Baby groeispurt of roept ze het te snel?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Goudreinet, Dec 4, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Goudreinet

Goudreinet Actief lid

Sep 11, 2013
    254
    0
    0
    ergens in nederland
    Voor 2 weken terug de eerste groei echo gehad, alles zag er goed uit en de kleine zat precies op groei zei ze maar ik lag toch wel een week voor nu. en ze had 27 cm gemeten van schaambot tot bovenkant.

In de tussentijd nog even nuchter geweest om suiker te testen en was perfect!

Gisteren weer geweest voor controle, en bij het voelen van de buik vroeg ze opeens of ze mijn suiker wel had getest wand de baby liep kwa groei erg voorop, dus wij schrikken natuurlijk, vraag ik haar of alles wel goed ging, zegt ze ach die kleine doet het zeer goed hij zal deze week wel een flinke groeispurt hebben gemaakt, je suiker is goed en je ijzer en je bloeddruk is perfect dus je geeft je kindje alles wat hij nodig heeft en daar kan hij goed op groeien. en ze had nu 30 cm gemeten.

Baby zat ook zeer hoog volgens haar, en met het hoofdje naar boven toe. (waar ze de vorige keer ook zeker van was dat het in een stuit lag, maar tijdens de groei echo lag het toch echt naar beneden met het hoofdje.)

Volgens haar ondanks ik toch al echte steken heb in mijn vagina en mijn lies en een druk voel daar beneden, was het kindje nog steeds niet aan het indalen volgens haar.

Wij beginnen hier een beetje een slecht gevoel te krijgen bij deze verloskundige, en ook hoe ze werkt lijkt het alsof ze het nog niet zo lang doet,(of ze is gewoon wat klunzig wat ook kan natuurlijk en overal wel een antwoord op weet te vinden en soms vraagt ze weleens 3x hetzelfde en ze vergeet altijd dingen;))

(knijp hem nu al voor de bevalling, als ik haar erbij krijg:D:D)

Maar omdat ze het suiker erbij haalde wat gelukkig goed was, ben ik toch wel even best geschrokken zoals ze het zei.
    Kan zij door te voelen al zeggen dat de baby erg op groei voorloopt?
    En zou het i.d.d. al kunnen dat die kleine bezig is met indalen?

2. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

Sep 30, 2007
    5,584
    2
    38
    Vind het grappig dat ze zegt te groot terwijl een baby rond 31 weken op 38 cm gemiddeld normaal is dus jou baby is helemaal niet te groot, ze kan je buik opmeten en die kan groot zijn of lijken echter zegt dat weer niets over de grootte van de baby dus idd wel een rare vlos dus

3. Noa86

Noa86 Actief lid

May 22, 2013
    165
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hey meid,

Gister met 26.2 weken is bij mij 30 cm gemeten. Dus lig 4 weken voor..
    Nu krijg ik volgende week een groeiecho en suikertest. Maar mijn verloskundige zei dat het ook bijv. kan zijn dat ik veel vruchtwater heb. Maar dat kunnen ze alleen met zekerheid zien met een echo.
    Ze zei ook mocht het kindje 4 weken voor liggen en ik geen suiker heb, dat ik me ook dan geen zorgen hoef te maken. Wel word de groei dan extra in de gaten gehouden en word ik waarschijnlijk eerder ingeleid.
    Beter voor op de groei dan een achterstand denk ik maar.
    Je vraag over indalen zou ik niet weten, lijkt mij nog een beetje vroeg?

4. Noa86

Noa86 Actief lid

May 22, 2013
    165
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik neem aan dat TS niet de lengte van het kindje bedoeld maar de lengte van de baarmoeder, vanaf het schaambeen gemeten tot aan de bovenkant ;)

5. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

Sep 30, 2007
    5,584
    2
    38
    Oo verkeerd geïnterpreteerd ik dacht dat de vlos de baby 30 cm had gemeten vandaar maar ook aan de buik kun je voelen hoe groot de baby is wat ik dan niet snap, is als vkos dit vind, waarom je geen groeiecho krijgt

6. ER14

ER14 Fanatiek lid

Apr 17, 2013
    3,127
    2
    0
    Hoi,

Hier loopt de kleine 2 weken voor qua groei. De vk vond bij de controle mijn baarmoeder al groot en bij de 20 weken echo bleek de baby idd 2 weken voor te lopen. Ik heb de volgende dag een suikertest gehad en daar kwam niets uit.
    Volgende week donderdag hebben we een echo om een probleem met de dunne darm uit te sluiten. Mocht dat inderdaad niet aan de orde zijn, dan gaan we door naar het VU.

Bij de controle deze week stelde de vk echter vast dat mijn baarmoeder op hetzelfde punt zit als 4 weken geleden en ook dat geeft dan weer aanleiding voor extra onderzoek. Ik hou het op een groeispurt. Ik voel de baby goed en voel me verder prima. Pas als iemand zegt dat ik me zorgen moet maken, schiet ik in de stress ;)

7. hanneke7

hanneke7 Lid

Jul 9, 2012
    79
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ze kunnen echt weinig zeggen over de grootte van je baby door aan je buik te voelen. Zelfs een echo kan er makkelijk naast zitten. En een baby groeit niet steeds even hard. Bij mijn vorige zwangerschap groeide het buikje eerder en volgden het hoofdje en de beentjes wat later. Het kan allemaal. Ze hebben zijn lengte en gewicht de dag voor de bevalling ook nog compleet verkeerd ingeschat. Ze dachten 4kg, bleek 3,4kg te zijn.

Wat belangrijker is: als je geen vertrouwen in je vk hebt lijkt het me wel een idee om misschien toch een andere te zoeken. Anders kun je niet 'ontspannen' je bevalling in gaan.

8. Goudreinet

Goudreinet Actief lid

Sep 11, 2013
    254
    0
    0
    ergens in nederland
    I.d.d. lengte van de baarmoeder was 30 cm en voor 2 weken terug 27 cm.
    Hoe lang het kindje de vorige keer was heeft ze niet over gehad, maar wel dat de hoeveelheid vruchtwater goed was.
    En over 2 weken krijg ik nu mijn 2e groeiecho dus zal proberen om me niet druk erover te maken en het dan te bekijken;)

Werd er gewoon een beetje onzeker van omdat ze het ene zegt en vervolgens wat anders. en ons wel liet schrikken..
    Waarop mijn vriend buiten ook nog eens zei tegen mij: ach meid ik heb het met je te doen, jij moet het straks er ook nog uit persen;);)

Net zoals mijn bloeddruk perfect is 120/68, en ik aan kaarte van sterretjes voor mijn ogen heel af en toe, waarop ze zegt dat mijn bloeddruk te laag was en het daardoor komt, waarop ik al zei ja maar je zei net dat die perfect was, en vervolgens krijg ik te horen dat het niets was om me zorgen over te maken en dat mijn bloeddruk wel goed genoeg was om aan de helpp syndroom te denken;)

Ja we voelen ons bij deze VK wel wat minder op ons gemak, maar er lopen er wel meer bij die praktijk, en om nu nog een andere te zoeken is wel heel erg kort dag, wand deze kennen we ook nog niet zo heel lang omdat ik tot week 22 onder controle bij het ziekenhuis liep.

Share This Page