Weer bloeding, 6 weken, wat nu?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by LadyRuby, Feb 3, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LadyRuby

LadyRuby Lid

Feb 3, 2019
    6
    6
    3
    Female
    Hi dames,

Ik ben nieuw hier en hoop dat jullie mij iets op weg kunnen helpen. Mijn reis so far:

In oktober is mij spiraaltje verwijderd met t idee, we zien wel hoe t loopt (vermoedelijk PCOS, maar nooit echt vastgesteld). Nooit cyclus gehad toen ik mn spiraaltje had.

6 december eerste echte menstruatie van ca 5 dagen dus daar al erg blij mee.

Vorige week zaterdag weer bloeding dus ik dacht nieuwe menstruatie. Dit stopte echter zondagavond.

Maandagmiddag test gedaan en die knalde van t scherm. Digitale test daarna gaf 3+ aan. Donderdag kon ik al voor echo terecht en was daar een kloppend hartje te zien. Schatting was 6 weken, maar was niet duidelijk. Daarom de 18e terug voor herhaling van vitaliteitsecho.

Nu heb ik sinds gisteravond weer bloedverlies. Helderrood en zonder stolsels dus ik denk niet gelijk aan een mk, maar word er toch erg onzeker van.
    Is het normaal dat je bloedingen hebt in t begin? Kan het iets anders zijn? Op de echo was een donkere vlek te zien naast het vruchtzakje en die vrouw zei dat t nog een restje bloed kon zijn maar dat was niet zeker.

Ik weet dat ik op dit moment weinig kan en sta er redelijk nuchter in (als het mis gaat was er blijkbaar iets flink mis), maar ik wil toch wel graag weten waar ik aan toe ben.

Een zwangerschap voldragen kan ik, mn zoontje wordt bijna 11 maar toen was ik al over de helft toen ik ontdekte dat ik zwanger was dus heb ik deze eerste tijd niet bewust meegemaakt.

Kan ik morgen het beste de vk bellen? Heeft het zin om nog een test te doen of zal die sowieso positief zijn. Kan er eerder een echo gemaakt worden of moet ik 'gewoon' afwachten?
    Sorry voor alle vragen, naast de onzekerheid heb ik ook griep en weinig afleiding dus t malen werkt niet echt mee

2. Waxinelichtjes

Waxinelichtjes Fanatiek lid

Jun 22, 2018
    3,695
    4,231
    113
    Female
    Hoi ik heb ook bloedverlies gehad in week 4 en 6/7. Geen krampen, echo gehad en bloeding zat niet bij de vrucht. Kloppend hartje. Vk vertelde dat bloedverlies niet zomaar weg zou gaan waarschijnlijk (en ze kreeg gelijk). Bloedverlies in de eerste paar weken komt enorm veel voor en betekent lang niet altijd een miskraam.
    Natuurlijk kan het nog steeds misgaan. Maar dat geldt voor de hele zwangerschap, niemand kan jou garanderen dat het 200% goed blijft gaan. Maar je hebt wél een kloppend hartje gezien en daarmee is de kans op een miskraam aanzienlijk verminderd heb ik me laten vertellen.

Een test doen heeft geen enkele nut. Ook bij een miskraam zal het hcg nog een tijdje in het bloed zitten.
    Zelf zeg ik: afwachten. Maar als jij je erg zorgen maakt, kun je altijd bellen. Ik weet niet hoeveel bloedverlies je hebt, maar als het zonder krampen en stolsels is en als het stopt of niet veel is, hoor ik geen zorgwekkende dingen. Maar ik ben geen vk. Wel doktersassistent, en beroepsmatig gezien zeg ik altijd: bij angst/zorgen moet je bellen.

3. LadyRuby

LadyRuby Lid

Feb 3, 2019
    6
    6
    3
    Female
    Bedankt voor je snelle reactie!
    Aan dat kloppende hartje hou ik me nu ook vast idd, de vorige bloeding was voor de eerste echo en dat zag er verder ook goed uit.
    Ik wacht nog even af of het aanhoudt, anders toch maar even bellen. Al is t maar voor een soort geruststelling

4. Flamingo1990

Flamingo1990 Niet meer actief

Ik helaas een niet zo positief verhaal mbt bloedverlies. Bij mij was bloedverlies een signaal dat het niet goed zat. Ik heb bij de 5-6 weken bloedverlies gehad. Daarna een echo met een kloppend hartje. Met iets over 9 weken alsnog een miskraam gekregen..

Ik duim dat het voor jou allemaal goed afloopt! Vaak succes in deze rollercoaster.

5. LadyRuby

LadyRuby Lid

Feb 3, 2019
    6
    6
    3
    Female
    Och wat verdrietig!
    Ja, ik besef me wel dat het alsnog mis kan gaan, het is natuurlijk nog zo vroeg.
    Lief, dank je! Ik duim ook voor jou dat het goed gaat, gezien je ticker nu net weer zwanger? Spannend! Op naar gezondje kindjes!

6. Flamingo1990

Flamingo1990 Niet meer actief

Dankjewel! Ja heel onwerkelijk, na 4 rondes mocht het weer zo zijn. Ik droom wel elke nacht van een miskraam dus de angst zit er goed in. Op naar een gezonde en groeiende kindjes!

7. Dalysa

Dalysa Fanatiek lid

Nov 29, 2014
    1,365
    571
    113
    Ik heb bij deze zwangerschap ook even bloedverlies gehad maar gaat nog steeds goed. Helaas is het met bloedverlies 50/50 dat het goed gaat. Hoop dat het voor jullie goed mag gaan!

8. Dufel

Dufel VIP lid

Sep 10, 2014
    5,833
    1,469
    113
    Hier nog steeds bloedverlies (helaas, geeft toch veel spanning)
    Maar tot nu toe gaat het prima met de baby.

Hier is een gevoelige baarmoedermond en de placenta waarschijnlijk de boosdoener..

Dus het kan wel echt goed gaan

9. LadyRuby

LadyRuby Lid

Feb 3, 2019
    6
    6
    3
    Female
    Fijn dat het goed gaat bij jullie! Geeft hier ook spanning idd, je denkt toch ergens dat bloed foute boel is.
    Ik heb vanochtend de vk toch even gebeld, die kon me redelijk geruststellen en gaf idd aan dat het heel veel voorkomt en zolang ik geen menstruatie hoeveelheden verlies ik me geen zorgen hoef te maken.
    Nog 2 weken tot de echo, kan me niet snel genoeg gaan :)

Waxinelichtjes likes this.
  10. Line85

Line85 Bekend lid

Feb 27, 2017
    856
    871
    93
    Female
    Regio Utrecht
    Ik heb 5 erge bloedingen met vuistgrote stolsels gehad de vorige zwangerschap. Vanaf 4,5 Week t/m 12 weken. Reden konden ze niet vinden. Maar ik bleef zwanger. Het kan gewoon goed gaan met bloedingen, het komt vaak voor.

Uiteindelijk is het bij mij wel misgegaan bij 19 weken. Ik ben te vroeg bevallen, er is geen reden. Maar ik denk niet dat het de bloedingen waren.

11. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

Feb 14, 2013
    3,605
    1,913
    113
    Vervrlend is dat he, dat je geen zekerheid hebt. Het kan inderdaad 2 kanten op. Ik heb bij mijn zoontje aan begin hevige krampen en veel helderroid bloedverlies gehad met stolsels en irts wat op vruchtzakje leek. Kan een tweeling zijn geweest waarvan er 1 is afgestoten, maar zeker hrbben we t nooit geweten. Mijn zoontje is wwl blijven zitten en gezond geboren met 38.5 wk...

Deze zwangerschap geen enkele bloedinf en bleek toch een missed abortion van 6.5 wk te zijn. Het vervelende is die onzekerheid, t kan alle kanten op en niemand kan je zekerhekd geven tot t daadwerkelijk op de echo te zien is dat t mis is.

Hopelijk pakt het bij jou positief uit en is t een bloeding van iets anders (restje of baarmoedermond).

Share This Page