bij jullie kraamzorg dan misschien die van ons heeft alleen juli/aug (deel sept) als vakantieperiode. misschien dat jij net geluk hebt, dat net iedereen weer terug is.... ik hop het voor je **duimduim**
ik moet eind januarie bevallen en ik heb nu al een brief gehad dat ik maar 24 uur kraamzorg krijg een kraampakket koop ik zelf ook al beval ik in het ziekenhuis. maar wat ik me nu afvraag hoe doen mensen met een laag inkomen dat dan met de kraamzorg nemen die het dan niet want 3.50 per uur keer gemiddeld 40 uur is toch ook nog even 140 euro ik kan me voorstellen dat niet iedreeen dat makelijk hebt
Blusvrouw> nou ja zeg... eind Jan? wat stom!mensen die het vaak echt niet kunnen betalen nemen een bekende om te kramen. als ze dan echt een vraag hebben bellen ze meestal de VK
o oke dan ik vroeg me dat gewoon eens af. maar inderdaad het is belagelijk en daarbij het is "pas" in januarie en nu weten ze dat al!
misschien wel beter hoor... Die vriendin van mij hoorde het nu pas..dus thuiszorg zat ook al vol.... misschien kun jij wel al verder snuffelen voor andere hulp eventueel.... Ik heb dus wel bevestiging gekregen van de kraamzorg, maar ben ook bang dat ik dalijk 2 weken van te voren hoor dat ze geen ruimte (meer) hebben...
Pfff...kan niet slapen! best misselijk (hoort erbij!) Ik ben verzekerd bij FBTO, en bij mij ziet het er als volgt uit: - Bevalling en kraamzorg 100% (exclusief de eigen bijdrage van 14,50 per opnamedag. Deze eigen bijdrage wordt vermeerderd met het bedrag waarmee het tarief van het ziekenhuis of kraamcentrum 104,50 per dag te boven gaat ) - Kraamzorg (thuis) 100% (exclusief de eigen bijdrage van 3,70 per uur zorg) - Kraampakket gratis medisch kraampakket (voor bij FBTO verzekerde moeder - Eigen bijdrage kraamzorg 100% maximaal 200, - per bevalling... Het is allemaal best duur! betaal me elke maand scheel aan kosten voor de verzekering, 120 euries......
pff ben ik blij dat ik begin dit jaar volledig ben verzekerd ! heb het bewust gedaan voor de zwangerschap.. weet gewoon hoe duur de kosten kunnen oplopen.. betaal dan wel 37 euro (menzis) meer in de maand maar hoef helemaal niks te betalen.. geen bloedprikken enzo.. kraampakket de luxe heb ik voor 2 dagen geleden gratis gekregen..extra recht op kraamhulp..ben blij dat ik dat gedaan heb..!
ik heb mijn pakket speciaalo omgezet naar een hogere aanvullende toen ik wist dat ik graag kids wilde. Ik heb de duurste van de jongerenpolis van de Agis. Krijg gewoon kraampakket en de eigen bijdrage van bevallen in het z'huis en kramzorg wordt ook vergoed. Krijg korting via het werk enh via CJP, scheelt 13 euro of zo op je aanvullende verzekering!