Hallo dames, Ik ben erg in dubio over het nu al aanschaffen van een voedingsbeha, in plaats van even af te wachten tot na de bevalling i.v.m. stuwing en productie die nog op gang gaat komen. Enerzijds wil ik voor in het ziekenhuis ( of als ik deze verlaat ) en de kraamweek inga, een fijne, praktische, passende voedingsbeha... maar ik heb geen zin om nu of dan op de 'gok' te kopen, zonder de garantie dat hij past ( zo'n gedoe om dan weer terug te moeten voor een andere maat etc ). Ik heb er wel voor de zekerheid een in mijn vluchttas... de 'grootste' van de hema. Maar stiekem ben ik bang dat die net iets te krap gaat zitten... en dus niet comfortabel ( terwijl ik het verder een heel fijne bh vind! ). Ook heb ik een voedings-top aangeschaft van Noppies, zo'n naadloos hemd... Het zit echt goddelijk en is hartstikke praktisch! Wat denken jullie... Kan ik een paar dagen 'zonder' beha gebruik maken van de voedingstop of is een beha echt noodzakelijk en moet ik echt een zo passend mogelijk model bij me hebben? Ik wil er ook niet te bohemian uitzien zonder beha natuurlijk als de kraamvisite op bezoek is ( hoewel een mooi kimono-badjasje erover wonderen doet natuurlijk ). Waar kwamen jullie op qua maat t.o.v. voorheen? En wat raden jullie mij aan te doen... toch nu een setje kopen ( bijvoorbeeld van de H&M ) of toch te wachten tot in de kraamweek en er dan mijn zusje op af te sturen?
Ik heb 1 voedingsbeha van de Hema gekocht voor in het ziekenhuis. Cupmaat groter dan nu en een paar voedingsshirts.... Dan stuur ik mijn man er wel op uit na een aantal dagen als ik meer weet qua maat en een dure gehad koop ik pas als ik zelf weer op de been ben en goed kan passen..... Vind het zonde om nu al iets duurs aan te schaffen. Heb namelijk geen flauw idee of borsten nu opeens mega gaan groeien, tijdens de zwangerschap vrijwel niet. Maar volgens mij zegt dat niet zoveel en kun je je uiteindelijke maat nu echt nog niet bepalen.
Mijn borsten gingen van een c naar een D in de zwangerschap en gingen in de kraamweek ivm stuwing naar een F/G en vond het veeel fijner om zonder bh te lopen want alles deed z'n zeer.. Ik ga nu weer voor de badjas
Ik heb meerekkende voedingsbh's van Medela (lijken op sportbh's) Die van de Hema vielen veeeeeeeeel te klein en knepen de borsten juist af. Dus als je een BH o.d. neemt, neem dan een loszittende.
Ik had van een vriendin in 3 maten voedingsbeha's. Van die simpele zonder beugel (denk h&m). Ik heb echt alle maten nodig gehad ivm stuwing die 3 dagen vrij fors is geweest. Ik moest wel een beha aan want mijn borsten liepen gewoon leeg en dan bleven de borstcompressen op hun plek. Als ik die had vastgemaakt aan mijn shirt had dat hier niet gewerkt want door de vol lopende borsten veranderde mijn tepel van plek (althans de borst kwam anders in mijn shirt). Ik zou zelf een volgende keer zorgen voor een goed rekbare, beugelloze voedingsbeha voor de kraamtijd. Oh en eigenlijk meer dan 1 want had regelmatig 'lekkages'. Ik heb er in het ziekenhuis meteen 1 aangetrokken en draag ze ook nog snachts. Ik draag nu voornamelijk voedingstops van h&m (vind ik meest praktisch met voeden) of noppies (had ik al in de zwangerschap aan). Stuwing is nu voorbij en als de regeldagen echt over blijken te zijn ga ik op zoek naar een wat mooiere die ook wat mooier onder een shirt staat. Ik had heel erg mazzel dat ik beha's en shirts te leen kreeg maar een goed rekbare beugelloze voedingsbeha zou voor mij onmisbaar zijn. Die van MayD klinken heel fijn, die ik heb rekken niet heel veel.
TEgen het einde van de zwangerschap heb ik een voedingsbeha gekocht bij Noppies. IN de winkel heb ik me toen even laten voorlichten en zij kon toen de juiste maat adviseren. ONdanks de enorme stuwing bleek dit een prima beha te zijn, paste goed. MAar de eerste week heb ik bijna geen BH gedragen omdat ik het lekkerder vond om los te zijn. ZO vaak aannleggen en dan steeds dat gefriemel terwijl ik nog niet zo handig was pfff. IK hield het op de voedingstops. OOk van Noppies trouwens, zitten heeeeeerlijk.
Ik had een sportbeha-achtige voedingsbeha. Heerlijk! Werd me toen bij de hunkemoller aangeraden en heb later een mooier modelletje gekocht voor erbij. Bij de tweede een voedingsbeha gekocht bij de prenatal die ik ook tijdens de zwangerschap aankon en die was eigenlijk na de ergste stuwing ook prima, maar dat valt natuurlijk niet op voorhand te zeggen hihi.
kraamverzorgster raadde mij juist aan om 24/7 een beha te dragen, ook om stuwing wat tegen te gaan. Wel een zonder beugels.
Hier ook 24/7 een voedingsbh aan gehad in kraamweek en nog steeds. Ik had twee weken voor uitgerekende datum voedingsbh bij de wibra gekocht (zonder beugel) kost een tientje dus als ie niet perfect was had ik weinig geld verspild. Heb een omtrek maat groter gepakt,cup hetzelfde als normaal. Deze bevielen zo goed dat ik na de kraamweek meteen nog drie heb aangeschaft. Had er ook twee van de H&M maar die vond ik niet fijn want dan hangt je hele borst bloot als je m open doet. Ook heb ik online twee borstvoedingstops gekocht, van die super strakke met een soort van beugelvast erin. Ook fijn maar erg duur, 39,95 voor twee spagettibandjestopjes.
Ik heb 2 flut-voedingsbh's van de Livera. Zonder beugel. Zitten wel lekker maar zijn niet mooi onder je kleding, dan steken er hele onderdelen boven je shirt uit Verder een topje van Sloggi voor in bed en voor de 1e dagen, heerlijk! Voor onder mijn kleding heb ik 2 voedingsbh's: 1 van Anita mét beugel: die zit fantastisch! Heerlijk. En 1 van hotmilk of zo. Zonder beugel, die zit ook fijn. Ik heb normaal F en ik denk dat ik nu een G ga halen van die van Anita. Moet toch een nieuwe want die andere is helemaal versleten haha!
Ik had gelukkig al een zwangerschapsbh en een voedimgsbh van de hema. Deze waren echt onmisbaar. Want na dag 3 lekte de melk er flink uit en mocht ik om de 3 uur (minstens!)schone pads in. En deze blijven toch wel het beste zitten in een bh. Op de stuwingdag v.ond ik het ook erg fijn, beetje steun. Toen heb ik snachts wel met blote borsten op rug gelegen met een handdoek er op en 2 blauwe koelelementen op die handdoek Ik heb ze nu de volledige zwangerschap ook aan en ga na de bevalling een paar mooie kopen gezien ik van plan ben om 6mnd fulltime te voeden.