Hoihoi, Ik wist niet goed hoe ik de titel moest omschrijven maar wellicht zegt het genoeg. Ik heb voor mijn 1e kindje een miskraam gehad en daardoor bij de zwangerschap van m'n dochter een vroege echo gehad... Nu vroeg ik me af, heb je hier bij een volgende zwangerschap nog steeds recht op of vervalt dit?
Mijn 1e 2 zwangerschappen waren buitenbaarmoederlijk. Mijn 3e zwangerschap verliep prima, onder controle van een gyno. Ik moest echt om de 3 weken terugkomen tot aan mn bevalling. Nu ben ik weer zwanger, ik mocht direct komen, omdat mijn 1e 2 zwangerschappen niet goed gingen. Dus ik denk dat je weer een vroege echo mag krijgen zodat ze je meer zekerheid kunnen bieden.
Zeker weet ik het niet maar ik denk wel dat dit vervalt omdat er een goede zwangerschap tussen heeft gezeten en er dus geen sprake is van een medisch probleem/risico of herhaalde miskramen.
Hier ook bij elke zwangerschap een vroege echo na een eerste zwangerschap die een bbz bleek. Is misschien iets anders dan een 'gewone miskraam'. Zou t gewoon vragen......
Heb het hier ook op t forum gevraagd een de vk en die zeiden dat t per praktijk verschilt, maar zij deed t wel altijd als service omdat ze toch merkte dat als je eenmaal een slechte ervaring had gehad dat die angst heel groot blijft... Maar ze zei idd gewoon even vragen... Omdat het niet vergoed word doen ze t niet overal. Ti's op dit moment nog niet van belang, maar vroeg het me wel ineens af hihi. Oktober van we ervoor!!
Ik heb voor deze zwangerschap een MA gehad met 10 weken ongeveer. Ik heb er bewust voor gekozen wat langer te wachten met de eerste echo omdat we bij de MA ook met zeven weken een vruchtje met kloppend hartje gezien hadden. Ik wilde dus liever wachten tot er een standaard echo werd aangeboden rond de negen weken zodat we maar een keer in de stress hoefden te zitten of het goed zat. Gelukkig had ik als 'mazzel' dat ik twee keer eerder zwanger ben geweest en heel erg misselijk en dit nu weer was. Bij de MA bijna niet.