Dom? Nee hoor! Wij groeien er jammer genoeg mee op. Van baby af aan is het allemaal normaal voor ons waardoor wij er gewoon niet over nadenken. We worden gebrainwached van kinds af aan en al die praktijken worden zo ver mogelijk uit ons zicht gedaan om het verborgen te houden. Pas de laatste jaren beginnen steeds meer mensen zich ermee bezig te houden en worden er meer en meer mensen wakker inclusief ikzelf. Hier heeft m'n zoontje van 5 mij wakker geschud. Dus hij wordt niet meer gebrainwached Ik vind het echt schokkerend in hoeveel producten dierlijke stoffen zitten waar wij gewoon nooit over hebben nagedacht. Als iedereen een beetje meer op let. Al is het maar een beetje. Kunnen we heel veel dierenleed mee voorkomen. Stilaan gaan we de goede kant op.
Lees net dat H&M vegan kleding heeft (niet alles) en esprit vegan schoenen. Dat zijn toch wat bekendere namen voor mij.
Ja klopt wel goed opletten hoor, want lang niet alles is vegan daar. Als je geïnteresseerd bent in wat er achter de schermen gebeurt in de mode-industrie kan ik je wel een documentaire aanraden. The true cost, staat op Netflix. Wel deprimerend, maar gelukkig gaat het niet bij alle merken zo en zijn er mensen die er iets aan doen.
Sluit me hier bij aan. Ik moet helaas wel iets meer dierlijke producten eten, maar ben zeker ook flexitarier
dan ga ik die straks eens bekijken. Na mijn google onderzoekje van vanavond ben ik eigenlijk al behoorlijk geschrokken en als ik alleen al denk aan wat er in mijn kast hangt is dat een halve gemartelde dierentuin ben ik bang. En ik zal niet zeggen dat ik vanaf nu alleen nog vegan kleding zal dragen maar denk dat ik de eerst volgende keer als ik ga shoppen dit wel wat bewuster zal doen.
Je bent nu al supergoed bezig! En ik ben nog steeds niet thuis (moet 2 uur reizen ), maar ga morgen eens op onderzoek voor je en wie weet vind ik nog iets voor mezelf. Kan ik er ook eens modieus uit zien
Gewoon nieuwsgierigheid hoor, maar wat heb je van zijde dan? Voor mij is zijde iets wat mijn oma droeg. En ik vind het ook de hel om dat te wassen en strijken. Dus ik heb geloof ik 1 zijden sjaaltje gehad, en dat was meteen het laatste dat ik ooit aan zijde aangeschaft heb.
Hij wou nooit vlees proeven. Als baby/peuter natuurlijk onbewust. Daar ben ik me ook bewust van Maar hij zei de laatste tijd steeds vaker 'ik wil geen dieren eten, ook niet proeven' Het woordje vlees vervangen door dieren deed hij uit zichzelf en dat begon meer tot mij door te dringen. Naderhand door een paar docu's op netflix en diabetes van m'n vriend ben ik verder omgeslagen. Ik laat nog niet alles vallen. Ben nu gewoon vegetarisch en let meer op dierlijke producten dus ook bij shampoo, kleding enz maar ben er nog lang niet. Ook met iemand gepraat op het werk die veganist is en hij zei dat heel veel kinderen zoals m'n zoontje denken. Dat kinderen puur zijn en de waarheid vaak beter zien dan volwassenen.
Geloven jullie dat al dit soort dieronvriendelijke kleding uiteindelijk zal verdwijnen (over tig aantal jaren) omdat mensen steeds bewuster worden en/of dat de regels hierover steeds strenger zullen worden?
Ik ga het even in de gaten houden. Zag op die site ook maar een paar winterschoenen die ik geschikt vond, dus niet heel veel... Arnhem is ook ruim een uur reizen, maar dat is nog een optie en ook (eventueel retour) verzenden is dan makkelijker/goedkoper.
Mijn jongste dochter heeft er juist totaal geen moeite mee om vlees te eten. De oudste wisselt nogal eens. Zelf ben ik vegetariër.
Ik heb meerdere zijden sjaaltjes en blousejes. En volgens mij valt satijn ook onder zijde toch? Dan heb ik ook een aantal jurkjes en nachtjaponnen en badjessen ervan.
Je hebt ook op Facebook de groep barefootschoenen verkoophoek. Daar worden tweedehands barefootschoenen aangeboden voor kinderen en volwassenen, maar soms ook nieuwe die iemand dan heeft besteld in de verkeerde maat bijvoorbeeld. Kun je ook tips vragen.
Satijn is een weeftechniek. De garens worden dan dicht op elkaar geweven waardoor de stof zacht en glanzend wordt. Dit kan met zijde, maar ook met andere materialen zoals katoen.
Verdwijnen denk ik niet. Wel minderen.je ziet het ook in de industrie vind ik. Er zijn veel meer vegan producten dan 5 jaar geleden,dan 1 jaar geleden zelfs. Denk ik hé.
Mijn dochter van 2 is het tegen over gestelde. We waren vorige week op de kinderboerderij toen zei ik kijk ... allemaal kippies. Toen zei zij, mmmmm lekker ikke kippie eten mama en ze rende er meteen achter aan.
Ja ik denk dat het zeker zal verdwijnen, maar denk dat dat nog wel lang gaat duren voor het volledig verdwenen is. Als je naar dit plaatje kijkt denk ik dat we de innovators fase voorbij zijn, veganisme wordt steeds normaler. En op niet al te lange termijn denk ik dat we gedwongen gaan worden om duurzamer te leven vanwege klimaatverandering. Bekijk bijlage 594643