hoi, ben nogal zorgelijk na een ma met 13 wk en een mk. eerste echo 9.2 wk was alles goed, mooie lengte en goed kloppend hartje. het bewoog heel licht met beentjes maar verder niet. vd week hebben we nog eens een echo en ben zo bang dat het hartje gestopt is met kloppen.. is het gek dat kindje weinig bewoog op eerste echo? en hoe groot is kans dat het mis is vd week op tweede echo? ik ben dan 11 wk. ik zou zooo ontzettend dankbaar en blij zijn als alles weer goed blijkt te zijn..
ik denk dat je je niet te veel zorgen moet maken, met 9 weken bewoog bij mij mijn zoontje helemaal niet !! hij sliep die kleintjes hebben nog zoveel slaap nodig, misschien was die gewoon lekker rustig aan het bewegen in zijn slaap,
Hoi Bunchy, Ik zou me ook geen zorgen maken hoor. Bij de 9 weken echo heb ik ook niet nog niet veel gezien. Het leek op een garnaaltje wat heel soms omhoog schoot en dat was het. Bij de 12 weken echo zag ik pas echt beweging en was hij/zij heel druk. Ik snap je angst natuurlijk wel...het blijft altijd spannend. Ik heb nu een paar echo's gehad en op 3 maart weer controle en een (pret)geslachtsbepaling. Ik vind het altijd weer eng! Succes meid, het komt vast goed.
Bij mijn echo, bij 9 weken, zag ik ook eigenlijk niks bewegen, behalve een kloppend hartje. En nu is het er nog steeds, met 12 weken nog hartje gehoord Geen zorgen maken, stel dat t fout is, dan zie je het dan wel. Voorlopig er gewoon vanuitgaan dat het goed zit, stress is ook niet goed... (en dat ik o zooooooo moeilijk...)
Hoi Hoi, Probeer je maar geen zorgen te maken... Mijn meisje bewoog ook helemaal niet op de echo... Ik maakte me toen ook even zorgen omdat mijn jongens echt aan het stuiteren waren op de echo Maar mijn zorgen waren toen ook voor niets!
heb gelezen dat foetussen met 9 weken nog niet bewust bewegen.... maar onwillekeurige bewegingen.... niets om je druk te maken dus.....!!
mij eerste echo met echt beweging duidelijk te zien was de pretecho met 17 weken... komt vast goed meid!
Hoi, Ik denk ook niet dat je je teveel zorgen moet maken. Mijn kleintje bewoog met 9 weken ook bijna niet. De volgende echo ( 11 weken) was het ook niet echt veel. Volgens de echoscopiste was dit heel normaal in deze periode van de zwangerschap, beebje slaapt dan veel. Nu ben ik 30 weken zwanger en de kleine beweegt de hele dag door, zou bijna willen dat het eens ging slapen Als je echt ongerust bent, kun je je vk of gyn altijd bellen hoor..Ik snap heel goed dat je je zogen maakt, ik heb zelf ook 3 mk gehad, dus ik weet wat je voelt, helaas... succes, Pluisje
Een kindje begint pas te bewegen rond de 9 weken, dus het kan ook gewoon iets langer duren Als het hartje klopt hoef je je geen zorgen te maken.
Hoi bunchy, denk dat je je idd geen zorgen hoeft te maken. Ook ik had t idee dat mijn kleintje zo stil erbij lag. T hartje klopte wel goed. Maar misschien mede door andere ervaringen op forums verwacht je dat jouw kleintje ook heel beweeglijk is. Ik had gelezen dat je m wakker kunt maken door te hoesten. Dat heb ik toen ook gedaan en hij bewoog toen met zn armpjes en beentjes Misschien een tip vd volgende keer. Maar maak je vooralsnog met goed kloppend hartje geen zorgen!
Bij mijn 12 weken echo bewoog mijn kindje ook niet, maar het hartje klopte wel normaal. Maar voor de zekerheid wilde ze een week later nog een echo maken om het kindje te zien bewegen. en bij die echo was ons mannetje wakker en zeer beweeglijk. De vrouw van de echo zei ook als het hartje gewoon netjes klopt is er eigelijk niks aan de hand, maar we moeten gewoon zien hoe het kindje beweegt.