Mijn ventje is te klein :(

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Elena22, 27 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.800
    113
    Kraamverzorgende
    Hallo dames,

Inmiddels weten we dat we een jongetje verwachten maar ons kleine prinsje loopt zo'n 2 weken achter op groei...
    Dit heeft hij al de hele zwangerschap en daarom hebben we dinsdag weer een echo om te kijken of hij nu wel een beetje wilt groeien...
    Verder is hij helemaal kerngezond en heeft hij ook geen aangeboren afwijkingen...
    Zijn er meer dames waarvan het babytje niet goed wou groeien en is dit iets waar ik me zorgen om moet maken?

Liefs, Elena

2. PatriciaK

PatriciaK Fanatiek lid

10 mei 2007
    1.454
    0
    0
    hey meid,

Nou mijn zoontje was eerst wel te klein en toen niet en bij de geboorte was hij maar 45 cm.. maar kerngezond en als je nu kijkt is het al een hele bink van 2 jaar en ongveer 96 cm ( nog steeds niet groot maar dat komt wel )

maar heel veel succes ik denk dat het wel goed komt

xxx

3. sunshine1976

sunshine1976 Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij liep mijn buik ook 2 weken achter in de groei. Tegen mij zeiden ze dat dat nog geen reden voor bezorgdheid was. Ik heb heel duidelijk groeispurten in mijn zwangerschap. En na een weekje vakantie zat ik weer op de normale groei. De rust deed de kleine goed blijkbaar.

4. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    2 weken achter valt wel mee hoor. En die groeiecho's zitten er echt vaak naast. Onze tweede was ook klein bij de geboorte en is nog steeds niet groot, maar ach... gezondheid is veel belangrijker.

5. Vera79

Vera79 Actief lid

23 dec 2008
    118
    0
    0
    He Vera,

als naamgenootje zal het wel aan ons liggen hihi
    Onze dochter was bij de 20 weken echo een week kleiner en bij de 36 weken echo (voor de ligging) was ze maa 33 weken ver (dus -3 weken) en ik heb toen ook een extra echo gehad met 38 weken en ook toen was ze 3 weken kleiner, maar dit was precies binnen de marge dat mag. Ze moch niet over de 3 weken achterstand heen. Uiteindelijk ben ik met 42 weken ingeleid en was ze 50 cm en 3000 gram, wel klein voor 42 weken maar totaal geen probleem.

Nu is ze 13 maanden en bij elf maande woog ze ruim 10 kilo en was ze 77 cm groot... Komt vanzelf goed!!

Deel Deze Pagina