Voorliggende placenta

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Baby4, Sep 28, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Baby4

Baby4 Bekend lid

Mar 1, 2008
    854
    271
    63
    Female
    Deze week heb ik mn 20 weken echo gehad en daarop was te zien dat ik een voorliggende placenta heb. Nu las ik ergens dat dit een reden kan zijn voor een keizersnede. Klopt dit? En is het erg als de placenta aan de voorkant gelegen is?

2. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

alleen als hij zakt en naar de onderkant dus de baarmoederingang/ uitgang is maar net hoe je het bekijkt, ;) belemmert.
    Mijn nichtje hoorde dat de placenta aan de voorkant lag maar bij 20 weken kwamen ze er achter dat deze gezakt was en het dus waarschijnljk een keizersnede wordt.
    mijn placenta is ook aan de voorkant. Ik zal later zeggen ze, me kindje voelen schopppen. Maar heb dus verder nog niets gehoord.
    x

3. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

Apr 19, 2008
    3,996
    1,582
    113
    Mijn moeder had ook een voorliggende placenta toen ze zwanger was van mijn broertje. Zij heeft uiteindelijk wel een keizersnede gehad.

4. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

bij mij konden ze niet 100% zien en zeker zeggen of hij er nou wel voor lag of niet.

ik krijg over 4 week weer een echo om te kijken of deze opgetrokken is.

ligt je placenta idd voor de uitgang en hij trekt niet op, dan moet je echt op een keizersnee rekenen, en dat ze hem dan ook eerder gaan halen (dit las ik in mijn 9 maanden boek)

een kennis van mij zou eerst ook een keizersnee krijgen maar 4 week voor de uitgerekende datum was hij toch nog mooi omhoog getrokken.

5. Baby4

Baby4 Bekend lid

Mar 1, 2008
    854
    271
    63
    Female
    het grappige is dat ik mijn kindje wel voel schoppen en bewegen. Niet zo heel duidelijk als bij mn eerste maar ik voel hem heel duidelijk sinds vorig weekend.

6. Sweetlakecity

bel anders je vk?
    Of als je je volgende afspraak hebt gewoon even vragen. ;)

7. JennyS

JennyS VIP lid

Dec 14, 2007
    6,001
    0
    0
    Analist
    Mijn placenta lag ook voor en ze hebben het nooit over KS gehad bij mij. het is alleen een probleem als hij voor de uitgang ligt. en als ze zeggen bij de 20 weken echo dat hij voor ligt dan zou ik me geen zorgen maken hoor.

fijne zwangerschap

8. Baby4

Baby4 Bekend lid

Mar 1, 2008
    854
    271
    63
    Female
    Thanks meiden voor jullie antwoorden. Over 4 weken heb ik een afspraak staan bij mn vk en dan zal ik het aangeven. Ik ga er vooraslnog vanuit dat het geen kwaad kan.

9. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

als het wel kwaad kon dan hadden ze dat wel gezecht tijdens het maken van de echo en hadden ze het ook op het papier gezet (alle echo`s hier worden in het ziekenhuis gemaakt)

met 30 week krijg ik er weer 1 om te kijken of de placenta opgetrokken is

10. ladyangelinaM

ladyangelinaM Actief lid

Apr 10, 2008
    255
    0
    0
    huismama
    vandaag mijn 20 weken echo gehad ook een voorliggende placenta. ik moet met 30/32 weken nog een echo laten maken om te kijken hoe de placenta dan ligt....ligt hij nog steeds zoals nu dan krijg ik idd een ks

11. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

He? Je bedoelt dat je placenta aan de voorkant ligt toch? Dan is er niks aan de hand. Maar als je placenta voor de uitgang ligt, dan kan dit wel een probleem zijn (die zich soms herstelt en soms niet). Mijn placenta zit voor en ik ga gewoon bevallen.

12. Dinky

Dinky Bekend lid

May 28, 2008
    531
    1
    0
    Musselkanaal
    Ik ben gister bij de vk geweest.. mijn placenta ligt ook aan de voorkant en ik heb gevraagd hoe dat zat. Ze vertelde dat als rond de 20 weken de placenta echt voor ligt (en dus aan de buikzijde, niet voor de uitgang) dan zal hij ook niet meer gaan verzakken naar beneden en is er ook helemaal geen reden voor een KS

13. kahrin

kahrin Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    1,020
    0
    0
    Die van mij ligt ook aan de voorkant.
    Zolang deze niet voor de uitgang ligt is een keizersnede niet nodig.

14. pluys

pluys Fanatiek lid

Jul 30, 2006
    4,587
    1
    36
    Harderwijk
    bij mij lag die ook voor. Maar hier ook geen problemen. Wat wel jammer is dat je de bewegingen van de kleine veel minder voelt.

15. loesie22

loesie22 Fanatiek lid

Jul 29, 2007
    3,228
    0
    0
    verstandelijk gehandicapten
    Hier ook de placenta aan de voorkant gehad, maar normaal bevallen...

16. Sweetlakecity

denk wat gebroebel te hebben gevoeld van de kleine...denk echt dat het hem/ haar was.
    Voelde zo anders dan anders. (dan darmen ;))

Share This Page