Vorm hoofd 38 weken zwanger

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Lolalilly, 10 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lolalilly

Lolalilly Actief lid

10 jan 2015
    200
    50
    28
    IMG_2785.jpg Hi ik maakte me zorgen omdat ons dochtertje nog helemaal niet is ingedaald. Dit was bij ons zoontje wel al vanaf 36 weken. Nu bekeek ik me echo filmpje van 38 weken en 36 weken en viel me op dat haar hoofd er raar uitziet. Een soort lang achterhoofd. Ik denk dat ze daardoor misschien niet kan indalen? Iemand dit eerder gezien en is het normaal of heb ik gelijk? Donderdag weer echo maar wat als de bevalling eerder begint en het niet goed is?

2. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Als de baby niet is ingedaald moet je dacht ik gaan liggen zodra je vliezen breken. (Dit kun je altijd navragen aan de vk)

Er zijn genoeg babies die pas indalen tijdens de geboorte. Dus opzich is dat geen probleem. (Ik ben GEEN ervaringsdeskundige, dus correct me if i'm wrong)

Ik weet wel dat mijn broer pas bij de geboorte is ingedaald.

Mijn baby ligt vanaf 28 weken al ingedaald, en ligt nu al een aantal weken vast in mijn bekken.

3. Lolalilly

Lolalilly Actief lid

10 jan 2015
    200
    50
    28
    Maar ik maak me meer zorgen over de vorm van de schedel. Lijkt zo anders als bij mijn zoontje. Zo lang ofzo.

4. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Ik kan daar niks over zeggen, want ik ben geen echoscopiste. Maar als er iets mis mee was, had de echoscopiste er wel wat van gezegd lijkt me?

Volgens mij ziet het er gewoon normaal uit. Maar zoals ik al zei, ik weet het niet. Want ik heb er geen kijk op. ;)

5. Lolalilly

Lolalilly Actief lid

10 jan 2015
    200
    50
    28
    Ja hoop het wel dat ze ziet als er iets niet goed is. Hopelijk zit ik om niets te stressen. Laatste loodjes zijn het zwaarst toch. Haha en ik merk dat ik me deze keer meer zorgen maar dat het "mis" kan gaan. Misschien door mijn miskraam maar nog twee weekjes en dan hoop ik een prachtige dochter te hebben. Jij ook nog maar heel even zie ik!! Spannend he

Prettykitty vindt dit leuk.
  6. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Bij een tweede zwangerschap daalt een kindje vaak later in of soms zelfs helemaal niet.
    Als je vliezen breken wanneer je kindje niet is ingedaald moet je inderdaad plat gaan liggen om te voorkomen dat de navelstreng kan gaan uitzakken en klem kan komen te liggen wanneer het kindje wel gaat indalen.

Denk dat de vorm van de schedel te maken heeft met de manier van echo maken en de manier waarop je kindje ligt.
    Als er wat mis was geweest dan was dat echt wel gezegd.

Zou me geen zorgen maken :)

Lolalilly en Bacio vinden dit leuk.
  7. SMJD

SMJD Fanatiek lid

17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Vaak daalt een kindje bij een tweede zwangerschap later in, hier lag ze ook pas met 39 weken goed ingedaald geloof ik.
    Als er iets niet goed was geweest aan de vorm van het hoofdje dan had de echoscopiste er vast wat van gezegd hoor, zou me niet teveel zorgen maken

Lolalilly vindt dit leuk.
  8. Jairy0811

Jairy0811 Fanatiek lid

19 sep 2016
    2.217
    1.383
    113
    Hier zwanger van de derde en hoewel de oudste twee al vroeg ingedaald lagen, lag meneertje nu met de afgelopen controle (39.4) nog steeds niet ingedaald en geniet hij van alle ruimte die hij nu nog heeft. Het kan inderdaad geen kwaad, bij het breken van je vliezen moet je alleen zsm plat ivm het eventueel uitzakken van de navelstreng of een handje wat er tussen zou kunnen komen.

Ik denk dat de vorm van het hoofdje nu meer komt door een bepaalde houding tijdens de echo, of net een bepaalde hoek met hoe het apparaat staat. Ik zou me er in ieder geval niet druk om maken, want als het niet goed was geweest had de echoscopiste er wel iets over gezegd.

9. Lolalilly

Lolalilly Actief lid

10 jan 2015
    200
    50
    28
    Ah is jou zoontje nu dan ook iets kleiner dan de andere twee? Mijn dochter wel namelijk. Ik zal me niet meer druk maken dan en het anders donderdag nog even extra vragen met de echo. Succes alvast met de bevalling!

10. MirW

MirW Fanatiek lid

20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    De vorm zal wel te maken hebben met de houding van je kindje tov de echokop. Als er iets alarmerends was geweest was dat echt wel gezegd.

Hier is de jongste ook nooit echt ingedaald. En nu dit kindje al relatief vroeg. Het kan heel goed dat 2e en volgende kindjes niet echt indalen omdat ze meer ruimte hebben dan je eerste.

11. Lolalilly

Lolalilly Actief lid

10 jan 2015
    200
    50
    28
    Ja maar op het filmpje verandert de vorm eigenlijk niet tijdens het bekijken met de echo. Even afwachten nog maar :). En ik probeer maar te denken dat ik er toch niets aan kan veranderen bedankt voor alle reacties!

12. Jairy0811

Jairy0811 Fanatiek lid

19 sep 2016
    2.217
    1.383
    113

Nee, naar verwachting zal hij niet veel groter zijn dan de jongste en die was met 3480gr het grootste van de oudste twee :)
    Je bekken hebben nu bij een tweede veel meer ruimte, vandaar dat het ook niet hoeft. Ik heb zonet mijn controle weer gehad en nu lag ie wel ingedaald ;)

Lolalilly en Prettykitty vinden dit leuk.
  13. Lolalilly

Lolalilly Actief lid

10 jan 2015
    200
    50
    28
    Ah fijn zeg geeft je toch meer rust denk ik. Ik heb donderdag echo met 39 weken hopelijk ligt ze dan ook lager. Ik moet zeggen dat ik dat zelf niet kan voelen want ik dacht vorige week dat ze heel laag lag maar dat was dus juist niet zo haha

Jairy0811 vindt dit leuk.
  14. Jairy0811

Jairy0811 Fanatiek lid

19 sep 2016
    2.217
    1.383
    113

Jaa, het lucht wel iets op! Ik kon het ook echt niet voelen, vind het zo moeilijk in te schatten. Plus hier vond de kleine man het ook leuk om te gaan zakken, deels in het bekkeningang, om vervolgens weer terug omhoog te kruipen, dus het was de ene keer ook dat ie boven het bekkeningang lag, maar de andere keer lag ie er iets in. :roflmao:

15. vrouwvan

vrouwvan Fanatiek lid

26 dec 2015
    2.195
    1.242
    113
    Geen ervaring maar @Pipo30 volgens mij beroepsmatig wel.

16. Lolalilly

Lolalilly Actief lid

10 jan 2015
    200
    50
    28
    Inmiddels is onze prachtige dochter geboren op 2e kerstdag! Alles heel fijn verlopen. T begon vroeg in de ochtend tot 19.00'met weeen die goed op te vangen waren en heb ook twee keer nog even kunnne slapen. Toen is de verloskundige gekomen en zijn we om half tien aangekomen in het geboortecentrum. Ik had thuis aangegeven toch echt een ruggenprik te willen tegen de pijn en dus heb ik die voor tien uur gekregen in het ziekenhuis. Toen ben ik van 5cm naar 10 cm gegaan en is ze om 00.21 na drie persweeen geboren! Kan er heel fijn op terug kijken en we zijn nu lekker thuis. Zelf voel ik me veel beter dan na de eerste bevalling. We zijn verliefd op haar!

Haar hoofd ziet er helemaal normaal uit dus was gewoon mama stress l! Haha.

Elizia, vrouwvan en Tuttebelleke vinden dit leuk.
  17. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd!

18. JoyNoa

JoyNoa Bekend lid

7 mei 2017
    938
    317
    63
    Vrouw
    Gefeliciteerd en geniet van deze bijzondere tijd!

19. Marlau

Marlau Fanatiek lid

2 jun 2015
    1.972
    1.191
    113
    Gefeliciteerd en fijn dat alles er goed uit ziet.

20. Elizia

Elizia Bekend lid

6 jul 2017
    992
    352
    63
    Vrouw
    Gefeliciteerd!! :)

Deel Deze Pagina