Ik mis op de lijst van gebakje de hoesjes voor de kruiken. Verder vond ik een lekker speelkleed voor op de vloer onmisbaar. Wij hebben de eerste weken en maanden ontzettend veel lekker op de grond gelegen met onze zoon.
Ik heb inderdaad geen spugertje, het enige waar ik ze voor gebruik is om haar af te drogen. Verder echt helemaal niet, nooit gedaan ook. In de wagen heb ik een aankleedkussenhoes, als ze die onderspuugde pakte ik een schone in de box een boxkleed en die kan ook gewassen worden. Nee, serieus, heb die dingen dus verder niet gebruikt! O ja, een keer voor mezelf toen ik verkouden was, is fijner boor je neus dan wc papier
Weet je wat je echt niet moet kopen. Zo'n soort stoeltje wat je in het badje kan zetten zodat je ze niet zo vast hoeft te houden. Dat werkt bij mijn kindje echt niet. Ze is veels te klein daarvoor en het is zo'n hard ding. Koop in ieder geval genoeg hydrofiel luiers en spuugdoekjes.
Hier mogen ze niet direct in een slaapzakje, pas bij 2-3 maanden of zo. Hun hoofdje is nog te klein en kan de slaapzak in schieten. \
Kraamzorg en cb zeiden dat het wel mocht nu mits het een goed passende zak is en ze er niet in kunnen zakken. Wij hebben gewoon dekentje en lakentjes.
handig topic! Ik heb ook zelf een lijst gemaakt, maar vraag me af of ik alles nodig heb! Dan met name de verzorgingsproducten. babyolie babylotion haarlotion zeep creme (sudocreme en bepanthen) talkpoeder wasgel shampoo zinkzalf Ik ben trouwens op zoek naar een hypoallergene lijn, die niet stinkt. (ik vind neutral echt vies ruiken). Heeft iemand ervaring met producten van Yves Rocher?
Eerste 2 weken alleen gebruikt: zeepvrije wasgel en haarlotion en 1x olie in het badje gedaan na 1,5 week omdat ze wat aan het vervellen is bij de enkeltjes. Sudo, bepanthen, zinkzalf wel in huis maar niet gebruikt tot nu toe. Wel vaseline gebruikt eerste dagen voor de plakpoep (meconium), was erg fijn want het plakte dus niet zo aan haar billetjes en hoefde je niet zo te poetsen op dat tere huidje. Geen ervaring met Yves Rocher.