Dertien weken en 1 dag geslacht?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Wen86, 9 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Volgende week woensdag heb ik de combinatietest.
    Ik lees wel eens dat je dan al kan zien of het een jongen of meisje is.
    Wie wist het al bij 13 weken en klopte het?

Of zullen ze dat bij de combinatietest niet "willen" bekijken?
    Kleine moet natuurlijk wel erg goed voor liggen, dat snap ik.

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.077
    15.645
    113
    Nabij Utrecht
    Met 13+1 weken heb je 9 vd 10 x nog de nub in beeld en kan er dus niet naar het geslacht gekeken worden.
    Ik zou vragen om een foto van het zijprofiel :D:D Dan kan de nub bekeken worden en daar een uitspraak op worden gedaan.

3. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Ik had de combitest met 12 weken en zij voorspelde een jongen. We vroegen er niet om, ze zei het uit zichzelf (en vroeg eerst of we het wilden horen). Ze zei erbij: 100% weet ik niet, maar de kans is wel heel groot, bereid je maar vast voor.
    Deze uitspraak is door velen op dit forum afgedaan: het kan nog helemaal niet. Zal best, maar t klopte toch.
    De mooiste reactie vond ik: 50% kans dat ze gelijk heeft! :D
    En die Nub, vond ik toen ook wel interessant. Misschien dacht ze t daarom, ik kon t er niet uit opmaken.

4. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.077
    15.645
    113
    Nabij Utrecht
    Dan heeft de VK/Echoscopiste idd naar de stand van de nub gekeken :D:D

Of ze wist niet van de nubm theorie en zag een uitsteeksel (ongeacht stand) en dacht dat dat het piemeltje was en dus een "goede" gok heeft gedaan :D:D

5. Risu

Risu Fanatiek lid

13 jul 2012
    1.245
    0
    0
    Hoi Wen86,

Wij hadden onze echo's in het AMC te amsterdam. Deze mevrouw heeft zelfs bij 11.5 wk de "nub" theorie toegepast. Ze kon voor 75% zeker zeggen dat het een meisje zou zijn. Helaas was er ook te zien dat het kindje een nekplooi had van 6,3 mm. We hebben toen een vlokkentest gehad en daar kwam uit dat ons kindje het syndroom van down had. En dat het een meisje was!! ivm ook nog eens hart en nier afwijkingen op de echo hebben we toen besloten de zwangerschap te beeindigen. Dat is gebeurt op 13.6.2012. Het doet ontzettend veel zeer haar te moeten missen, maar we vinden het wel geweldig om te weten dat de vrouw gelijk had, en dat het inderdaad een meisje was!! we hebben haar Lois genoemd :)

Inmiddels heb je de echo al gehad?! hoop dat alles goed was!! en of ze het hebben willen bekijken voor je :)

6. Baylee

Baylee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    Normaal bij de combinatietest zeggen ze niets hier omdat het om een medische echo gaat. Maar ik zat zoo te zeggen tegen me schoonzus het is een meisje en plots zag je het scherm zoo tussen de beentjes gaan kijken want ze lag er helemaal goed voor dat de echoscopiste plots een paar min later zei wil je weten wat ik denk dat het wordt ? euhh jaa en toen zei ze een meisje !
    Anderen die ik ken die haar ook hadden daarbij wilde ze het niet zeggen dus als ze niet zeker is van haar zaak zal ze het niet zeggen denk ik. Later toen had ik mijn meisje al ben ik meegeweest met een vriendin naar dezelfde vrouw en toen maar even gezegd dat ze het goed had en ze was erg blij te horen dat ze het met 12 weken goed had:D

Maar blijf het knap vinden met 12w2d en ze had het helemaal goed!

Deel Deze Pagina