Hallo Mijn vriend (aanstaande man ) heeft een kat en sinds ik zwanger ben begint ie heel brutaal te worden en bv zomaar zonder aanlijding te krabben of te bijten nou ben ik bang dat als de baby er is hij deze gaat aanvallen heeft iemand hier ervaring mee en /of tips alvast heel erg bedankt een angstige aanstaande moeder
Ik heb bij een ander topic gelezen dat het nu een periode is dat meerdere katten dit gedrag vertonen.
http://zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=67926 Dit is hem. Ik heb hier geen specifieke last met de katten. zijn lekker rustig. Liek.
die van mij zijn alleen maar aanhankelijker geworden, om gek van te worden soms, net of ik honing aan me kont heb. maar katten hebben soms rare dingen als je zwanger bent, vriendin van me is net zwanger en haar kat kotst en poept steeds in de gang terwijl hij dat anders nooit deed.
Veel aandacht geven en het beestje bij dingen betrekken wil ook nog wel eens helpen. Klinkt misschien stom maar ik praat tegen onze beestjes en zeg dan dingen als: er komt straks een baby of neem ze wel eens mee naar de babykamer en zeg dan hier komt de baby te slapen. Misschien snappen ze het dan wel niet maar het helpt bij mij wel. En gewoon ook aandacht aan de katten blijven geven. Ze voelen gewoon dat er een verandering op komst is en daar moeten zij ook aan wennen. Vooral als het de eerste is. Waar ik bijvoorbeeld niet tegen kan is als mensen hun huisdieren ineens verwaarlozen omdat er een baby op komst is. Komt hier gelukkig niet voor
Mijn kat valt mij ook zomaar zonder reden aan. Ze is al vaak op de kinderkamer geweest en ze is ook gek op de kinderwagen! ik laat haar overal aan snuffelen enzo, maar als ik op de bank zit en haar roep komt ze naar mij toe, blijft ze mij eerst even aankijken en valt me dan aan. soms mijn benen, soms mijn gezicht. volgens mij voelen ze gewoon aan dat er iets gaat veranderen binnenkort!
hier precies het zelfde ik heb 3 katten 2 daarvan zijn hardstikke lief komen lekker kroelen en dan die kleine monster heel me benen en handen liggen open het ziet er niet uit terwijl zij net zoveel aandacht krijgt als de andere 2 ik hoop dat het echt een periode is want weet anders ook niet wat ik moet doen ..want je moet dan toch ook weer extra opletten met de baby... greetz
Oh jee dat is minder leuk idd. Wel laten merken dat je zoiets niet tolereert dus een goede tik geven! Wij hebben dat in het begin met onze poes gehad. Die viel ook onze handen aan als we aaiden en even niet keken. Of ging in je voeten hangen. Ik vond het gewoon eng. Maar ik heb haar wel een paar keer een tik gegeven toen ze dat deed. Want zoiets is gevaarlijk idd. Misschien voelt ze zich bedreigd ofzo? En als je alles al gedaan hebt kun je weinig doen. Of een soort van Martin Gaus inschakelen Ik denk dat ze het niet zo gauw bij de baby doen maar wel in de gaten houden natuurlijk. Ik voorzie hier verder wel problemen met in de box gaan liggen e.d. Hier is ook al eens een topic over geweest geloof ik. groetjes
mijn box staat al maar daar gaat ze niet in. hij ligt vol met balonnen, ze heeft er al eenpaar laten knallen en is er nu bang voor! ik geef haar ook een tik als ze het doet. het gekke is, bij mijn vriend doet ze het niet. het ligt denk k echt aan de zwangerschap
Misschien vind ze het eng ofzo? Mijn katten kunnen soms ook zo raar naar me kijken. Toen ik net zwanger was moest onze (ex)kater niks van me weten, hij deed erg vreemd en wilde niet meer op schoot. Inmiddels wel weer maar hij gaat nu vaker naar mijn vriend alsof ie mij nu een verrader vind haha. Misschien verandert het bij jou straks wel weer als de baby er is. In het begin gaat er natuurlijk veel aandacht naar de baby maar ik probeer ze nog wel aandacht te geven ook dan. Er zijn wel eens dagen dat ik ze wel achter het behang wil plakken Onze poes is trouwens altijd al een klein krengetje geweest. Het is een lapjeskat en die staan daar om bekend. Ze krabt aan het behang e.d. De kater is veel gemoedelijker en wat sullig. En af en toe vliegen ze elkaar nu wel in de haren dus kunnen ze hun energie daar even in kwijt haha. Wij hadden namelijk eerst alleen de poes en pas twee jaar later die andere erbij. Daar heeft de poes ook erg aan moeten wennen, ze kwam een jaar niet op schoot zo boos was ze op ons. Maar nu zijn ze wel aan elkaar gewend en zijn ze dus soms samen aan het spelen ("vechten"). groetjes
ach, het zijn nog maar 10 weekjes ongeveer tot de bavalling. zou het alleen niet over mijn hart kunnen verkrijgen om haar weg te doen!
Wij hebben twee katten en een hond. Aan de katten merk ik nog niks maar onze hond is ontzettend aanhankelijk. Het is een jack russel en hij wil de hele dag op schoot. Kan soms in een keer aan komen lopen en volop kusjes geven. Hahahah, ik moet er altijd wel om lachen. Heb gehoord voor honden dat je ze inderdaad ook overal bij moet betrekken en de eerste poepluier moet geven.
he gelukkig... heel toevallig zag ik dit voorbij komen. ik was ook al aan het twijfelen wat er met onze twee lieve dames was. de ene poes heeft al een paar keer zomaar geplast in de gang(terwijl de bak net verschoont is) en onze lapjes dame zoekt elke keer een omweg om maar zo vaak mogelijk bij mij op schoot of op mijn buik te kunnen liggen. terwijl ze dit anders nog nooit deden. maar het ligt dus toch aan de zwangerschapshormonen!hahaha! maar het is bekend he dat katten een bepaald zintuig ervoor hebben. zelfs al ik ziekjes ben willen ze niet naar buiten allebei maar blijven ze bij mij in de buurt...