Simiaanlijn oftewel viervingerlijn

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Bullun, Oct 1, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bullun

Bullun Lid

Feb 19, 2015
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inmiddels ben ik 39 weken zwanger en ben ik er eigenlijk 2 dagen terug pas achter gekomen dat ik rexhte doorgetrokken lijnen in mijn beide handen heb, ook wel simiaanlijn genoemd. Dit komt bij 37-87% van de Syndroom van Down gevallen voor en maar bij 1-5% van de gezonde bevolking.

Ik ben volledig gezond, heb geen symptomen die duidde op het Syndroom van Down (alhoewel ik wel wat meer ruimte tussen grote teen en naastliggende teen heb, maar ik zal vast niet de enige zijn). Daarnaast worden deze lijnen ook in verband gebracht met verschillende psychische stoornissen zoals een verhoogde neiging tot paniek en angsten. Daar heb ik wel last van.

Nu vroeg ik mezelf af, gezien ik deze lijn heb maar verder volkomen gezond ben, of mijn kindje een verhoogd risico heeft op Down, of dat ik weer eens doordraaf? Er zijn geen testen gedaan maar volgens de verloskundige zag de nekplooi er bij de 11 weken echo wel goed uit..

Ik hoop dat jullie mij wat meer info kunnen verschaffen. Bedankt alvast.

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,931
    15,587
    113
    Nabij Utrecht
    Sorry ik denk dat je doordraaft :)

3. Imo1978

Imo1978 Bekend lid

Aug 19, 2015
    571
    1
    0
    Ik denk ook dat je een beetje te veel aan het zoeken bent.
    Mijn ex-partner had kromme pinken en dat kan ook duiden op Down syndroom...nou dat had hij echt niet.

4. Sakura123

Sakura123 Actief lid

Dec 16, 2014
    353
    0
    16
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Ik denk ook dat je een klein beetje doordraaft.. misschien iets minder op internet lezen, want daar kun je jezelf echt gek mee maken.

5. Miekiej88

Miekiej88 Fanatiek lid

Nov 7, 2011
    1,262
    0
    36
    Gelderland
    Inderdaad wat ver gezocht.. Je bent al 39wkn. Spaar je energie en richt je op de bevalling. Je zult binnen nu en 3wkn vast en zeker een gezond kindje in je armen hebben en dan ben je dit in een klap vergeten. Succes met de laatste lootjes.

6. Sakura123

Sakura123 Actief lid

Dec 16, 2014
    353
    0
    16
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Overigens zie ik dat je dit onderwerp op 3 verschillende plaatsen geplaatst hebt hier. Ik denk dat het misschien verstandig is even gas terug te nemen, want volgens mij maak je jezelf onnodig gek.
    Geniet van de laatste loodjes en probeer het allemaal een beetje los te laten, al is dat makkelijker gezegd dan gedaan.

7. Beheer

Beheer Administrator
    Staff Member

Feb 11, 2005
    16,273
    2,975
    113
    Omdat het dubbel plaatsen van onderwerpen niet is toegestaan doen we deze dicht.

Met vriendelijke groet,
    Beheer Zwangerschapspagina.nl

Share This Page