Ik heb even de echofoto erbij gedaan, want ik ben eigenlijk een beetje in de war. Gisteren hebben ze op de echofoto twee keer gemeten dat ik 11 weken en 3 dagen zwanger ben, maar toch zei de verloskundige 'we houden het op 11 weken'. Ik heb niet gevraagd waarom, omdat ik de foto's zat te bestuderen. Heeft iemand enig idee waarom ze dan toch niet die 11+3 aanhouden? Ik zou dan namelijk 4 dagen vooruit gezet worden en dat is natuurlijk een fijn idee
Waarom is dat een fijn idee? Ik zie dat je twee weken geleden ook een echo hebt gehad. Meestal houden ze het termijn van die eerste echo aan, of nemen een gemiddelde. Alleen in extreme gevallen wordt de termijn aangepast. Maar het is bij jou maar drie dagen. Zou net zo goed een speling in de meting kunnen zijn. Niet druk om maken dus.
Dat is fijn omdat je dat minder lang hoeft, gewoon psychologisch is dat een fijn idee vind ik. Ik maak me er ook niet druk om, ik vroeg me alleen af waarom ze dat deden. Dat ze een soort gemiddelde nemen zou kunnen inderdaad.