echos in nederland

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Jade11, 21 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jade11

Jade11 Bekend lid

21 mrt 2008
    585
    0
    0
    mama
    brabant
    hoi,

aangezien dit mijn eerste zwangerschap is, en ik in schotland woon, vroeg ik me eigenlijk af hoe het zit met echo's ed in nederland. hier heb ik net mijn eerste gehad, met 11 weken, krijg er nog een met 20 en dan met 36 weken. hoeveel is normaal in nederland? ik wil er meer!

2. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    voor zover ik weet
    in nederland rond de 12 weken en dan rond de 20 weken en dan niet meer ;).. krijg er alleen nog meer op medische wijze of dingen enz.....
    heb zelf bij alysia die 2 echos gehad

en dan bij de 39.4 weken nog 1 aangezien ze haar groote wouden weten omdat ze groot anvoelde ;) vandaar de extra echo toen...

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.824
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier idd alleen bij 12 en 20 weken.. en verder alleen op medische indicatie.

4. wendyp

wendyp Niet meer actief

Jup in Nederland inderdaad alleen met 12 en 20 weken.

(wij hebben mazzel gehad hihi, met 6, 8, 20, 22, 24, 28 weken echo's gehad)

5. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Pfoe dan ben ik blij dat ik in België woon :D Hier krijgen we er een stuk meer :D
    Ik weet het, het is niet nodig als er geen medische redenen zijn, maar voor mijn eigen gemoedsrust zal ik het wel héél fijn vinden om regelmatig een echo te krijgen ;)

6. Niet meer actief

In sommige medische trajecten kom je uit op:

ca. 9 weken (termijnecho), ca 13 weken (nekplooimeting), 20 weken (screening, 32 weken.

Regulier is (en volgens de wet vergoed in alle verzekeringen):
    - termijn echo
    - 20 weken echo

Hoe is de Haggis dit jaar?

gr. Pien

7. Jade11

Jade11 Bekend lid

21 mrt 2008
    585
    0
    0
    mama
    brabant
    haha, ik heb m nog niet gegeten, ik durf niet echt eigenlijk.. en voor zo ver ik begrijp uit mijn pregnancy boeken hier, moet ik daar ook nog een paar maandjes mee wachten, wat ik stiekem helemaal neit zo erg vind haha

Deel Deze Pagina