dat moet je even in je polis kijken meestal met 2 sterren in het al veel minder waar ben je verzekerd?
je kan het doen maar dan zul je er een jaar aanvast zitten en het meest dure pakket is minimaal40 euro duurder keer 12 is minimaal 480 tewijl je denk ik nog goed koper uit bent als je thuis bevald.dan is dat het niet waard
Ik ben bij Menzis verzekerd en er staat een eigen bijdrage...ja oke maar hoeveel dat vermelde ze er niet bij, zal anders maar eens bellen.
ik ben ook bij menzis ik zal even kijken voor je als je basis met extraverzorgd1 betaal je nog die 350 euro extraverzorgd2 krijg je max 160 euro tegemoedkoming extraverzorgd 3 max 300 terug extraverzorgd 4 max 300 terug met extra verzorgd 1 heb je eigenlijk niets extra alleen een kraam pakket verder niets
Ik krijg bij Zilveren Kruis 180 euro vergoed bij een poliklinische bevalling zonder indicatie. En ik heb alleen het basispakket. Dus er zou dan zo´n 288 euro overblijven die ik zelf moet betalen. Blusvrouw: aanvullende verzekeringen zijn niet allemaal (bij elke verzekering) 40 euro meer per maand hoor. Bij mijn verzekering is het bijv. al vanaf 10 euro meer per maand. MamaKitty, het loont om rond te kijken voor 2009! Overigens zijn veel dingen wettelijk geregeld, zoals de eigen bijdrage kraamzorg. Let op, dit is per UUR en niet per DAG!
Dat ligt er helemaal aan of dat pakket een medische selectie kent of niet. Als je medische vragen moet invullen dan kan het zijn dat ze daar op selecteren. Als je dat niet hoeft, dan kunnen ze ook niet zeggen dat ze bepaalde vergoedingen niet geven. Je zou natuurlijk ook even kunnen kijken wat het goedkoopste pakket is waar al die zwangerschaps en bevallingsdingen in zitten. Uiteraard gaat de dekking van dat pakket dan wel pas in op 1 januari.
ja echt wel.je moet eigenlijk extra verzorgt 3 hebben je dat betaal je je scheel en heb je meer aan kosten voor je premie dan dat je die andere kosten drukt
@ramona0309: ja bloedprikken heb ik wel moeten betalen. Maar de rest is toch echt vergoed. Heb het Gezin & Zeker pakket van VGZ en daar zit het allemaal wel in. Ook de eigen bijdrage.
We moeten trouwens nog maar afwachten of we uberhaupt kraamzorg krijgen... Vriendin van mij moet over 2 weken bevallen en heeft nu bericht gehad dat ze maar 20 uur kraamzorg krijgt en dat ze thuiszorg zou krijgen voor de overige uren en dat dat vergoedt zou worden.... Maarja ze heeft contact opgenomen met de thuiszorg... en die hebben dus ook mooi geen plaats! En andere zijn weer niet bij die verzekering aangesloten en dat wordt dan niet vergoed.... Tja zo kunnen ze vanalles beloven...!
Ramona> juli, augustus en september zijn de druktste maanden ivm vakantie enzo voor de kraamzorg. Ze zeggen dat je gegarandeerd 3 uur per dag a 8 dagen krijgt en als de bezetting het toelaat je de 6 uur per dag a 8 dagen krijgt. Ik ben eind sept uitgerekend en mijn kraamzorg heeft gezegt dat als ik echt eind sept beval ze me die 49 uur wel kunnen garanderen maar als ik begin sept zou bevallen dat ze het dan niet zeker weten. Ik zie dat jij over 21 weken uitgerekend bent (is dat rond begin jan?) dan is het geen vakantieperiode dus is de kan groot dat je kraamzorg a 49 uur zo goed als gegarandeerd krijgt. ow ja ik ben bij DSW verzekerd en krijg alles vergoedt behalve het bloedprikken (en in m'n kraampakket zat geen navelklem maar bij een vriendin van me weer wel dus dat zou wel een foutje zijn geweest)
Als je niet thuis wil gaan bevallen hoef je niet eens zo'n pakket aan te schaffen. Kijk dan gewoon op het lijstje van je kraamzorg wat je allemaal nodig hebt en dat kan je dan bij bijv de etos/kruidvat etc kopen.
bij prenatal is dat kraampaket 27 euro. en er zitten een aantal dingen in die je nodig hebt voor als je niet thuis ik heb ook geen kraampaket gekregen en ben toen gaan uitzoeken wat ik allemaal nodig heb. en los kost het duurder als zo'n paket. Over de verzekering daar heb ik laast een topic over gehopend. om de mensen er op te wijzen om het goed na te kijken hoe je verzekerd bent. want als je in het ziekenhuis wilt bevalen kost dit plus minus 350 euro. en de eigen bijdragen kost plus minus 180 euro dit bij me kaar is een hoop geld. en als je je verzekerig verhoogt. (wat jamer genoeg wel alleen in het begin van het jaar kan) dan ben je minder geld kwijt voor een heel jaar. maar het ligt er dus maar net aan wat je wel en niet vergoed krijgt.
uhh begin januari wordt dus wel gezien als vakantieperiode... ben 3 januari uitgerekend.... dat valt dus in de kerstvakantie...
kon het nergens terug vinden dat bloedprikken voor eigen rekening is, werd me ook niet verteld en heb ook nog geen rekening gehad, en die heb ik normaal binnen een maand. toch raar.
ik ben verzekerd bij cz, heb inderdaad ook de rekeningen voor het bloedprikken gekregen (wel een maand of 2 later pas) en zit nu te wachten op de rekening van de nekplooimeting. Ik heb geloof ik een eigen bijdrage van 3,50 per uur voor de kraamzorg.
Bloedprikken is niet voor eigen rekening, het komt ten last van het Eigen Risico. Als je Eigen Risico al op een andere manier gevuld is (door medicijnen of wat dan ook) dan hoef je het dus niet zelf te betalen. Eigen Risico is 150 euro, tenzij je zelf extra Eigen Risico hebt genomen.
nou kraampakket van groene kruis zit toch heel veel in wat ik wel kan gebruiken ook al beval ik niet thuis! zoals die gigantische schoenlappen die je nodig hebt na de bevalling (vanwege het vloeien) en n luiertas (lelijk maar zit er dus wel in) en nog van alles en nog wat waar ik dus wel wat mee kan!