Hoi ik wil ook graag even mijn verhaal kwijt. Ik weet al heel lang dat ik graag een kindje wil en in 2003 was het dan ook zover we waren zwanger niet helemaal gepland maar ontzettend welkom. Mijn vriend en ik waren nog niet zo heel lang bij elkaar dus was het ook wel moeilijk maar ook hij besloot er voor te gaan, met 12weken kregen we een echo en helaas was het niet goed. We besloten om nog even te wachten en gebruikte condooms, al vrij snel gingen we samen wonen en alles ging goed. Na een jaar gingen ook de condooms de deur uit en we lieten het op zijn beloop. Na 3 rondes weer zwanger ook dit ging niet goed daarna nog een miskraam en we besloten om weer een rust pauze in te lassen. Ondertussen wel alle onderzoeken gehad en daaruit bleek dat mijn stolling te hoog was dus werd besloten om te gaan spuiten, mijn volgende zwangerschap in 2007 ging al iets verder dus we hadden goede hoop dat het de volgende keer wel zou lukken. In okt 2008 had ik weer een positieve test en nu zouden we ascal gebruiken en gaan spuiten. De eerste echo was geweldig een 2ling en de hartjes klopte ook nog dit was de eerste keer dat het goed ging en ik ook heel veel hoop had, tot dat het 2weken later bij de 2de echo mis bleek te zijn we hadden er heel veel verdriet van maar besloten om door te gaan. De gyn zei dat ik niet meer hoefde te spuiten want het had toch geen nut. Daarna nog een paar keer zwanger geworden maar echt ver kwam ik niet steeds tussen de 5 en 6 weken ging het fout. We werden hier helemaal gek van en besloten het ergens anders te proberen zo kwamen we uit bij stichting geertgen. Hier loop ik nu een jaar en geen zwangerschap meer gehad. Wel allerlei echo's en wat blijkt ik heb te dun baarmoederslijm mijn eisprong is niet zo goed als altijd gezegd is en mijn cyclus is 1 grote puinhoop temp gaat omhoog zonder eisprong krijg daarna een daling en bloedverlies en 5 of 6dagen later als nog een eisprong. Nu willen ze graag overstappen op ivf zodat ze meer kunnen spuiten en ook mijn baarmoederslijm dikker kunnen krijgen.Dit vind ik dus een hele stap ook omdat wij altijd hebben gezegd dat we geen ivf wilde maar ja dat was toen ik om de haverklap zwanger werd. Ik ben best wel benieuwd hoe jullie daarmee omgingen en hoe je het ervaar en of je er erg veel last van heb, de hormonen de punctie enz Eigenlijk heb ik in mijn hart al besloten om het te doen alleen mijn vriend zie er tegenop hij is bang dat ik het niet aan zou kunnen dit door al het verdriet wat we al hebben gehad. Liefs en sorry voor de schrijffouten maar schrijven is niet mijn sterkste kant
Wat een verhaal meid! Dat is niet niks wat jullie hebben meegemaakt. Heel logisch dat je de stap naar IVF als enorm groot ziet. En dat is het natuurlijk ook als je bedenkt dat je eigenlijk relatief makkelijk zwanger raakt. Alleen het zwanger blijven... Ik heb goede verhalen gehoord over Geertgen. De begeleiding, waar het bij grote ziekenhuizen nogal eens aan schort, schijnt daar prima te zijn. Het voordeel bij IVF is dat ze met hormonen veel meer kunnen sturen en dus meer grip hebben op je cyclus. Waarom is IUI bij jullie geen optie? Ook dan kun je sturen met hormonen, maar de behandeling zelf is veel minder belastend. Sterkte met alles!!!
Bedankt voor je lieve reactie ze stellen bij ons geen iui voor omdat hij nu met hormonen ook geen grip kan krijgen op mijn lichaam en daarbij komt dat ik mijn vriend pas heb leren kennen toen ik 31 was. Ik heb natuurlijk ook nog een hoop tijd verspilt in het ziekenhuis en ben nu dus 40 daarom wil hij ivf. Om met zijn woorden te praten dan kan hij los gaan met spuiten. Ik spuit nu 75 gonal en heb pas op dag 21 een ei zitten van 21,7 bij 17,4 gisterenavond ook de pregnyl gezet en de 28ste nog een keer bij spuiten om mijn baarmoederslijmvlies in goede conditie te houden. En het klopt wat je zegt ik ben ontzettend blij de stap te hebben gemaakt van het ziekenhuis naar geertgen ze ondernemen daar teminste iets en laten je niet steeds in een cirkeltje rond draaien.
Ik snap hem helemaal. Het is waar wat je zegt, ik heb wel IUI gedaan met hormonen en elke maand was het weer zoeken naar de juiste dosis. En als je niet oppast spuit je te veel en heb je te veel eieren voor IUI. Bij IVF heb je dat probleem minder. Ook ik heb mijn man pas leren kennen op mn 31e. Hijzelf is al een stuk ouder. Ook wij gaan nu over op IVF. Want al is het een keer raak geweest met IUI (uitgelopen op miskraam) en is dat dus best een optie voor ons, we willen geen jaren meer voortploeteren. En dan heb ik het nog niet eens over de risico's voor moeder en kind op oudere leeftijd, maar meer vanwege dat je het op een gegeven moment niet meer trekt, die hele malle molen. Hopen dat voor ons beiden 2011 een heel goed jaar wordt!!!
Dus jullie gaan beginnen met ivf best spannend allemaal of ben jij niet zo bang dat het zeer doe heb zelf namelijk een hele nare ervaring met een hysto opgedaan vandaar mijn angst. Ik hoop dat we 2011 heel mooi mogen afsluiten 2010 lukt niet meer. Wanneer starten jullie met de eerste poging ben wel benieuwd hoe jij het straks ervaar en wie weet beginnen wij ook in 2011 kunnen we elkaar er een beetje doorheen slepen. Op dit moment zit ik nog net voor mijn ei die zou morgen moeten springen dus vanavond nog maar een keer extra lief zijn. Mijn baarmoederslijm was nu 7mm dus hij was er van overtuigd dat het zou lukken deze maand, hij heeft meer hoop dan ik na al die maanden van witte testen.
pff jeetje meid wat een verhaal.... Heb hier geen ervaring mee maar wil je heel veel sterkte wensen met je eventuele besluit...en dan vooral heel veel succes!
Lieve meid, Wij "kennen" elkaar al min of meer. Ik vind het zo erg dat jullie wens nog steeds niet is uitgekomen. En ivf is zeker een hele stap Ik heb heel vaak met je meegelezen, en hoopte zo dat het nu eens goed mocht gaan en een wondertje kwam Een hele dikke knuffel xxx
cindy dank je. Elif lieverd je ben bijna uitgerekend wat gaat dat snel zeg nog even en je mag je zoontje lekker beet houden. Ik ben zo blij voor je. En wat ons betreft wie weet word 2011 beter ik hoop het iig. Ik weet dat ik vertrouwen moet houden maar ja soms is dat heel ver te zoeken vooral omdat we ervan uitgingen dat ik soms een cyclus had van 18dagen dit blijkt dus totaal niet het geval en verklaard ook de negatieve ovulatietesten en toch een temp verhoging deze ronde was het duidelijk zichtbaar geen ei wel een verhoging en bloedverlies. Maar op de echo een dinsdag een ei van 21mm dus geen snelle eigroei maar een hele trage. De gyn sta wat dit betreft voor een radsel want normaal hebben vrouwen met een dik slijmvlies tussentijds bloedverlies dus dit spoor niet helemaal met mijn slijmvlies. Wat kan een vrouw toch raar in elkaar steken.
Pffff lieverd het vrouwelijk lichaam heh af en toe Ik gun het jullie zo. Jullie wachten al zolang In welk zh lopen jullie als ik vragen mag? Dank je wel voor je lieve woorden!! Was aan het twijfelen mijn banner niet te plaatsen aangezien dat niet altijd prettig is om te zien. Je bent een schat! xxxxx
Elif niet je banner verbergen hoor ik gun het jullie van harte je heb er zoveel moeite voor moeten doen om dit mooie wonder te mogen krijgen. Ik hoop dat we snel mogen volgen. En hier mijn gevoelens en verdriet kwijt te kunnen lucht al een heel stuk op loop namelijk al weken rond en krijg het gewoon nog niet allemaal op een rij. Wij lopen nu in geertgen waar het zoveel beter is dan in het ziekenhuis en baal ervan dat we er niet eerder gestopt zijn in het ziekenhuis. Altijd was er overleg met het ivf team maar deze artsen namen een besluit op wat ze hoorden en hadden mij nog nooit gezien wie weet had het dan anders gelopen en waren we onze tweeling niet verloren. Maar het verschil is in het ziekenhuis ben je een nummer en moet je vooral niet te veel mee denken want daar houden ze niet zo van, of ze kunnen niks omdat het niet mag. l
Helaas beginnen wij pas rond april/mei... Voor mij eerst nog een buikoperatie... Nee, ik ben niet zo bang voor de pijn. Ten eerste omdat ik niet goed weet wat ik moet verwachten en mijn motto is om zeker niet bang te zijn voor iets waarvan je niet weet of angst reeel is. Ten tweede, de verhalen over de punctie en zo lopen zo uiteen... De 1 vindt het een hel, de ander zou het zo weer doen. Ik wacht het dus maar gewoon af...
Merah ik hoop niks ergs, en je heb wel een punt want iedereen ervaar het toch weer anders. Ik heb nu wel info thuis liggen maar het is ook wel fijn om te horen hoe iemand anders er mee om is gegaan. Nou ja eerst maar eens wachten tot het einde van deze cyclus mag pas 8/1 testen en voor die tijd hoop ik dat mijn vriend de info heeft door gelezen en zegt we proberen het.
@Minimuis (en de andere meiden aan IVF) Ik krijg gewoon kippevel van jouw verhaal meis. Wij zitten in de MMM en ik spuit ook hormonen. Ik heb helaas alleen maar 2x een valse positieve test gehad, dus ik weet niet hoe het is om zwanger te zijn of om een posi test te hebben. Maar dit... Meid wat dapper dat jullie doorgaan en dat die wens blijft bestaan. IVF is helaas ook voor ons nog een optie in de toekomst. Een grote stap, een grotie beslissing lijkt mij. Maar wie weet... Ik hoop zo dat je snel een beebje krijgt, wat jullie vast kunnen houden. Een wonderwens die werkelijkheid wordt. Hele dikke knuffel, voor jou en minimuisman.xx
Eevie dank je voor je lieve woorden. Is er voor jullie geen tussen stop dan iui of gaat dit om bepaalde redenen niet. Het is inderdaad een hele grote stap en het ene moment denk ik, ik ga ervoor en het andere moment denk ik wat als ik dan weer een miskraam ga krijgen ga ik dat wel aan kunnen. Ik vind het iig lekker om hier zo mijn gedachten op een rijtje te kunnen zetten en vooral dat je er met andere over kan hebben. Ik wens voor iedereen in 2011 een mooi wondertje.
minimuis wat ontzettend heftig en zwaar. Wilde je sterkte wensen voor de toekomst en alle zware beslissingen die jullie gaan nemen. Ik wens jullie een heel goed jaar toe meid! vind je echt dapper hoor als ik dit allemaal zo lees.. krijg kippevel van je verhaal.... Heel veel sterkte! Liefs Ella
Ella dank je Hier is het nu afwachten of we de 8ste een positieve test hebben daarna kijken we verder. Mijn vriend heeft al gevraagd of ik het wilde ik heb hem gezegd dat als ik mijn hart volg het zeker wil proberen, weet ook dat ik hem nu met rust moet laten zodat hij er rustig over na kan denken en dat hij vanzelf wel kom dat hij dan achter me sta en zeker tot steun zal zijn. Hij heeft meestal wat langer nodig.
Minimuis ook wij kennen elkaar,ik miste je en zocht daarom even op het forum en heb je weer gevonden. Als je hart zegt IVF dan moet je je hart volgen en ik weet zeker dat jou vriend dan voor 100% achter je zal staan.Hij staat altijd al achter jou maar ik begrijp best dat hij je wil beschermen.Ik wens voor 2011 een lief klein kindje voor jullie,het is jullie zo gegund.Geef niet op,kijk naar mij,na 10 miskramen en een vroeggeboorte op 22 weken en 4 dagen ben ik nu al 35 weken en 4 dagen zwanger en gaat het super goed,het kan dus goed gaan na heel veel verdriet en onzekerheid. Een hele dikke IVF knuffel voor jou.
Vlinder dank je. Hier weer een jaar verder en nog steeds met lege handen het word wel elk jaar moeilijker. Voor iedereen nog een fijne kerst
Minimuis,ik weet hoe dat voelt,wel makkelijk praten van mij nu ik eindelijk zover zwanger ben,maar wat hebben wij in zak en as gezeten. Helaas ben jij wat jaartjes ouder dan mij en dringt de tijd voor jullie,ik hoop dat de ivf zal slagen en wat zou ik je graag hoop geven. Ondanks alles wens ik jullie ook een hele fijne kerst toe en een heel vruchtbaar 2011.