Beste iedereen, Al sinds ik voor het eerst echo's heb gezien, van vriendinnen of gewoon online, vind ik een echo ontzettend intiem. Nu ik zelf zwanger ben vind ik het nog intiemer, het is een kijkje ín mijn buik, naar alles wat daar gebeurt met in het midden een nog héél klein, fragiel kindje. Natuurlijk wil mijn partner soms de echo's laten zien aan familie. Maar liever houd ik die voor mezelf, want ik vind het bijna ongemakkelijk de echo te laten zien (het voelt alsof ik mijn ingewanden laat zien). Ik heb het idee dat ik me aanstel, omdat ik eigenlijk niemand hierover hoor en er online ook niets over kan vinden! Is er iemand die dit ook heeft? Groetjes!
Zelf voel ik dat helemaal niet zo, ik had daar geen moeite mee, ik zag het meer als foto van m'n kindje. Ik heb dat eigenlijk ook niet eerder gehoord, maar het kan natuurlijk zeker zo zijn dat men dit gewoon niet zegt. En er zullen genoeg mensen zijn die geen echofoto's laten zien, alleen sta je er dan nooit bij stil dat dit de reden kan zijn, wat natuurlijk dan wel zo kan zijn.
De gemiddelde leek snapt geen bal van een echo tenzij je alles aanwijst, zeker niet van de eerste weken. Tenzij je een echoscopist in de kring hebt zitten, die hebben voorkennis.
Dankjewel voor je reactie! Ik begrijp ook heel goed dat mensen het laten zien, hoor. Stiekem hoop ik toch dat er tenminste íemand is die dit gevoel ook heeft
Ik vond een echo wel een intiem/bijzonder moment. Maar 0 moeite om te delen met de mensen. Het is toch een soort foto van je kindje. Daar was ik kei trots op.
Hier moest mijn gevoel voor beide kinderen groeien, maar elke foto werd ik meer trots en keek ik er steeds vaker en langer naar. Ik deelde de foto's enkel met mijn ouders (naast mijn man natuurlijk), die waren minstens even trots en vriendinnen die met me mee leefden. Mijn ouders moest ik ook steeds uitleggen waar ze precies naar keken . Dat je de foto's niet wil delen met een voorbijganger op straat, dat snap ik, maar dat je partner de foto's graag wil laten zien aan zijn familie, dat snap ik volledig.