Ik zou er niet van uit gaan dat dit een diervriendelijk product is. Maar ja... Weet je. Je kan er nu toch niks meer aan doen. Ik zou het blijven gebruiken nu anders is het helemaal zonde!
Nee geen echt bont voor mij. De nep bontkraagjes gaan er bij mij af omdat het kriebelt. Bont is ook heel duur als je goede kwaliteit wilt hebben. Laatst bij een dure winkel geweest met echt een hele mooie bontjas. Kleine haartjes en veel mooie kleuren, jas voor de catwalk. 1400 euries. Beetje boven mijn budget Ik heb wel leren schoenen omdat ze langer meegaan, idem als leren jassen.
In Nederland moeten nertsen vergast worden en daar worden ze ook op gecontroleerd. Vrienden van ons hebben een nertsenfokkerij en zij pleiten juist ervoor dat de fokkerijen in Nederland open blijven, omdat de dieren hier beter behandeld worden dan in China. Ik snap het punt, maar ik vind het ook hier in Nederland echt afschuwelijk en ik ben voor het verbod. Over een paar jaar moeten zij sluiten.
Ik heb ook leren jassen omdat ik plastic gewoon heel lelijk vind. Maar nav dit topic ben ik aan het googelen geslagen en ik schrik overal best wel van! Nu gaan leren jassen gelukkig jaren mee en heb ik er 1 in de kast hangen die ik al heb sinds mijn 14e (20 jaar oud) dus wat dat betreft misschien beter dan 15 plastic jasjes anders in de tussentijd. Maar eigenlijk vind ik het best heftig allemaal.
Die heb ik er in de winkel meteen afgehaald en draag ik niet! Net als de bontkragen van de jassen van man, zoon en dochter.
Zo dom, maar ik heb nooit aan de zijderups gedacht. Ik dacht dat ik redelijk goed bezig was, maar heb echt heel veel zijde in mijn kast .
Kijk eens naar de kleding van Stella McCartney. Misschien is dat voor je als je portemonnee het toe laat.
Heb even zitten kijken, jammer dat de meeste barefoot schoenen dan wel weer van leer zijn... Heb twee paar gevonden die dat niet zijn die ik wel leuk vind. Heb jij misschien ervaring met de vivobarefoot site? Bij die winkel in Arnhem vind ik de modellen namelijk niet op de site... En van die site komen ze uit Engeland, wat passen natuurlijk weer lastig maakt...
Maar leer looien doen we al duizenden jaren. En 1000 jaar geleden hadden we al die chemicaliën niet. Dus daar moet ook een natuurlijke manier voor zijn. Zijn er geen merken die leer verkopen wat op een duurzame manier gemaakt wordt?
Moeten ze stoppen ivm regelgeving? Als dat zo is dan zal misschien ooit in de toekomst dit allemaal niet meer verkocht worden (hoogstens in het illigale cirquit) en dan zal dat een hoop dierenleed gaan schelen.
Ja, ik heb wel eens bij vivobarefoot besteld. Als je nog even wacht komt waarschijnlijk ook het vegan deel van de wintercollectie online, want daar zijn ze vaak later mee. Je kunt ook barefoot&more opzoeken op Facebook, die geven heel veel advies. Ze hebben als het goed is wel de schoenen op hun site staan, maar dat is nog vrij nieuw dus niet heel overzichtelijk. Over de Vivo barefoot website ben ik tevreden, maar vind passen wel fijn omdat de maten anders vallen naar mijn idee. Wisselt ook per model.
In Nederland is het verboden. Bestaande fokkerijen hebben nog wat tijd om iets anders te gaan doen. Rest van Europa weet ik niet precies.
Ja, je hebt wel ecologisch gelooid leer. Toen ik nog geen veganist was heb ik me suf gezocht naar ecologisch gelooid leer wat ook van biologisch gehouden koeien kwam en dus slachtafval was, maar dat heb ik niet kunnen vinden. Leer komt meestal van koeien uit India die niet voor vlees gehouden worden maar speciaal voor de huid. Je kunt wel googlen op ecologisch leer en kijken wat er nu verkrijgbaar is, dat weet ik niet. Omdat ik de herkomst niet kon vinden kocht ik het niet, omdat de veehouderij alsnog heel vervuilend is dus als dan alleen de manier van looien ecologisch is was dat voor mij niet voldoende. Het is wel minder slecht natuurlijk. Bij het leer in normale schoenenwinkels kun je ervan uitgaan dat het niet ecologisch is, tenzij het erbij staat.
Voor mij gaat het voornamelijk om schoenen. Schoenen van nep-leer vind ik zo snel lelijk worden dat ik die niet meer koop. 1 keertje een kras of een schaaf en dat bovenlaagje laat los en kun je het weg gooien. Tassen gaat nog wel. Ik heb geloof ik maar 1 leren tas. De rest is nep-leer of stof. Ow en edit, leren jassen heb ik helemaal niet. Voor dons ben ik allergisch. Dus dat heb ik helemaal niet in huis. Wol vind ik stinken dus dat heb ik ook niet.