Ik heb even een vraagje en hoop dat jullie er meer over weten. Ik heb in augustus een echo gehad waaruit bleek dat ik pcos heb. Nu kreeg ik afgelopen week!!! Een brief dat er daarvan 38 euro van mijn eigen risico wordt geïncasseerd. Buiten het feit dat ik het belachelijk vind dat ik na een half jaar nog een rekening krijg ( en er dus nog meer ga krijgen) dacht ik dat alleen medicijnen onder het eigen risico vielen... Heeft iemand van jullie hier meer ervaring mee?
Nee hoor, alle behandelingen buiten bezoek aan de huisarts om, komen in aanmerking voor het eigen risico. Maar als je PCOS hebt en daarvoor behandeld gaat worden ben je vast (helaas) snel door je eigen risico heen, dus dan is het probleem opgelost...
Huisarts telt dus niet mee. Verloskundige zorg etc ook niet. En dingen uit je aanvullende pakket ook niet. Dat zijn dingen die sowieso worden vergoed. De rest, uit het basispakket, dus ook bloedonderzoeken en echo's, vallen wel onder het eigen risico. En het kan gebeuren dat je pas heel laat een rekening krijgt, omdat sommige maatschappijen eens in de zoveel maanden de declaraties doen. Ik heb afgelopen jaar bijv. een rekening gehad van een maatschappij waar ik al een jaar niet meer bij zat, na een jaar dus pas, dat kwam omdat zij toevallig maar eens per jaar die dingen doornemen.
Ik heb verder in 2010 nog geen medicatie gehad en ben per januari overgestapt naar een andere zorgeverzekeraar dus ik ga het nog wel even goed nakijken. Ik had al wel gedacht dat het eigen risico lekker hard zou gaan met de clomig enzo. Kan iemand mij vertellen op wel kosten ik moet rekenen, ik heb 50 kg clomid voorgeschreven gekregen. ( moet mg zijn natuurlijk, telefoon tiept niet zo fijn )