Beste , Kunt u me misschien vertellen wat de volgende afkorting inhoudt : OFD ? Alvast bedankt. Groetjes
Hoi Hoi, Op mijn echofilmpje stond het. Eerst werd er de afstand van oor naar oor gemeten BPD geloof ik dus en toen werd de andere kant gemeten en kreeg je die OFD te zien. Ben nu namelijk het filmpje aan het bewerken zodat ik de dvd aan familieleden kan laten zien en dat ze bij elke meting ook kunnen meelezen wat er nou gemeten wordt vandaar de vraag.. Groetjes
Hoi, nu begrijp ik het inderdaad. Dit is een afkorting voor de occipitofrontale diameter. Dus van het achterhoofd tot het voorhoofd gemeten. Groetjes Brigitte
Hoi Cinderella2007, ik moest het even opzoeken: Fetal Trunk Cross-Sectional Area (FTA) betekent een meting van de borstkas/bovenlichaam van de baby. Hoe die precies gaat weet ik niet. En OOD staat waarschijnlijk voor outer occular distance. Dit is de diameter van een oogje gemeten van links naar rechts. Volgens mij is er wel heel specifiek gemeten dan bij je kindje als ook de OOD is gemeten ! Groetjes Brigitte