Vraag inzake keizersnede en nog een kindjes(s) thuis

Discussie in 'De bevalling' gestart door kinderwens88, 30 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kinderwens88

kinderwens88 Fanatiek lid

6 aug 2011
    1.213
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet niet of ik het hier neer moet zetten, maar ik zit met het volgende:

Ik ga zeker weten een keizersnede krijgen dus ik zal na de geboorte van ons kindje een paar dagen in het ziekenhuis moeten blijven. Wij hebben een dochtertje van ruim 2 die dan even bij opa en oma gaat logeren. Maar waar wij nu bang voor zijn is dat als onze dochter dan samen met opa en oma in het ziekenhuis bij haar broertje/zusje komt kijken dat ze dan daarna niet meer met hun mee naar huis wil.

Hoe hebben jullie dat gedaan? Ging jullie kindje na het bezoek weer met opa en oma mee of ging jullie kindje met papa mee naar huis?

2. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik heb bij alle kinderen een keizersnede gehad. Bij de tweede en de derde zijn de kinderen gewoon bij papa thuis gebleven en kwam mijn schoonmoeder hem overdag helpen. Dus de kinderen gingen gewoon met hem mee naar huis.

3. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Ik heb 3 keer een ks gehad en de kindjes gingen met papa naar huis.

4. kinderwens88

6 aug 2011
    1.213
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar hadden jullie dan oppas thuis tijdens de keizersnede of hadden jullie je kindje(s) eerst naar de oppas gebracht? Bij een geplande keizersnede bedoel ik dan. Als het spoed is gaat het natuurlijk weer anders.

En haalde papa dan eerst jullie andere kind(jes) op of kwamen opa en oma met jullie kind naar het ziekenhuis?

5. tico

tico Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.311
    0
    0
    ik ben vorige week middels een keizersnee bevallen van onze 2e dochter, maar wij hebben onze eerste dochter lekker bij papa laten slapen zodat het voor haar niet zo anders was. Ze is wel met opa en oma naar het ziekenhuis gekomen, en ook weer even meegegaan maar we merkte wel dat ze dit vreemd vond dus was erg blij dat mijn man haar lekker kon ophalen en ze lekker is haar eigen bedje kon slapen.

6. kinderwens88

6 aug 2011
    1.213
    0
    0
    NULL
    NULL
    Daar zat ik zelf ook al aan te denken. Er verandert al zo veel voor je kindje dat het misschien wel zo fijn is als hij/zij iig gewoon thuis kan slapen.

7. kinderwens88

6 aug 2011
    1.213
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe deden jullie het dan op de dagen dat jullie nog in het ziekenhuis lagen? Hadden jullie dan thuis oppas zodat papa ook eens alleen naar het ziekenhuis kon? Of waren jullie veel alleen met je pasgeboren kindje?

8. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Mijn schoonmoeder is hier een paar dagen in huis geweest om mijn man en dochtertje te helpen. Op verzoek van mijn man is ze ook bljven slapen, maar dat oer natuurlijk niet. Overdag kon mijn dochter dan gewoon thuis zijn en mijn msn kon dan naar het ziekenhuis komen. Vask kam hij 2x per dag en nam hij 1x mijn dochtertje mee, die dan weer met opa en oma mee naar huis ging?
    Overigens ben ik op woensdag bevallen en mocht eigenlijk op vrijdagochtend naar huis. Het is dat de kleine teveel was afgevallen en geel zag, toen moesten e nog een nachtje extra blijven.

9. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Wij hebben de kindjes toen inderdaad naar de oppas gebracht, maar papa heeft ze na een paar uur al opgehaald om kennis te maken met de nieuwe aanwinst. Papa haalde ze zelf op en kwam met ze naar het ziekenhuis. Ik wil nooit te veel drukte de eerste dag.

10. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Mijn man bleef bij mij logeren in het ziekenhuis. Oma kwam met zoonlief elke dag 2x op en neer. Papa ging dan de eerste keer (rond 12 uur) mee naar huis en keerde dan na ons slaapje weer terug met oma en zoonlief. Zoonlief heeft een eigen slaapkamer bij oma, daar sliep hij dan 4 nachten (1 nacht ivm spoedks). Bij thuiskomst van mij en zijn zusje was hij ook gewoon thuis.
    Totaal geen moeite met hem gehad qua niet mee naar huis willen e.d.

11. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Mijn schoonmoeder heeft twee dagen thuis geholpen, zodat mijn man ook bijvoorbeeld dingen kon regelen zoals aangifte van de geboorte. Maar hij kwam zo'n twee keer per dag naar het ziekenhuis waarvan een keer per dag met de kinderen. Maar ik ben elke keer al na twee dagen naar huis gegaan dus nooit lang in het ziekenhuis gelegen.

12. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    mijn man had geregeld dat hij meteen na de bevalling zijn vakantie van 3 weken had (ze zijn beiden in de zomervakantie geboren).

Onze zoon hebben we een dag van te voren naar opa en oma gebracht (wel makkelijk als je keizersnee gepland is ;))
    Toen onze dochter er was zijn ze naar het ziekenhuis gekomen en heeft mijn man onze zoon van beneden opgehaalt en is hij als eerste bij zijn zusje komen kijken.
    Pas daarna mochten opa en oma van ons naar boven komen.

De nacht daarop heeft hij ook nog bij opa en oma geslapen (kon papa even bijtanken) en daarna is hij gewoon bij papa thuis geweest.

13. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Mijn zoontje is samen met opa en oma naar zijn zusje komen kijken en had geen problemen om weer met hen mee naar huis te gaan..

Toen mijn dochtertje, na 2 weken, werd opgenomen was het wat dramatischer.. Ik sliep bij mijn dochtertje in het ziekenhuis en de eerste 2 keer dat hij langskwam met mijn man ging het prima maar daarna iedere keer drama! Hij wilde (logisch) bij mij blijven en ik moest weer mee naar huis enz enz. Toen is hij niet meer mee naar het ziekenhuis geweest.. Hij moest iedere keer zo hard huilen (en ik ook als hij weer weg was) dat we dat maar niet meer gedaan hebben.. Uiteindelijk ging ik smiddags naar mijn schoonouders toe waar hij was en dan weer terug naar het ziekenhuis.. Man man wat was ik blij toen we 3 weken later weer naar huis mochten..

14. kinderwens88

6 aug 2011
    1.213
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier zat ik ook al aan te denken. Heb denk ik ook het liefst dat we eerst even samen als gezin zijn voordat de opa's en oma's er bij komen. Maar we zien wel hoe het loopt.

Deel Deze Pagina