat het mis is Moest er nu nog een hartje zijn zou ik nog durven twijfelen. Maar ik vrees er een beetje voor Sterkte