slechter zien door hormonen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door toerist18, 16 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik heb vh autorijden tv kijken, en op m'n werk een bril.
    Nou had ik laatst sterk het gevoel dat ik met bril weer niet zo goed zag,
    ik dus even naar hans... zij hij, dat dat kwam door de hormonen!!!!

2. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ja, dat kan. Zelfs als je stopt met de pil kun je er last van hebben. Tijdens je zwangerschap krijg je meestal ook geen nieuwe bril/lezen omdat het nog een aantal keer achteruit kan gaan.

Ik heb momenteel ook problemen met het zien en ze denken dat het door het stoppen met de pil komt.

3. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Ik had het juist andersom! Moest met geloof ik 33 weken voor de jaarlijkse controle ( draag lenzen ) en toen bleek dat mijn ogen vooruit waren gegaan. Komt vaker voor bij een zwangerschap werd mij vertelt en omdat het vaak van tijdelijke aard is doen ze er ook niks mee.

4. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Nou, das lekker, voordat ik zwanger was heb ik mijn ogen laten testen en ik moet dus inderdaad aan de bril. Nu heb ik er vorige week 1 gekocht, welke ik volgende week op kan halen. Nu maar hopen dat ik niet nog slechter ga zien. wordt het na de zwangerschap wel weer normaal dan?

5. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ik heb ook het gevoel dat ik slechter ben gaan zien (draag lenzen). Moet volgende week vrijdag voor de jaarlijkse controle, dus dan zullen we het zien :)

6. Paula28

Paula28 Actief lid

10 nov 2005
    242
    1
    0
    Mama
    ik alles ook wat anders dan normaal en ben geen bril of lens dragend..
    komt idd door de hormonen zei de vk..

merk het ook als ik mijn ogen heb opgemaakt..voelt heel droog aan en zie dan wat wazig...

raar toch?? hihih

Liefs Paula

7. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Nou dat is lekker! Ik heb al min 6.5....
    Moet ineens denken stel je krijgt tien kinderen...ihihihihihihihi
    hahah lig in een deuk hierzo

8. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    @Molly: mij is verteld dat het niet meer bij trekt, helaas.

9. Selin

Selin Fanatiek lid

15 aug 2005
    1.396
    0
    0
    Maastricht
    Ik had eerst ook een bril voor mijn computerwerk de hele dag (+0,75) maar sinds ik zwanger ben heb ik die gelukkig niet meer nodig.....

10. charissa1979

charissa1979 Fanatiek lid

19 dec 2005
    1.827
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Overijssel
    Ik heb er ook last van, zie soms van verre zo wazig.
    Ik heb al -5.50 allebei, ben gisteren al naar de opticien geweest.
    Heb andere lenzen gekregen.
    Ik vind dit best angstig :rolleyes:

11. Jantien

Jantien Bekend lid

20 feb 2006
    906
    0
    0
    Dit hoeft helemaal niet hoor. :)
    Alle lichamelijk "afwijkingen" die voor een onregelmatige hormoonwisseling zorgen geven soms oogveranderingen.

Suikerziekte is hier ook een mooi voorbeeld van.
    Op het moment dat je hormoonwisselingen weer ongeveer 3 maanden staboel zijn dan kun je eigenlijk weer iets zeggen over de echte sterkte van je ogen.
    En in bijna alle gevallen komt dat neer op ongeveer dezelfde sterkte als van voor de wisselingen.

Bij een zwangerschap kan dit dus betekenen dat je pas na de borstvoeding een stabiel zicht kunt krijgen. :(

In dit geval is dit een hele lange periode, dan kun je met de opticien afspreken dat je in een lengere periode een aantal keer je ogen laat meten.
    Van die metingen neem je een schappelijk gemiddelde. Neem dan lekker de goedkope glasvariant, zodat je wel weer redelijk kunt zien, maar niet te veel geld kwijt bent. ;)

12. Paula28

Paula28 Actief lid

10 nov 2005
    242
    1
    0
    Mama
    heb dr ook last van als ik veel buiten gelopen heb ofzo..net of de lucht te fel is voor mijn ogen!

word nog wat in de zomer dan he haha

Liefs Paula

13. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Hoi Hoi

Waarschijnlijk heb ik er ook last van want ik ben vorrige maand geweest en toen waren mijn ogen van + naar - gegaan niet wetende dat ik nu zwanger zou zijn dus ja waarschijnlijk heb ik zometeen niks meer aan mijn bril.

Die vrouw die me hielp zei nog voor de grap u bent toch niet zwanger he haha.

14. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Ik heb zelf een bril om tv te kijken, maar ik hoef hem normaal alleen maar op als ik echt moe ben. Nu ik zwanger ben, zie ik alles heel wazig, dus ik heb hem nu de hele dag op mijn neus staan.

Ik herken dus wat jullie zeggen.

Groetjes Vera

Deel Deze Pagina