echo's in NL en IUI in Gent?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Nijntje01, Feb 12, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

Dec 2, 2012
    3,539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Ik had niet gedacht ooit bij 'vruchtbaarheidsbehandelingen' te gaan schrijven, maar helaas zijn er meerdere redenen waarom ik in Gent IUI ga krijgen.

Aangezien het voor ons erg ver weg is, heb ik gevraagd of ik een deel van de behandeling in NL kan doen. Dit kan, ik kan de echo's voor de follikelmeting en baarmoederslijmvlies in NL doen, net zoals het bloedonderzoek. Voor de IUI moet ik naar Gent, want anders krijg ik geen medicatie voor mijn immuunprobleem. In NL schrijven ze dat niet voor.

Maar hoe zit dit met de verzekering?
    Iemand hier ervaring mee? Kunnen beide ziekenhuizen declareren?

2. Lovelymommy84

Lovelymommy84 Fanatiek lid

Dec 27, 2014
    2,069
    1
    0
    Gelderland
    Ik denk dat je het beste hier voor, je zorgverzekering kan bellen. Zij kunnen je daar meer over vertellen.

3. Kaila

Kaila Fanatiek lid

Mar 7, 2014
    1,593
    215
    63
    Niet alle ziekenhuizen werken samen met klinieken in het buitenland, dus dat verschilt.
    Hier kan ik waarschijnlijk straks ook de echo's in Nederland doen. Voor alle andere dingen (onderzoek, medicatie, punctie, etc.) moet ik wel naar Gent.

Alle onderdelen van mijn behandeling die in Nederland ook uitgevoerd kunnen worden, dus eigenlijk de reguliere ICSI, die krijg ik vergoed, alle andere onderzoeken en ingrepen niet. Ik moet alles persoonlijk eerst voorschieten en daarna declareren bij mijn verzekering.

Volgens mij is dat wel bij iedereen anders, het hangt gewoon heel erg van je verzekering en ziekenhuis af.

Succes met jullie behandeling! :)

4. Muzieknootje

Muzieknootje Bekend lid

Jul 26, 2014
    990
    127
    43
    Klussen
    Zuid-NL
    Wij doen ook de echo's in Nederland. Voor de punctie en terugplaatsing gaan we naar uz Gent. Op het toestemmingsformulier voor ivf/icsi van de verzekeraar heeft onze gyn in Nederland gezet dat er ook een deel in NL plaats vindt, en ook een deel in Gent. En dan ook precies wat waar plaats zal vinden. De verzekering heeft een akkoord gegeven :)
    We hebben nog geen 1 rekening gezien dus het zal wel goed zijn :) Wij zitten bij CZ

Veel succes met alles!

5. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

Dec 2, 2012
    3,539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Bedankt voor jullie reacties. Mijn verzekering heeft helaas nog geen antwoord gegeven op mijn vraag.

Het maakt Gent niet uit welk ziekenhuis, als ze maar alle info doorkrijgen. Ik heb ook een ziekenhuis gevonden die het waarschijnlijk gaat doen, maar het is niet zo dat zij een samenwerking hebben.

Maar weten jullie onder welk DBC het ziekenhuis in NL moet declareren? Het mag natuurlijk niet via het IUI DBC, want dan krijg ik Gent vast niet vergoed.

6. Meissie1001

Meissie1001 Fanatiek lid

Aug 6, 2013
    1,880
    358
    83
    Female
    Reizen, fotografie
    Breda
    Ik lees even mee wij gaan precies hetzelfde doen. Haal je wel je medicatie in Gent?

7. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

Dec 2, 2012
    3,539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Nee de apo was daar al dicht. Ik haal het in Nederland maar wordt dan niet vergoed. Ik begin met Clomid en pregnyl, geen dure dingen.

En jij? Dure injecties zou ik wel in gent halen, dan krijg je het waarschijnlijk terug van je verzekering.

8. Meissie1001

Meissie1001 Fanatiek lid

Aug 6, 2013
    1,880
    358
    83
    Female
    Reizen, fotografie
    Breda
    Ik heb contact gehad met Gent en die hadden mij verzekerd dat apotheek tot 20.00 open was en ik de medicijnen dis nog kon halen. Wij hebben pas om 18u de afspraak. We gaan 24 feb opstarten dis nog geen idee wat en hoeveel ik krijg....
    Kan daar verschil in zitten dan?

9. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

Dec 2, 2012
    3,539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Ohhh dan had ik het ook liever daar opgehaald. Ik begreep dat ik het nu maar in NL moest halen. Of dat was omdat het toch niet duur is.
    Mijn afspraak was 17:30 maar liep heel erg uit. 3 kwartier of nog iets meer volgens mij.

Je kan tabletten krijgen of injecties. Als ik niet goed reageer op die tabletten krijg ik injecties.

Ik had trouwens ook verwacht dat ze eerst het zaad enzo opnieuw zouden testen maar dat hoefde niet. Mijn vriend had een half jaar geleden ook maar 2% morfologie.

Share This Page