Zijn er serieus mensen met een normale baan die die dingen van Stella McCartney (kunnen) kopen??!!! Ik krijg serieus een rolberoerte van die prijzen?
Maar ja joh! Gewoon stoppen met de afbetaling van je huis en geen eten meer kopen. Dan is dat een makkie.
Absoluut geen bont, af en toe wol. Leren schoenen en tassen. We eten ongeveer 3 keer per week vlees. Ik vind het afschuwelijk hoe er met dieren omgegaan wordt en de discussie ook heel hypocriet.
Ik heb wel dingen van bont.. Er zat een bontkraag aan mijn jas en die van mijn dochter. Ik haal ze er wel af, want vind bontkragen ordinair. Maar heb de jassen dus wel gekocht met bont er aan. Ook heb ik een bontjas geërfd van mijn oma. Vind hem super mooi, maar draag hem nauwelijks. Zelf zou ik dat dan weer niet zo snel kopen. En ik heb meerdere uggs, die zijn geloof ik ook niet zo diervriendelijk.
Ik vind het ook niet kunnen. Ik heb een winterjas met aan de capuchon een nep bontkraag. Het is net echt. Heb zelfs in het label gekeken of het echt wel nep was. Dus nep hoeft niet per se niet mooi te zijn.
Een échte bontjas vind ik wel mooi, ik zou het alleen nooit dragen omdat het tegen mijn principes in gaat. Ik hoop ooit nog een goed uitziende fake fur jas tegen te komen Wat mij wel eens opviel is dat er bij sommige bontjassen, of bontkragen, een "dierlijk" luchtje aan hangt. Naar luchtje..
Vind bont alleen toegestaan als niet anders kan en je het echt nodig hebt zoals eskimos. Zij gebruiken het gehele dier en slachten niet voor de fun. Dus jagen op voedsel en gebruiken vacht voor kleding. Ivm externe kou kan het bijna niet anders. Zelfs van resten worden schoeisel, zolen en wanten gemaakt In Nederland is het niet extreem koud en kunnen jassen en dikke truien kopen van materialen die ons prima warm houden en kopen ons voedsel in de winkel. Jassen van of met bond gemaakt voor de "mooi" of omdat het luxe uitstraald en er zelfs speciaal dieren voor gefokt worden vind ik kwalijk